Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان آبیک گفت: به دلیل وجود و حساسیت واحدهای مرغداری در شهرستان آبیک، این شهرستان پایلوت پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، شهرام احمدپور در نشست خبری با خبرنگاران در سالن خبرنگاران اجتماعات فرمانداری شهرستان آبیک اظهار کرد: در دهه فجر 112 پروژه شهرستان آبیک با اعتباری  بالغ بر 180 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که شامل پروژه های عمرانی، کشاورزی، صنعتی، ورزشی، تولیدی و غیره می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به افتتاح چهار پروژه محیط زیست در راستای طرح احیای تالاب و مقابله با پدیده گرد و غبار با هشت میلیارد و 500 میلیون ریال، افتتاح چهار واحد تولیدی در شهرک صنعتی کاسپین یک و چهار واحد تولیدی در شهرک صنعتی کاسپین دو در دهه فجر اشاره کرد و افزود: بخش دیالیز بیمارستان شهدا، سه پروژه ورزشی، 9 پروژه گازرسانی به واحدهای تولیدی و روستای غریب مزرعه 6 پروژه کشاورزی و دامداری، اعطای 18 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و افتتاح پایگاه امداد و نجات جاده ای ا ز دیگر پروژه‌های افتتاحی است.

فرماندار شهرستان آبیک میزان اختصاص مالیات بر ارزش افزوده به شهرداریهای آبیک و خاکعلی را طی امسال بالغ بر 100 میلیارد ریال ذکر و خاطرنشان کرد: با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال، سه دستگاه ماشین آلات راهداری مدرن برای شهرستان آبیک خریداری شده است.

احمدپور به پیش بینی 500 میلیارد ریال برای اجرای خط انتقال آب به طول 9 کیلومتر از سد طالقان به شهر آبیک اضافه کرد: این اعتبار توسط یکی از بانک‌ها تامین می‌شود و با توجه به پیگیری و همت مسئولان ارشد استان قزوین، نمایندگان مجلس و شرکت آب منطقه ای طی دو سال آینده، مردم آبیک از آب سد طالقان بهره‌مند می‌شوند

وی با اشاره به رایزنی مسئولان و نمایندگان مجلس و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و سازمان برنامه و بودجه استان قزوین برای اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی بیمارستان شهدا از خاطرنشان کرد: از سوی رییس سازمان برنامه و بودجه کشور دستور اختصاص این اعتبار داده شده  و بخش جراحی عمومی و قلب در این بیمارستان به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح خرید خدمت در بیمارستان ولیعصر «عج» شهرستان آبیک تصریح کرد: مطالبات این بیمارستان که بیش از 50 میلیارد ریال است، به قوت خود باقی است که 350 میلیارد ریال باید توسط مدیریت درمان و 150 میلیارد ریال توسط دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین باید پرداخت شود که امیدواریم بخشی از مطالبات این بیمارستان پرداخت شود تا با رکود مواجه نشود.

این مسئول افزود: خیر پروژه الحاقی بیمارستان شهدا به نوعی از ساخت این پروژه منفک شده و مقرر شده مدرسه بزرگی را در شهر آبیک احداث کند که کار گودبرداری مدرسه فرسوده امیرکبیر آغاز شده است.

احمدپور با اشاره به تولید 100 درصد جوجه یک روزه کشور در شهرستان آبیک اضافه کرد:  به دلیل حساسیت واحدهای مرغداری در شهرستان آبیک، این شهرستان پایلوت آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا آبان ماه امسال، مالیات بر ارزش افزوده به صورت متمرکز در استان قزوین پرداخت می شد که از آذر ماه و دی ماه به طور جداگانه به شهرستان ها پرداخت می‌شود که طی این دو ماه  ریال 48 میلیارد و 300 میلیون تومان از شرکت ها، صنایع، واحدهای صنعتی و کسبه به شهرستان آبیک پرداخت شده است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها استان قزوین بیمارستان پایگاه امداد و نجات پرندگان درمان جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۹۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده

ایسنا/گیلان رئیس سازمان چای، بهای برگ سبز چای در سال گذشته را ۱۸۶۸ میلیارد تومان دانست که تاکنون بالغ بر ۱۸۳۷ میلیارد تومان آن پرداخت شده و خاطرنشان کرد: دولت ۱۰۰ درصد مطالبات را پرداخت کرده و کارخانجات چایسازی موفق به پرداخت ۹۷.۲ درصدی شده‌اند که میانگین آن به ۹۸ درصد می‌رسد.

حبیب جهانساز امروز، هشتم اردیبهشت ماه در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز چین بهاره برگ سبز چای از روزهای آینده، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و سرمای اوایل سال، شاهد تاخیر در چین اول هستیم، اما به زودی برداشت را آغاز می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم جهت خرید تضمینی برگ سبز و عقد قرارداد با کارخانجات فراهم شده است، افزود: چین بهاره تا پایان خردادماه ادامه دارد، اما در مجموع چهار چین در سه فصل بهار، تابستان و پاییز انجام می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به فاصله یک ماهه تا ۴۵ روز بین هر چین، اضافه کرد: ۹۰ درصد باغات چای در اراضی شیبدار و دیم بوده و لذا شرایط اقلیمی در زمان برداشت اثرگذار است.

جهانساز بهای برگ سبز چای در سال گذشته را ۱۸۶۸ میلیارد تومان دانست که تاکنون بالغ بر ۱۸۳۷ میلیارد تومان آن پرداخت شده و خاطرنشان کرد: دولت ۱۰۰ درصد مطالبات را پرداخت کرده و کارخانجات چایسازی موفق به پرداخت ۹۷.۲ درصدی شده‌اند که میانگین آن به ۹۸ درصد می‌رسد؛ البته شرط عقد قرارداد با کارخانجات در سال جدید، تسویه کامل مطالبات است.

وی با اشاره به مشکلات کارخانجات در فروش و بازاریابی و تامین نقدینگی، اضافه کرد: سال گذشته، واردات چای به شرط خرید چای داخلی بود که بالغ بر ۱۰ هزار تن چای از کارخانجات خارج شد و بخشی از نقدینگی کارخانجات را برای سال جدید تامین کرد.

رئیس سازمان چای با بیان اینکه چای‌سازی کارخانجات به ویژه برندها کیفی‌تر شده است، عنوان کرد: شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی نرخ خرید تضمینی برگ سبز در سال جدید را تصویب کرد و شاهد افزایش ۳۰ درصدی بها به صورت میانگین هستیم؛ یعنی بهای برگ سبز درجه یک از ۱۳ هزار و ۹۹۰ تومان در سال ۱۴۰۲ به ۱۸ هزار تومان و بهای برگ سبز درجه دو از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۵ هزار تومان رسیده است.

وی یکی دیگر از مصوبات شورای قیمت‌گذاری را واردات چای به شرط خرید چای داخلی دانست و ادامه داد: طبق مصوبه شورای قیمت‌گذاری، پنج درصد از ارزش بهای برگ سبز با توجه به ظرفیت‌های قانون بودجه ۱۴۰۳ برای افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه صنعت چای تعلق می‌گیرد.

جهانساز افزایش ۳۰ درصدی تولید چای خشک را نتیجه قیمت متناسب خرید برگ سبز و پرداخت به موقع مطالبات و ارائه تسهیلات ارزان قیمت اصلاح و احیا و به‌زراعی باغات و بهسازی کارخانجات دانست و یادآور شد: برای سال جاری برداشت ۱۴۵ هزار تنی برگ سبز و تولید ۳۲ هزار تنی چای خشک را پیش‌بینی می‌کنیم که در صورت مساعدت اقلیمی، افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان چای با تاکید بر لزوم کنترل قیمت و حجم واردات چای، اضافه کرد: سال گذشته شاهد واردات ۴۲ هزار تنی چای بودیم که به بازار چای داخلی کمک کرد؛ این در حالی است که نیاز کشور به چای خشک ۸۵ هزار تن بوده و تولید داخل فقط ۳۰ درصد این نیاز را تامین می‌کند.

وی با اشاره به نقش بخش خصوصی در برندسازی چای داخلی و بازاررسانی آن، تاکید کرد: بیش از ۸۰ درصد چای تولیدی وارد بازار مصرف می‌شود؛ همچنین سالانه شاهد صادرات ۱۰ هزار تنی چای ایرانی هستیم.

جهانساز یکی از شاخصه‌های بارز چای ایرانی را عدم استفاده از سموم دانست و خاطرنشان کرد: باغات ما دچار آفات خسارت‌زا نیستند و هیچگونه توزیع سم شیمیایی نداریم، اما در صورت لزوم از سموم بیولوژیک استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در قزوین
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • پرداخت ۴۶ هزارمیلیارد ریال به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان وبلوچستان
  • اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد