Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-02@18:40:02 GMT

تجربه دو سال رانندگی با تیبا صندوق‌دار

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۹۹۹۷۸

  فرارو- آنچه می‌خوانید تجربه‌های یک راننده پس از دو سال همراهی با خودروی تیبا صندوق‌دار است: وقتی می‌خواستم برای ثبت‌نام به نمایندگی بروم، خیلی‌ها تا لحظه آخر تلاش کردند نظرم را عوض کنند. همه‌شان می‌گفتند می‌توانیم پول بیشتری بدهیم و یک ماشین بهتر بخریم. من اما پایم را کردم داخل یک کفش و گفتم فقط و فقط «تیبا» می‌خریم آن هم مدل صندوق‌دار! تیبای ما تا همین دیروز ۲۵ هزار کیلومتر راه رفته و به نظرم وقتش رسیده تا تجربه‌هایم را از این همراهی دو ساله با شما به اشتراک بگذارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



۱ اولین چیزی که درباره تیبا باعث شگفتی‌ می‌شود، مصرف پایین سوخت آن است. ما هر روز از این ماشین استفاده می‌کنیم. اگر بخواهم بر اساس کیلومتر بگویم، می‌شود حدود ۱۷ تا ۱۸ کیلومتر در روز. با این حجم از پیمایش هفته‌ای یک بار گذرمان به پمپ بنزین می‌افتد. عید امسال هم به یک مسافرت ۴۰۰ کیلومتری رفتیم و وقتی به تهران برگشتیم متوجه شدم به خاطر رانندگی اصولی و درست هنوز نصف باکمان پر است.

۲ در نقد و بررسی‌های اینترنتی، زیاد درباره پلاستیکی بودن داشبورد تیبا نوشته شده است. توقع دارید داشبورد یک ماشین ارزانقیمت را با چی بسازند؟ از سنگ مرمر و دانه‌های درشت الماس؟ اگر زیاد سوار بنز و ب. ام دبلیو می‌شوید، بله؛ حق با منتقدان است، چون در این صورت داشبورد تییا حس خوبی به راننده نمی‌دهد. ولی بگذارید از حس خوب نشستن روی صندلی راننده تیبا دفاع کنم؛ این صندلی شما را در ارتفاعی برابر با نصف راننده‌های SUV‌های شهری قرار می‌دهد. با این حال فقط یکی دو ماه اول این تجربه بی‌نظیر را خواهید داشت و خیلی زود به آن عادت می‌کنید.

۳ بدنه تیبا کاملا تخم مرغی شکل است. برای همین در چند ماه اول موقع پارک کردن با اینکه خیال می‌کنید در منتها علیه معبر قرار دارید در حالی که هنوز حداقل نیم متر فاصله بین شما و دیوار یا جدول قرار دارد. احتمالا طراحان تیبا پیش خودشان فکر کرده‌اند با این کار در برخی تصادفات می‌توانند از جان راننده و سرنشین بیشتر حمایت کنند.

۴ در‌های عقب تیبا خوب بسته نمی‌شود. این مشکل از روز اول برای این خودرو وجود داشته و شرکت سازنده هنوز نتوانسته برای رفع آن اقدام کند. حتی اگر با تیبا مسافرکشی نمی‌کنید بهتر است یک کاغذ بزرگ روی در عقب بچسبانید و از سرنشینان بخواهید موقت پیاده شدن زور بزنند. حتی بهتر است بخواهید زیاد زور بزنند.

۵ مخزن آب شیشه شور تیبا گنجایشی باورنکردنی دارد. به عنوان مثال خودم توانستم چهار لیتر آب داخل آن جا بدهم. احتمالا خوشحال شده‌اید، اما باید بگویم این مقدار آب در روز‌های گرم تابستان داخل آن مخزن پلاستیکی بوی وحشتناکی می‌گیرد. خیلی وحشتناک و این یکی از نقطه ضعف‌های بزرگ تیبا است.

۶ گیربکس تیبای ما بعد از حدود پنج هزار کیلومتر راه رفتن به صدا افتاد. آن را به نمایندگی بردیم و متوجه شدیم این موضوع برای خودشان کاملا عادی است، چون گزارش‌های مشابه زیادی در تیبا‌های تولید شده رویت کرده‌اند. راه چاره؟ هیچی. مگر اینکه بخواهید به خاطر یک بولبورینگ شفت ساده، کل صفحه کلاچ را عوض کنید. تازه در این حالت هم کسی نمی‌تواند به شما تضمین بدهد بولبورینگ جدید دچار چنین مشکلی نباشد.

۷ پشت سر خودرو‌های ایرانی همیشه بد می‌گویند، اما بدترین چیز در مورد آن‌ها دستگاه بخش خودرو است. یک قطعه پلاستیکی ساده و که با چند تا دکمه بی‌کیفت فقط می‌تواند از خودش صدایی کم تولید کند. با این حال، چون یکی از طرفداران پروپاقرص موسیقی سنتی ایرانی هستم، تصمیم داشتم آن را عوض نکنم. تا اینکه یک روز خود به خود دستگاه وا رفت. دکمه‌ها فرو رفتند و دکمه خاموش و روشن از کار افتاد. قبل از آن هم عملکرد رضایت‌بخشی نداشت. به خاطر ناتوانی در نمایش اطلاعات نام فایل و فولدر، در حین رانندگی باید انتخاب آلبوم موسیقی را به شکل غریضی انجام دهید.

۸ همیشه تلاش کنید خودتان را روی صندلی جلو تیبا جا بدهید. مگر اینکه دوست داشته باشید یاد و خاطره نشستن روی میز و نیمکت‌های چوبی دهه ۶۰، ۷۰ برایتان تازه شود. آن عقب روی صندلی‌های پشتی اوضاع اصلا خوب نیست!

۹ صندوق عقب تیبا برخلاف آنچه ظاهرش نشان می‌دهد، فوق‌العاده جادار است. به پشتوانه این دست و دلبازی کارخانه سازنده می‌توانید با این خودرو در عملیات آدم‌ربایی شرکت کنید و علاوه بر خود سوژه بقیه اعضای خانواده‌اش را هم داخل صندوق بگذارید. فقط حواس‌تان باشد دست آخر خودتان مجبور نشوید برای آزادی گروگان‌ها از جیب‌تان پول بدهید!

۱۰ تولیدکننده حجم باک بنزین تیبا را ۳۷ لیتر عنوان کرده است، اما معمولا در خود پمپ بنزین‌ها نمی‌توانید بیشتر از ۳۲ لیتر سوخت‌گیری کنید. یک مرتبه ۲۰کیلومتر پس از روشن شدن چراغ هشدار‌دهنده به جایگاه سوخت رفتیم، اما باز هم نتوانستیم بیشتر از ۳۲ لیتر بنزین بزنیم.

۱۱ تیبا فوق‌العاده کم‌ خرج است. هنوز می‌توانید سرویس‌های دوره‌ای این خودرو را با کمتر از ۱۰۰هزار تومان پول انجام دهید. لنت ترمزها در مقایسه با بقیه خودروها ارزان‌تر هستند. در کارواش‌ها می‌توانید پول کمتری بپردازید. حتی در پشت چراغ قرمزها متکدیان ترجیح می‌دهند به جای رو انداختن به شما و تیبا بروند سراغ ماشین‌های شاسی‌بلند و شیک!

منبع: فرارو

کلیدواژه: تیبا ۲ سایپا تیبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۹۹۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راننده نیسان زیر چرخ‌های کامیون در همدان جان باخت

سرهنگ ارسلان سرمدی گفت: حوالی ساعت یک بامداد امروز یک دستگاه وانت بار نزدیکی پلیس راه همدان- تهران دچار نقص فنی شد و خودرو را به حاشیه جاده هدایت کرد.

او گفت: او در حال رفع نقص فنی بوده که هنگام حضور در سطح سواره رو، خودروی کامیون با وی برخورد کرد و راننده نیسان در دم جان باخت.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان گفت: چنانچه وسیله در حین تردد دچار نقص فنی شد باید ابتدا خودرو را به منتهی الیه سمت راست و خارجی از سطح سواره رو هدایت کرد.

سرهنگ سرمدی گفت: راننده برای اینکه خودرو‌های عبوری متوجه حضور وسیله نقلیه در حاشیه جاده و بروز نقص فنی برای خودرو شوند باید چراغ چشمک زن و فلاشر را روشن کنند.

او گفت: همچنین چراغ‌های سه گوش الکترونیکی اعلام خطر را در پشت وسیله نقلیه قرار داده تا رانندگان با وسیله نقلیه تصادف نکنند.

سرهنگ سرمدی با بیان اینکه ۲ روز گذشته و امروز شاهد بارندگی و لغزندگی سطح جاده‌های استان هستیم بیان کرد: رانندگان برای پیشگیری از بروز سوانح جاده‌ای با سرعت مطمئنه و توجه به جلو حرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • راننده نیسان زیر چرخ‌های کامیون در همدان جان باخت
  • سانحه رانندگی منجر به فوت/ برخورد رونیز با ۲۰۶
  • واژگونی تیبا یک نفر را به کام مرگ کشاند
  • برتری خودروهای تجاری بهمن نسبت به سایر محصولات تجاری مشابه
  • بی توجهی به جلوی راننده ۱۷ ساله جان عابر پیاده را گرفت
  • آیا بازگرداندن نصف مبلغ خودرو به مشتریان صحت دارد؟
  • ۱۰ مصدوم در حادثه رانندگی محور یزد-طبس
  • عاقبت کار با موبایل هنگام رانندگی (فیلم)
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد