Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار قم گفت: نمایشگاه صنایع‌دستی در تمام ورودی‌های قم برای معرفی و فروش محصولات ساخت استان به‌ویژه تولیدات مشاغل خانگی و صنایع‌دستی برپا می‌شود. ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید محمدرضا هاشمی عصر امروز در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی در واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی روحیه محافظه‌کاری و طمع‌کاری را کنار بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اهمیت کارگروه فرهنگی اجتماعی ستاد اقتصاد مقاومتی استان و تشکیل مستمر جلسات این کارگروه افزود: جلسات کارگروه فرهنگی و اجتماعی  باید هر یک ماه در میان برگزار شود، از فاصله‌ افتادن زیاد در این زمینه خودداری شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم با اشاره به طرح و مصوبه مهم ستاد اقتصاد مقاومتی استان در زمینه فرهنگ‌سازی استفاده و خرید از کالاهای تولید داخل عنوان کرد: طرح "همیار ملی" برای فرهنگ‌سازی در مصرف تولیدات ساخت داخل باید تا پایان امسال در سطح مدارس استان عملیاتی شود.

40 پروژه دولتی قم به بخش خصوصی واگذار می‌شود38 پروژه با اشتغال‌زایی 1050 نفر در قم به بهره‌برداری می‌رسداستاندار قم: مدیران سست و کم‌تحرک باید بروند

هاشمی با تأکید بر مزایای واگذاری پروژه‌های راکد بخش دولتی به بخش خصوصی اضافه کرد: هدف استان از طرح تصمیم و واگذاری پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی در قالب ماده 27 به بخش خصوصی مردمی‌تر کردن ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های دستگاه‌های دولتی بوده که به‌نوبه خود می‌تواند در زمینه اشتغال نیز مؤثر باشد.

وی با اشاره به روند واگذاری طرح‌ها و پروژه‌های بخش دولتی به بخش خصوصی در قالب طرح تصمیم ابراز کرد: تاکنون صرفاً اقدامات اداره کل ورزش و جوانان استان در زمینه واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی قابل‌قبول بوده و دستگاه‌های دیگر در این زمینه عملکرد قابل‌قبولی از خود نشان نداده‌اند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی قم گفت: معرفی کالاهای ساخت داخل با الویت تولیدات استانی و بومی باید در اولویت و از رویکردهای اصلی مسئولان استان در طرح همیار تولید باشد، بسیاری از دستگاه‌های اجرایی استان شناخت درستی از برندها و تولیدات بومی استان ندارند.

هاشمی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 2300 واحد صنعتی و تولیدی در استان قم مشغول فعالیت بوده که در قالب آن بیش از 50 هزار شغل مستقیم ایجادشده است، اگر فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی در بین مردم نهادینه شود روند اشتغال و تولید این واحدها بهتر می‌شود.

وی ابراز کرد: در مبحث واگذاری پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی ب بخش خصوصی جای هیچ‌گونه محافظه‌کاری و خساستی نبوده و دستگاه‌هایی مانند بنیاد شهید، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی و کمیته امداد باید رول فعلی خود را کنار گذاشته و مانند اداره کل ورزش و جوانان دست بازی در این زمینه از خود نشان دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم تأکید کرد: برای استفاده از پروژه‌های نیمه‌کاره باید روحیه محافظ کاری دستگاه‌های دولتی از میان برود، در استان قم 260 هزار دانش‌آموز وجود دارد که برای اجرای طرح همیار ملی و فرهنگ‌سازی در این زمینه بستر بسیار بزرگی است.

هاشمی با تأکید بر برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در تمام ورودی‌های استان اضافه کرد: نمایشگاه صنایع‌دستی در تمام ورودی‌های قم برای معرفی و فروش محصولات ساخت استان به‌ویژه تولیدات مشاغل خانگی و صنایع‌دستی برپا می‌شود.

انتهای پیام/ ز

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۹۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان خصوصی سازی، ابراهیم بازیان با تبریک روز جهانی کار و کارگر و هفته کار و کارگر اعلام کرد: تعداد ۵ میلیارد و ۲۲۱ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۷۱۰ سهم متعلق به ۶۴ هزار و ۱۶۱ نفر در ۱۵۴ شرکت که در سال‌های قبل واگذار شده بود، از وثیقه آزاد و سهام به نام کارگران منتقل شده است.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تامین عدالت اجتماعی، تشویق اقشار مردم به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری و بهبود درآمد خانوار و در اجرای تبصره (۳) ماده «۲۰» قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعداد ۳۰۵ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۵۶۲ سهم دولت در ۱۰ شرکت مشمول واگذاری به ۳۰۰۸ نفر از کارکنان و کارگران شاغل و بازنشسته به عنوان سهام ترجیحی واگذار شده است.

سرپرست سازمان خصوصی سازی افزود: مطابق مقررات، واگذاری سهام ترجیحی به صورت صد درصد اقساط با مدت ۱۰ سال صورت می‌گیرد و بهای سهام واگذار شده از محل سود سهام مورد واگذاری پرداخت می‌شود.

ارایه تخفیف قیمتی در واگذاری سهام ترجیحی به کارگران

بازیان در بخش دیگری از سخنان خود، از برنامه دولت برای حمایت از کارگران خبر داد و گفت: دولت در نظر دارد با هدف حمایت از کارگران؛ قیمت سهام ترجیحی شرکت‌های قابل واگذاری را با اعمال تخفیف به آنها واگذار کنند.

وی اضافه کرد: کلیات این پیشنهاد به تصویب هیات واگذاری رسیده و پس از تصویب جزئیات و طی مراحل قانونی، در واگذاری سهام ترجیحی مبنای عمل قرار خواهد گرفت.

سرپرست سازمان خصوصی سازی از یک تصمیم دیگر هیات واگذاری خبر داد و گفت: به موجب تصمیم دیگر هیات واگذاری، سهام ترجیحی مستقل از سهام بلوکی به کارکنان واگذار خواهد شد و بر این اساس کارکنان شرکت مشمول واگذاری، صرف‌نظر از فروش یا عدم فروش سهام بلوکی؛ قبل از خرید سهام توسط بخش خصوصی، سهامدار شرکت محل اشتغال خود خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • یازدهمین جشنواره شکوفه‌های بهاری در رامسر برگزار می‌شود
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • تامین اعتبار مطالعات چهار پروژه شیلات استان اردبیل
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم
  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی