Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: رییس سازمان انرژی اتمی ثبت "اینستکس” از سوی کشورهای اروپایی را "امیدوار کننده‌” خواند و گفت: انتظار داریم اروپایی‌ها قدم‌های نهایی را با شتاب بیش‌تری بردارند.
علی اکبر صالحی روز شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دست‌آوردهای چهل ساله صنعت هسته‌ای کشور در باغ موزه دفاع مقدس درباره سازوکار مالی اروپا که هفته گذشته از سوی سه کشور اروپایی اعلام و ثبت شد، در جمع خبرنگاران گفت: اروپایی‌ها در بعد اقتصادی قدم امیدوارکننده‌ای برداشتند، امیدواریم در همین مسیر با سرعت و شتاب بیشتر حرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌گونه که خودشان اعلام می‌کنند مشکلاتی دارند و با وجود اینکه با تأخیر انجام دادند، در عین حال ثبت شرکت اینستکس قدم امیدوارکننده‌ای است و انتظار داریم قدم‌های نهایی را بردارند.
وی افزود: سازمان انرژی اتمی همواره آماده است و چنانچه طرف مقابل در چارچوب تعهدات برجامی عمل نکند، تصمیمات مقتضی را در زمان خود خواهیم گرفت.
صالحی در ادامه با بیان اینکه اکنون می‌توانیم راکتورهای تحقیقاتی را طراحی کنیم، افزود: اگر کشورهای همسایه علاقه‌مند به راکتورهای تحقیقاتی آب سبک هستند می‌توانیم برای آنها طراحی و در اختیار آنها بگذاریم و آموزش بدهیم که رادیوداروی خود را تولید کنند.
بر اساس گزارش، خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه "ما به قسم خود پایبندیم” گفت: اینکه می‌گویند صنعت هسته‌ای متوقف شده است چنین نیست و باید دستاوردهای هسته‌ای به مردم نشان داده شود. ما در اکتشاف و استخراج قدم‌های بلندی برداشته‌ایم.
صالحی درباره همکاری با اروپایی‌ها نیز گفت: همکاری در بعد فنی خوب جلو می‌رود و حتی پروژه‌هایی را اروپایی‌ها در ایران انجام می‌دهند از جمله ایجاد بهترین مرکز ایمنی هسته‌ای در غرب آسیا که ۲۰ میلیون یورو برای آن تعهد کرده‌اند. در بعد سیاسی و حقوقی اختلاف نظرهایی داریم، اروپایی‌ها انتظارات خودشان را دارند و ما هم آرای خودمان را داریم. ما در مدار سیاسی خود حرکت می‌کنیم. برچسب ها: رییس سازمان انرژی اتمی ، علی اکبر صالحی ، اینستکس

منبع: خرداد

کلیدواژه: رییس سازمان انرژی اتمی علی اکبر صالحی اینستکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۹۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت هسته‌ای، ثروت ساز و اقتدار آفرین است/آژانس در حوزه این تکنولوژی مطلقاً همکاری نمی‌کند

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: قدرت هسته‌ای، قدرت ساز و ثروت ساز و اقتدار آفرین است، نه به دلیل آن کارکردی که آنها از آن سو استفاده کردند بلکه به خاطر تأثیراتی که در شکوفایی و فناوری دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد اسلامی عصر امروز _ چهارشنبه نوزده اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: کنفرانس با موفقیت برگزار شد، برای نظام سلطه موضوع هسته‌ای ایران منطقه ممنوعه است زیرا قدرت هسته‌ای، قدرت ساز و ثروت ساز و اقتدار آفرین است نه به دلیل آن کارکردی که آنها از آن سو استفاده کردند بلکه به خاطر تأثیراتی که در شکوفایی و فناوری دارد و سایر حوزه‌ها را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد واجد ارزش است و آنها آن را در انحصار خود قرار می‌دهند.

وی افزود: فناوری هسته‌ای به گونه‌ای است که کل نظام تدارکاتی و لجستیکی هم تحت ضوابط و مدیریت آژانس صورت می‌گیرد، آژانس وظیفه دارد که این فناوری را گسترش دهد و فناوری هسته‌ای را برای کل بشریت و کشورها پشتیبانی، وساطت، میانجی گری و تشویق کند اما برای جمهوری اسلامی ایران این حمایت را انجام نمی‌دهند.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: بخش‌هایی را که آژانس برای ایران انجام می‌دهد مربوط به حوزه ایمنی و امنیت است اما زمانی که وارد حوزه تکنولوژی و فناوری می‌شویم، مطلقاً همکاری نمی‌کنند.

وی ادامه داد: کشور ما به همت جوانان و غیرتمندی نیروهای سازمان انرژی اتمی در این دو دهه گذشته وارد فعالیت اجرایی شده و از طریق تحقیق و توسعه به دست آمده و وارد مراحل صنعتی شده است؛ این برای آنها خوشایند نیست و برای همین با بهانه تراشی و اتهام پراکنی همواره سعی کرده‌اند که مانع پیشرفت کشور ما شوند.

خبر تکمیل می‌شود...

کد خبر 751845

دیگر خبرها

  • اسلامی: دشمنان هنوز هم‌ با ایران ‌هسته‌ای مخالفند
  • قدرت هسته‌ای، ثروت‌ساز و اقتدار آفرین است / آژانس در حوزه این تکنولوژی همکاری نمی‌کند
  • قدرت هسته‌ای، ثروت ساز و اقتدار آفرین است/آژانس در حوزه این تکنولوژی مطلقاً همکاری نمی‌کند
  • کمالوندی: ما به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیستیم
  • اسلامی: ما در چارچوب پادمان و ان‌پی‌تی حرکت می‌کنیم
  • تولید برق هسته‌ای تا ۲۵ سال آینده ۳ برابر می‌شود
  • کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز شد
  • اسلامی: آماده‌ انتقال فناوری‌ها را به سایر کشورها داریم
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته‌ای
  • آغاز به کار پنل‌های نخستین کنفرانس بین‌‌المللی علوم هسته‌ای