Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@23:20:51 GMT

طرز تهیه کمپوت گلابی

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۰۱۳۳۹

طرز تهیه کمپوت گلابی

یکی از راهکار‌های استفاده از میوه‌های انباشته شده در یخچال تهیه‌ی کمپوت از آن‌هاست. کمپوت‌ها از خوردنی‌های خوشمزه‌ای هستند که به راحتی در منزل می‌توان با انواع میوه آن‌ها را درست کرد. در این مقاله طرز تهیه کمپوت گلابی را خواهید آموخت. کمپوت گلابی در دسته کمپوت‌های خوشمزه و پر طرفدار است، زیرا دارای بافتی نرم و لذیذ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مواد لازم برای تهیه کمپوت گلابی
مواد لازم
گلابی ۴ عدد
شکر ۳ قاشق غذاخوری
گلاب ۱ قاشق غذاخوری
سرکه ۲ قاشق غذاخوری
آبلیمو طبیعی ۱ قاشق غذاخوری

دستور تهیه کمپوت گلابی

ابتدا گلابی‌ها را شسته و پوست کنده و آن‌ها را به قطعات کوچک تقسیم و هسته‌ی آن را جدا می‌کنیم.
برای اینکه گلابی‌های پوست کنده شده تغییر رنگ ندهند، دو قاشق سرکه و دو لیوان آب را با هم ترکیب می‌کنیم و هر کدام از گلابی‌ها را که پوست کندیم داخل مخلوط آب و سرکه می‌گذاریم (سرکه باعث می‌شود که گلابی‌ها کدر نشوند).
یک لیوان آب، شکر و آبلیمو را با هم داخل یک قابلمه ریخته و آن را روی حرارت متوسط می‌گذاریم و شروع به هم زدن می‌کنیم تا شکر‌ها کاملا حل شوند. (می‌توانید به جای آبلیمو از ۱ قاشق پوست لیموترش رنده شده استفاده کنید تا خوش طعم‌تر شود).
پس از حل شدن کامل شکر‌ها گلابی‌ها را از مخلوط آب و سرکه جدا کرده و به ظرف حاوی آب و شکر و آبلیمو اضافه کرده و در قابلمه را می‌گذاریم تا گلابی‌ها پخته و نرم شوند.
پس از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه گلابی‌ها پخته و نرم می‌شوند (توجه شود که اگر زیاد روی حرارت بماند گلابی له می‌شود و شکل خود را از دست می‌دهد، پس هر از گاهی به آن سر بزنید).
در یک الی دو دقیقه آخر گلاب را به آن اضافه کنید تا کمی عطر و مزه به کمپوت بدهد.
اگر دوست دارید که کمپوت دارای یک شربت غلیظ باشد می‌توانید گلابی‌ها را از ظرف جدا کنید و بگذارید شربت بجوشد تا غلیظ شود.
کمپوت خوشمزه‌ی گلابی آماده شد. پس از سرد شدن آن را درون یک ظرف در بسته درون یخچال نگهداری کنید.

برخی از خواص کمپوت گلابی

در باداری و شیردهی: کمپوت گلابی سرشار از فولات است که از نقایص لوله عصبی در جنین جلوگیری کرده و فولات مورد نیاز زنان باردار در دوران بارداری را تامین می‌کند. همچنین برای تسریع درمان زنان شیرده پس از زایمان مفید است.
درمان یبوست: فیبر بالای موجود در کمپوت گلابی به درمان یبوست کمک می‌کند.
سرماخوردگی: کمپوت گلابی دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین C. است که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و از ابتلا به سرماخوردگی پیشگیری می‌کند.
نوزادان و کودکان: کمپوت گلابی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای رشد کودکان است پس خوب است که آن را به رژیم غذایی کودکان اضافه کنید.
درمان زخم معده و دستگاه گوارش: گلابی وقتی کمپوت می‌شود بسیار زود هضم می‌شود و فیبر بالای آن در درمان زخم معده و سلامت دستگاه گوارش بسیار مفید است.

"طبع گلابی سرد و خشک است و هر ۱۰۰ گرم کمپوت گلابی ۹۰ کالری دارد. "   منبع:ستاره

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی شیرینی کمپوت کمپوت گلابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۱۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روش تهیه ترشی سیر به روش سنتی آذربایجانی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بازدید 6 ترشی سیر محلی یکی از ترشی‌های خوش طعم است که در آذربایجان به شیوه خاصی تهیه می‌شود. روش تهیه این ترشی توسط مردم محلی آذربایجان و فرآیند جذابی که طی می‌شود را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • یک دسر بهاری خوشمزه با توت فرنگی
  • طرز تهیه سوپ شیر؛ پرطرفدارترین پیش غذای مجلسی (فیلم)
  • رفتار انسانی یک «اورانگوتان» برای اولین‌بار؛ تهیه ضماد برای درمان زخم!
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • طرز تهیه دسر شکلاتی رژیمی، با خیال راحت دسر بخورید!
  • کاهش وزن با دو قاشق چایخوری از سرکه سیب
  • روش تهیه ترشی سیر به روش سنتی آذربایجانی
  • (ویدیو) طرز تهیه کرپ سیب‌زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده
  • (ویدیو) طرز تهیه مرغ کنتاکی رستورانی به روش کی اف سی
  • (ویدیو) نانی که در ترکیه می خرید، به این شکل در نانوایی تهیه می شود