Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ جمعیت بانوان فرهیخته اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان به دنبال شناسایی و جذب بانوان مومنی است که در حفظ و تحکیم بنیان خانواده خود نقش ارزنده ای داشته اند.

این جمعیت به جهت فعالیت های خوبی که داشته ، جز استان های برتر فرهیخته کشوری شناخته شده است ،از این رو با رییس جمعیت بانوان فرهیخته استان گیلان گفتگویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید :

1 – لطفا خودتان را کامل معرفی فرمائید از چه سالی با جمعیت بانوان فرهیخته همکاری دارید؟

اینجانب شادمان رضاماسوله متولد شهرستان فومن هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحصیلات دانشگاهی من کارشناسی ارشد آموزش پرستاری داخلی-جراحی همراه با  دانشنامه مدرسی از دانشگاه تربیت مدرس می باشد و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مسئول واحد خواهران سازمان بسیج جامعه پزشکی استان گیلان هستم و از سال 1386 با جمعیت بانوان فرهیخته اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان همکاری دارم.

 2-  چه اقداماتی در راستای هویت بخشی جمعیت بانوان فرهیخته در استان خود انجام داده اید ؟

در زمینه هویت بخشی جمعیت اقدامات انجام شده بدین شرح می باشد :

ضمن مکاتبه با دستگاههای اجرایی استان در خواست گردید بر اساس معیارهای مورد نظر از بین کارکنان خود فرد یا افراد واجد شرایط را جهت عضویت در جمعیت بانوان فرهیخته معرفی نمایند.

سایت جمعیت بانوان فرهیخته اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان با آدرس: http://gilfarhikhteh.ir   راه اندازی شد.

شرکت اعضا جمعیت در برنامه های رسانه ملی ( رادیو تلویزیون استانی)  در مناسبت های مختلف ، اهداف جمعیت برای عموم جامعه تشریح گردید.

 نمایشگاه های فرهنگی در سطح شهر رشت و حضور اعضا جمعیت جهت معرفی جمعیت بانوان و انجام مشاوره های تخصصی در زمینه مسائل مذهبی، مشاوره روانشناسی، مشاوره خانواده و مشاوره سلامت زنان برپا گردید.

 اعضا جمعیت به عنوان سخنران یا برگزار کننده کارگاه های آموزشی جهت بانوان در مساجد، مدارس و دانشگاهها حضور یافتند.

جلسات در شهر های تابعه استان به منظور معرفی اهداف جمعیت و اجرای طرح جذب پلکانی خواهران تشکیل گردید.

۳- طرحهای کاربردی و ایده های اصلی که ماحصل خرد جمعی بانوان فرهیخته استان بوده ، کدامند ؟

به دنبال هم اندیشی در خصوص شناسایی و اولویت دهی به آسیب های اجتماعی در استان گیلان، کارگروه تحکیم بنیان خانواده در خصوص کاهش طلاق،  طرح تاثیر آموزش مهارتهای زندگی با رویکرد اسلامی در تاب آوری و تعارضات زناشویی زوجین متعارض طلاق شهر رشت با همکاری سازمان بهزیستی و دادگستری استان گیلان تدوین شد که پس از تصویب در نشست منطقه ای شمال کشور در سطح کشوری نیز مصوب گردید و در دست اجرا می باشد.

همچنین کارگروه سواد رسانه ای و فضای مجازی کارگاههای آموزشی با عنوان استفاده بهینه از شبکه های اجتماعی و کاهش آسیب های آن برای اعضاء و یاوران جمعیت بانوان فرهیخته و بانوان شاغل در دستگاههای اجرایی و مدیران مهد کودک های استان برگزار کرد.

کارگروه تعمیق باورهای دینی به برپایی همایش هایی جهت دانش افزایی به منظور پیشگیری از رفتارهای پرخطر برای اقشار تاثیر گذار اجتماعی از جمله مداحان و مبلغین مذهبی اقدام نمود.

با توجه به شیوع قابل ملاحظه سرطانهای شایع زنان، به منظور آشنایی بانوان با علایم و تظاهرات اولیه و اقدامات پیشگیرانه به تشکیل کارگاههای آموزشی در ادارات، مساجد و مدارس اقدام گردید.

 ۴- حال که به عنوان یکی از استان های موفق در زمینه فعالیت جمعیت انتخاب شده اید بفرمائید، نحوه کار شما و تعداد اعضای جمعیت در استان شما به چه ترتیب است ؟

محور اصلی فعالیتهای جمعیت تشکیل جلسات هم اندیشی در سطوح مختلف می باشد. نشست ماهیانه شورای استانی و جلسات کارگروه های تخصصی(متناسب با شعار سال - حمایت از کالای ایرانی) ، سواد رسانه ای و مدیریت فضای مجازی، تحکیم بنیان خانواده و توسعه جمعیت، تعمیق باورهای دینی و نقد مقابله با شبهات فکری و مذهبی،) نشست با یاوران جمعیت در شهر رشت و سایر شهرهای استان موجب شناسایی آسیب های اجتماعی و ارائه راه حلهای مناسب جهت رفع معضلات و کمک به دستگاههای اجرایی می باشد. برای مثال در مورد معضل طلاق که از معضلات شایع در استان می باشد، سازمان بهزیستی و دادگستری در یک اقدام مشترک در زمینه نقش آموزه های دینی وارد تعامل سازنده ای گردیده اند که در این بین نقش جمعیت بانوان فرهیخته در برقراری این ارتباط حائز اهمیت است.

در حال حاضر جمعیت بانوان فرهیخته استان گیلا ن دارای 50 نفر عضو و بیش از 500 نفر یاور می باشد.

5 - مهم ترین نقاط قوت و ضعف پیش روی فعالیت جمعیت چه مواردی هستند؟  

جمعیت بانوان با هدف تحکیم جبهه فرهنگی انقلاب موجودیت یافته است. نقاط قوت آن شامل:

* شناسایی و جذب و سازمان دهی بانوان مومنی است که دغدغه حفظ ارزشهای دینی و دفاع از انقلاب اسلامی در مقابل تهاجمات فرهنگی دشمن دارند. جمعیت بانوان تشکلی است که توان بالقوه زنان مسلمان را در حمایت از انقلاب اسلامی به بالفعل تبدیل می نماید. استفاده از قابلیت های بانوان مومن در حمایت از جبهه فرهنگی انقلاب موجب حرکت های اجتماعی سودمند به نفع انقلاب و ایستادگی در برابر توطئه های دشمنان انقلاب خواهد شد.

* بانوان مومن و انقلابی سرمایه های انسانی ارزشمندی هستند که از تجربیات آنان برای تعالی جامعه می توان بهره مند گردید.

* هریک از بانوان فرهیخته عضو جمعیت الگوی مناسبی برای سایر بانوان به ویژه دختران جوان جامعه بشمار می روند.

* توفیق جمعیت در اجرای طرح جذب پلکانی، بانوان مومن و دلسوز انقلاب را در شبکه ای به هم پیوسته سازمان دهی خواهد نمود که می تواند نقشه های خائنانه دشمنان را بی اثر نمایند.

نقاط ضعف هم ممکن است به وجود آید . در صورتی که اهداف جمعیت مورد غفلت قرار گیرد، روی آوردن به اقدامات نمادین می تواند موجب سطحی نگری و بی انگیزه گی شود.

6 - در خصوص شکل گیری موفق یاوران جمعیت و برگزاری جلسات استانی و شهرستانی در استان خود توضیحاتی می فرمایید.

برای جذب پلکانی یاوران جمعیت تاکنون اقداماتی  در استان گیلان صورت گرفته است.

از کلیه خواهران فرهیخته عضو جمعیت در خواست گردیده تا در چارچوب اعلام شده طرح جذب پلکانی به شناسایی و جذب بانوان و دختران مومن و انقلابی و علاقمند به شرکت در فعالیت های فرهنگی تبلیغی و اجتماعی اقدام نمایند.

رئیس و دبیر جمعیت در جمع خواهران فرهیخته شهرستان های تابعه استان حضور یافته و اهداف  و برنامه های جمعیت را برایشان تشریح کرده اند.

7 -  نظرتان در خصوص چگونگی تشکیل شورای استانی و نقش و اهمیت آن در برنامه ریزی ها چیست؟

شورای استانی به عنوان عالی ترین جایگاه سازمانی جمعیت در استان می باشد که در هماهنگی و تصویب ایده ها و برنامه ها و پشتیبانی از تصمیمات متخذه نقش کلیدی در فعالیت های جمعیت دارد.

 ۸- چه پیشنهادی برای ادامه کار دارید  اگر نکته پایانی اگر هست،  بفرمائید

در صورتی که طرح جذب پلکانی بطور جدی پیگیری شود، این طرح می تواند در کادر سازی و تحقق اهداف جمعیت در خصوص جذب نیروهای جوان و تقویت جبهه فرهنگی انقلاب مفید باشد.

همچنین  توصیه می شود برای گسترش فعالیت های جمعیت بانوان، حمایت و مساعدت بیشتری از سوی مسئولین ذیربط صورت پذیرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان جامعه روانشناسی هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۱۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: انتقال پایتخت ۱۰۰ میلیارد دلار لازم دارد

آفتاب‌‌نیوز :

احمد وحیدی وزیر کشور وی با بیان اینکه تقسیمات کشوری یک ابزار برای اداره بهتر و رسیدگی بهتر است، گفت: در استان تهران توازن خوبی نداریم، در بعضی شهر‌های استان وضع خوب است و در برخی شهر‌ها وضعیت مناسبی نداریم لذا مدتی است که بحث تقسیم استان تهران مطرح شده است.

وزیر کشور هدف از تقسیمات استان تهران را جلوگیری از تمرکززدایی، امکان رسیدگی بهتر به شهر‌های کمتر توسعه یافته و اداره بهتر عنوان کرد و افزود: سیاست دولت در راستای ایجاد عدالت و بهبود رفاه برای شهروندان است و برای بهتر اداره شدن، تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران را در برنامه داریم.

احمدی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های غرب تهران ۳ میلیون نفر جمعیت ساکن است، ابراز کرد: این جمعیت از میزان جمعیت بسیاری از استان‌های کشور بیشتر است لذا به منظور ابزار اداره، توسعه، توازن و عدالت بهتر استان‌های جدید در غرب و شرق تهران تشکیل می‌شود.

تقسیم استان تهران در دست بررسی است

وی تقسیمات استان تهران را یک آورده مهم دانست و اظهار کرد: این موضوع توسط دولت در دست بررسی است و مصوبه مجلس را لازم دارد که باید توسط مجلس بعدی بررسی و تصویب شود.

وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: انتقال پایتخت از سالیان طولانی مطرح بوده که این موضوع نیز باید به طور کارشناسی بررسی شود و نمی‌توان فوری تصمیم‌گیری کرد ضمن اینکه هزینه گزافی در حدود یک‌صد میلیارد دلار بودجه برای این کار لازم است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل
  • فعالیت ۲۳۰ هزار پرستار در ایران / سهم سلامت از تولید ناخالص ملی۳ تا ۴ درصد است
  • تعداد پرستاران زن در ایران، ۷۵درصد بیش از پرستاران مرد است
  • تعداد پرستاران زن در ایران، 75درصد بیش از پرستاران مرد است
  • حضور توپکا و شاهان میاندورود در دور برگشت لیگ دسته دوم بسکتبال بانوان کشور
  • فعالیت ۲۳۰۰۰۰ پرستار در ایران/ ۷۵ درصد پرستاران زن هستند
  • معلمان اُسوه فداکاری در جبهه علم هستند
  • رییس جمعیت هلال‌احمر روز معلم را تبریک گفت
  • وحیدی: تقسیم استانی تهران نیازمند مصوبه مجلس است
  • وزیر کشور: انتقال پایتخت ۱۰۰ میلیارد دلار لازم دارد