Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ناهید پرویز پور روز شنبه همزمان با دومین روز از آغاز دهه فجر در جشنواره فرهنگی، ورزشی زنان روستایی در مرکز تربیتی، فرهنگی خرم آباد اظهار داشت: در دوران پیش از انقلاب اسلامی توجه اندکی به روستاییان می‌شد و این قشر در مسیر توسعه قرار نداشتند.
وی گفت: علاوه بر نبود زیرساخت های عمرانی، امکانات اولیه هم برای روستاییان وجود نداشت همچنین در مسائل فرهنگی و اجتماعی شاهد کمبودهای بسیاری در روستاها بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی 70 درصد از جمعیت روستایی ما بی سواد بودند و وضعیت زنان در حوزه‌های بهداشت، سلامت، سواد آموزی و مرگ و میر مادران و نوزادان وضعیت اسفناک را شاهد بودیم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: توجه ویژه به روستاییان یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است که پس از انقلاب با خدمات ارزنده در حوزه روستا مواجه شدیم.
پرویزپور ادامه داد: اکنون 90 درصد از زنان روستایی تحت پوشش سلامت زنان هستند همچنین ٩٥درصد مرگ و میر مادران و نوزادان کاهش و خانه های بهداشت در روستاها 90 درصد افزایش یافت.
وی گفت: صندوق های خرد زنان روستایی و توجه به توانمندسازی زنان روستایی از دیگر دستاوردها انقلاب اسلامی بود که با سرمایه های اندک خود و حمایت های دولت ایجاد شد.
وی اضافه کرد: 68 صندوق خرد زنان روستایی دو لرستان وجود دارد که علاوه بر اشتغالزایی در حوزه زنان و کارآفرینی برای این قشر، به زنان اعتماد به نفس داده شد و قدرت تصمیم گیری آنان بالا رفته است.
پرویزپور بیان کرد: در تولیدات کشاورزی، بسته بندی محصولات غذایی همچنین در کشت زعفران اقدامات خوبی در حوزه زنان صورت گرفت حتی در بعضی از صندوق های خرد شاهد برند سازی محصولات در بین زنان روستایی هستیم.
وی گفت: روستاییان به دلیل اینکه چهار پنجم نیاز کشور را تامین می کنند و یک سوم اشتغال کشور را بر عهده دارند نقش مهمی در توسعه کشور داشته و زنان با علاقه و پشتکار در بحث صندوق های خرد پیش قدم هستند و امیدواریم شاهد افزایش این صندوق‌ها باشیم.
وی به برگزاری جشنواره فرهنگی، ورزشی زنان روستایی اشاره کرد و گفت: برگزاری این جشنواره و توجه به بازی‌های بومی محلی همچنین سلامت، ورزش و تحرک جسمی زنان روستایی یکی از برنامه‌های دولت تدبیر و امید است.
پرویزپور افزود: ورزش های بومی محلی انتقال دهنده فرهنگ محلی بوده و برگزاری این جشنواره ها نشاط اجتماعی زنان را تقویت می‌کند.
وی ادامه داد: همچنین انتظار می‌رود در کنار توانمند سازی اقتصادی زنان بحث بوم گردی هم مد نظر قرار گیرد که زنان می‌توانند در آن ورود پیدا کرده چرا که در توسعه صنعت توریسم و جذب گردشگر موثر است.
٣٢١٠/6060
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها اشتغال زنان اعتماد به نفس انقلاب اسلامی زنان صنعت جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۰۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی

مدیر کل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در مرحله نخست ثبت نام بیمه رایگان مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری استان ۳۴ هزار نفر در آذربایجان غربی ثبت نام کردند.

سیروس محمودیان گفت: در اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مرحله نخست ثبت نام بیمه رایگان مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آغاز شده است و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شد.

وی افزود: در این مرحله مادرانی که فرزند سوم و بالاتر آنان بعد از تاریخ اول فروردین ماه سال ۱۳۹۶ متولد شده باشند می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق به نشانی www.roostaa.ir و ورود به بخش "ثبت نام مادران روستایی و عشایری (غیرشاغل) و یا مراجعه به ۷۱ کارگزاری صندوق در سطح استان نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی استان خاطر نشان کرد: فرآیند تکمیل ثبت نام متقاضیان مشمول این قانون پس از اخذ استعلام از سازمان ثبت احوال و تأیید استعلام سایر صندوق‌ها مبنی بر عدم بیمه پردازی و مستمری بگیر بودن متقاضی، نهایی می‌گردد و اولویت تکمیل ثبت نام با افرادی است که منطبق بر فراخوان شرایط لازم را احراز و زودتر نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند.

محمودیان ادامه داد: در خصوص مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایری صد در صد (۱۰۰%) حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سوابق بیمه‌ای بیمه‌گذار افزوده می‌شود.

وی اظهار داشت: همسر و فرزندان مادران سه فرزند از ۱۸ الی ۵۰ سال نیز می‌توانند به صورت جداگانه در این صندوق عضو شوند و درآینده همزمان از مزایای بیمه اجتماعی برخوردار شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • خسروپناه: دستاوردهای دانش‌آموزان سمپادی تمدن نوین اسلامی را محقق کرده است
  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سمپاد برگزار می‌شود
  • روزنامه نزدیک به سپاه: زنان با کنار رفتن ترس و پلیس دوباره کشف حجاب می‌کنند!
  • روزنامه نزدیک به سپاه: زنان با کنار رفتن ترس و و پلیس دوباره کشف حجاب می‌کنند!
  • ثبات مدیریتی باید در آموزش و پرورش حفظ شود
  • انتخابات الکترونیک چه مراحلی دارد؟
  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد