Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@04:00:34 GMT

طنین زنگ انقلاب و شعار «مرگ بر شاه» در صومعه سرا

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۰۰۳۷۲

طنین زنگ انقلاب و شعار «مرگ بر شاه» در صومعه سرا

زنگ انقلاب همزمان با سراسر کشور در مدارس صومعه‌سرا نواخته و شعار «مرگ بر شاه» توسط دانش‌آموزان سال ۵۷ طنین انداز شد.

خبرگزاری شبستان،صومعه‌سرا_مائده فلاحتکار ضیابری: همزمان با آغاز ایام‌الله‌دهه فجر دهه فجر و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، زنگ انقلاب در مدارس شهرستان صومعه‌سرا و به صورت نمادین در مدرسه شاهد شهید صدیقی این شهرستان با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی نواخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، دانش آموزان با برافراشتن پرچم‌های سه رنگ کشور و اجرای سرود به استقبال جشن‌های دهه فجر رفتند.

 

 

* استمرار انقلاب اسلامی به دست جوانان است

«حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدنوری» در این آیین با بیان اینکه وحدت مردم در سال 57، سرمای زمستان را تبدیل به گرما کرده بود، اظهار کرد: دوران نهضت و قیام انقلاب اسلامی از سال 41 و 42 شروع شد و 15 سال بعد این قیام تبدیل به یک نهضت گسترده و انقلاب فراگیر در کشور شد.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه دانش‌آموزان، دانشجویان و جوانان عمده افرادی بودند که در انقلاب نقش گسترده داشتند، افزود: یکی از بهترین بازی‌های نوجوانان در زمان انقلاب بازی با شعار«مرگ بر شاه» بود که در خیابان‌ها طنین‌انداز می‌شد.

 

وی با اشاره به اینکه استمرار این انقلاب هم به دست جوانان است، گفت: مسئولان امروز، دانش‌آموزان دیروز بودند که با تلاش و پشتکار توانستند پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنند و به این درجه برسند.

 

 

حجت‌الاسلام راشد نوری با بیان اینکه امید این کشور به دانش‌آموزان و جوانان است، تصریح کرد: دانش‌آموزان باید همت خود را در تحصیل بالا ببرند.

 

وی با بیان اینکه ملت ایران با همت و تلاش در برابر رژیم طاعوت که حامی ابرقدرت جهان بود ایستادند و با عنایت خداوند متعال به پیروزی دست یافتند، خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس هم جوانان و نوجوانان با همت و توکل به خدا توانستند در برابر دشمن بایستند و به پیروزی برسند.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه نسبت به ۴۰سال گذشته در عرصه‌های علمی پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم و مقام‌های گوناگونی کسب کرده‌ایم، اظهار کرد: همه باید در راستای حفظ اصول اخلاقی و اسلامی پشتیبان هم باشیم که یکی از نشانه‌های اخلاق خوب احترام به یکدیگر و تلاش برای پیشرفت هم و وحدت و همدلی است.

 

حجت‌الاسلام راشد نوری، اخلاق را نشانه انسانیت یک انسان دانست و افزود: دین ما سبب استقرار و عزت کشور بوده است و خداوند مکتبی به ما عنایت کرد که پیشوای آن ائمه معصومین(علیه‌السلام) هستند.

 

 

*اتکا به توان داخلی سرلوحه دانش‌آموزان باشد

«علی فتح‌اللهی» با بیان اینکه برای رسیدن به یک هدف مقدس باید تلاش کرد، گفت: کاری که امام راحل برای رسیدن به هدف خود انجام داد، در برابر سختی‌ها کوتاه نیامد و نگاهش به درون و توانمندی ‌های داخلی بود.

 

فرماندار صومعه‌سرا تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) بدون اینکه از قدرت‌های خارجی کمکی بخواهد با اتکا به ایمان راسخ خود و مردم و توکل به خدا توانست به موفقیتی برسد که در تاریخ ماندگار شد.

 

وی با اشاره به اینکه اگر دانش‌آموزان می‌خواهند به هدف خودشان دست یابند باید به توانشان اتکا کنند، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به مدارج بالا باید تلاش و پشتکار باشد.

 

 

*دانش‌‌آموزان آینده‌سازان این کشورند

«مهرداد فیض بخش» با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: 40 سال انقلاب را مدیون نسلی هستیم که با ایثار و شهادت و خودباوری و تحمل سختی و ایستادگی در برابر توطئه‌های دشمنان، جان خود را فدا کردند.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا با بیان اینکه چشم امید همه ما به دانش‌آموزانی است که با ایمان خود این کشور را به سرمنزل مقصود که رساندن پرچم جمهوری اسلامی ایران به دست امام زمان(عج) است، می‌باشد.

 

وی گفت: دشمنان می‌خواهند جوانان و نوجوانان ما را از آینده این کشور ناامید کنند ولی لطف خداوند و عنایت امام زمان و اهل بیت(ع) نمی گذارد این اتفاق بیفتد.

 

 

گفتنی است، جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی امسال با محوریت چهل سالگی انقلاب در همه مدارس برگزار و برنامه‌های متعددی برای این دهه پیش بینی شده است.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دهه فجر انقلاب اسلامی خبرگزاری شبستان 12 بهمن جشنواره فیلم فجر گروه سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد استان بوشهر نواختن زنگ انقلاب نواخته شدن زنگ انقلاب زنگ انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۰۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبولی ۱۶ دانش آموز سمپاد مناطق محروم در کنکور سال گذشته

الهام یاوری, رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در نشست خبری گفت: دومین نمایشگاه دستاورد سمپاد است و نسبت سال گذشته با افزایش شرکت کنندگان همراه بوده است. در این دوره نمایشگاه  دانش آموزان مدال آور جشنواره خوارزمی حضور دارند. 

وی ادامه داد: هدف از این نمایشگاه نمایش دستاورد های دانش آموزان ،شرکت های دانش بنیان می توانند با حضور در این نمایشگاه استعداد هارا شناسایی کنند. همچنین در این نمایشگاه شبکه خوبی بین دانش آموزان سمپاد ایجاد می شود و دانش آموزان شهرستان می تواند دانش آموزان مناطق دیگر را ببند و محصولات آنها رانقد کنند. 
وی افزود: پسران با ۱۱۹ طرح و دختران با  ۱۱۸ طرح ددر زمینه هنر، ژنتیک، مکانیک در این نمایش شرکت کردند، ، دانش‌آموزان سمپاد یک سال تحصیلی را با تلاش برای کاربردی کردن دانسته‌های خود برای حل مسایل کشور سپری کرده است و هم اکنون به نمایش گذاشته اند.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه شبکه ارتباطی خوبی بین دانش‌آموزان سمپاد ایجاد می‌شود افزود: دانش آموزان فرصتی پیدا می‌کنند که با دانش‌آموزان مناطق دیگر ارتباط بگیرند و شبکه‌ای از ارتباط و همکاری دوستانه شکل بگیرد.

یاوری دلیل دیگر برگزاری این نمایشگاه را در راستای شعار هر نیاز کشور یک سمپادی آماده اثرگذاری» عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان در این نمایشگاه کاربرد کارهای خود را برای رفع نیازهای کشور بهتر درک می‌کنند.

وی افزود: مدارس سمپاد به دنبال ایجاد عدالت آموزشی است در همین راستا تعداد دانش آموزانی که از دهک های یک تا چهار وارد مدارس سمپاد شده اند ۴۵ درصد افزایش داشته است. 
او ادامه داد: حدود ۷۱ درصد کمیته امداد قبول شده است. در سال گذشته ۱۶ دانش آموز از ۴۰ رتبه برتر از مدارس سمپاد مناطق محروم بودند که قبول شدند.

در ادامه این نشست مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: برای اولین بار در سه پایه متوسطه دوم به صورت یکپارچه آزمون نهایی برگزار می‌شود.
وی افزود:  در حال حاضر۳۳ کنکور دارد ما در تلاشیم  تا به کتاب بازگردیم و به محتوای آن توجه کنیم.

یاوری, رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ادامه داد: ما در تهران، اصفهان و مشهد ۵ مدرسه غیر دولتی نامی و مشهور داریم که بعضی از دانش‌آموزان هم نمرات بالایی می‌کیرند و وارد دانشگاه می‌شود اما میانگین نمرات مدارس دولتی از مدارس غیر دولتی بیشتر است.

او ادامه داد: تلاش است که بعد از دیدن دستاوردهای دانش‌آموزان سمپاد در دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد، سایر دانش‌آموزان سراسر کشور هم علاقه‌مند شوند و امید آفرینی در جامعه شکل بگیرد. برای پیشرفت امید لازم است و برای امید جلوه‌هایی از موفقیت در گذشته مهم است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • خسروپناه: دستاوردهای دانش‌آموزان سمپادی تمدن نوین اسلامی را محقق کرده است
  • طنین نوای لبیک حجاج در حسینیه امام خمینی(ره)
  • افتتاح مدرسه ۱۴ کلاسه زنده یاد صدوقی در شهرستان پیشوا
  • تجلیل از ۵۳ معلم نمونه چهارمحال و بختیاری
  • بسیج دبیرستان‌های فرانسه در حمایت از فلسطین
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • مدارسی که شهریه می‌گیرند را معرفی کنید
  • تحصیل این عده از دانش‌آموزان در مدارس سمپاد رایگان است
  • قبولی ۱۶ دانش آموز سمپاد مناطق محروم در کنکور سال گذشته
  • جزئیات برگزاری دور دوم اردوی زیارت‌اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار