اعلام مسیرهای دوازده گانه راهپیمایی ۲۲ بهمن
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۰۳۳۹۴
مجتبی یزدانی برنامه های معاونت خدمات شهری شهرداری تهران برای چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را تشریح کرد و گفت: برای هر چه باشکوه تر برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و راهپیمایی ۲۲ بهمن، ۷ کارگروه تشکیل که مسوولیت های متفاوتی را بر عهده دارند.
وی گفت: انجام هماهنگی های لازم در خصوص آذین بندی سطح شهر با توجه به تقارن شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با مراسم های دهه فجر و مناسب سازی سطح شهر متناسب با ایام فاطمیه، برپایی نمایشگاه عکس انقلاب، اکران طرح های فرهنگی با مفاهیم انقلاب اسلامی در سطح شهر تهران بر روی۸۰ بیلبورد، ۱۰۰ پرتابل و ۱۰۰ عرشه، آذین بندی ویژه و نورپردازی چند رنگ برج آزادی و اجرای ویدئو مپینگ بر روی بدنه برج آزادی، اجرای فاز اول جشن نور تهران )ساخت و نصب انواع مختلف تکنیک های نورآرایی، المان نوری و.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
یزدانی در ادامه با بیان این که رسیدگی ویژه به نگهداشت فضای سبز مسیرهای راهپیمایی، آماده سازی بوستانهای واقع در مسیرهای راهپیمایی، تحویل ۱۵۰ هزار شاخه گل برای گلباران مسیر حرکت امام )ره( از فرودگاه تا بهشت زهرا(س) در روز ۱۲ بهمن، تحویل تعداد۲۲۰ هزار شاخه گل جهت گلباران مسیر راهپیمائی یوم الله ۲۲ بهمن حد فاصل میدان آزادی و مسیرهای راهپیمائی و...از جمله اقدامات کارگروه بوستان ها و فضای سبز شهر تهران می باشد.
وی با اشاره به اقدامات سازمان بهشت زهرا(س) اظهار کرد: گل آرائی و گلباران جایگاه جلوس حضرت امام خمینی(ره) در گلزار شهدای بهشت زهرا)س( در روز ۱۲ بهمن ماه،برگزاری ویژه برنامه های ملی آغاز جشن پیروزی انقلاب اسلامی در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، برگزاری گذر فرهنگی انقلاب با تصاویری از حضور مردم در عرصه های مختلف انقلاب و رهبری امام راحل، برپایی ۴ ایستگاه فرهنگی " امام شناسی" در چهار ضلع حرم مطهر، عطر افشانی و غبارروبی مزار شهدا و همچنین اهدای گل به زائرین امام و شهدای انقلاب اسلامی با محوریت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی از جمله اقدامات کارگروه استقبال توسط سازمان بهشت زهرا(س) می باشد.
یزدانی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات کارگروه ساماندهی دستفروشان و رفع سد معبر اشاره کرد و گفت: برای ساماندهی مسیرها ۱۴۷ اکیپ خودرویی و ۲۷ اکیپ موتورسوار به همراه ۴۹۵ نفر نیروی اجرائی شرکت شهربان در مسیرهای راهپیمایی مستقر خواهند شد. همچنین پیش بینی های لازم جهت ساماندهی دستفروشان در مکانهای مناسب در خیابانهای فرعی مسیر راهپیمایی صورت گرفته است.
به گفته یزدانی رسیدگی و بهبود نگهداشت شهر بخصوص در مسیرهای دوازده گانه راهپیمایی ۲۲بهمن ، انجام تمهیدات ترافیکی در محدوده میدان آزادی و مسیرهای راهپیمایی، شناسایی و رفع خطر از نقاط حادثه ساز در محورهای راهپیمایی و... از جمله اقدامات کارگروه مناطق می باشد.
یزدانی در ادامه اظهار کرد: تیم های عملیاتی سازمان آتش نشانی نیز با ۱۶۳ دستگاه خودروی سبک و سنگین و موتورسیکلت به همراه ۳۱۲ آتشنشان در طول مسیرهای راهپیمائی ۲۲ بهمن توسط کارگروه ایمنی و سازمان آتش نشانی در نقاط تعیین شده مستقر خواهند شد.
وی در ادامه افزود:همچنین کارگروه نظافت و پاکیزه سازی (سازمان مدیریت پسماند) نیز با پشتیبانی از مناطق درگیر در مسیرهای راهپیمایی به پاکیزه سازی و آماده سازی مسیرها با بکارگیری ۱۷۵۰ نفر نیروی انسانی به همراه ۲۳۰ دستگاه ماشین آلات تخصصی می پردازد.
یزدانی در پایان مسیرهای دوازده گانه راهپیمایی ۲۲ بهمن را برشمرد و گفت: مسیر شماره۱: مسجد امام حسین )ع( ، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی، مسیر شماره ۲: مسجد جامع ابوذر ، خیابان ابوذر، خیابان شهید سعیدی، میدان آزادی، مسیر شماره ۳: مسجد امام هادی )ع( ، بلوار معلم ، خیابان شهید سعیدی ، میدان آزادی، مسیر شماره ۴:مسجد دارالسلام ، میدان منیریه ، خیابان کارگر ، خیابان آزادی ، میدان آزادی، مسیر شماره ۵:مسجد الجواد)ع( ، میدان ۷ تیر، خیابان شهید مفتح ، خیابان آزادی ، میدان آزادی، مسیر شماره ۶:مسجد حضرت امیر)ع( ، خیابان کارگرشمالی ، خیابان آزادی ، میدان آزادی، مسیر شماره ۷:مسجدالمهدی )عج( ، خیابان ستارخان ، خیابان آزادی ، میدان آزادی، مسیر شماره ۸:مسجد حضرت ابوالفضل)ع( ، خیابان توحید ، خیابان آزادی ، میدان آزادی، مسیر شماره ۹:مسجدامام سجاد )ع( ، خیابان اشرفی اصفهانی، خیابان جناح ، میدان آزادی، مسیر شماره ۱۰:مسجد امام جعفر صادق )ع( ، فلکه دوم صادقیه ، خیابان جناح ، میدان آزادی، مسیر شماره ۱۱:مسجد جامع رسول اکرم )ص( ، تهرانسر ، بلوار تهرانسر ، بزرگراه لشکری ، میدان آزادی، مسیر شماره ۱۲:مسجد نظام مافی ، بلوار آیت اله کاشانی ، فلکه دوم صادقیه، میدان آزادی، مسیرهای دوازده گانه راهپیمایی ۲۲ بهمن می باشند.
منبع: افکارنيوز
کلیدواژه: ۲۲ بهمن انقلاب اسلامی بزرگراه حرم مطهر شهرداری تهران راهپیمایی 22 بهمن
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۳۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
رفاقتی در میان راهپیماییها/ از تدریس برابر چشم ساواک تا تشکیل شبکههای زیرزمینی
در میان جلسه هفتم تیر سال ۱۳۶۰ در دفتر حزب جمهوری، یکباره صدای مهیبی به همهچیز پایان میدهد؛خبرها میگوید ۷۲ نفر از اعضای حزب شهیدشده و «علیاکبر» هم یکی از این ۷۲ نفر است؛ معلمی که پایه ثابت تمام جلسات و راهپیماییهای پیش از انقلاب بود و با اندیشه و خون خود، بسیاری را بیدار کرد.
به گزارش خبرگزاری ایمنا، یکشنبه هفتم تیر سال ۱۳۶۰ در دفتر حزب جمهوری جلسهای برگزار شده و در میان شور عجیبی که میان حاضران برقرار بود، یکباره صدای مهیبی به همهچیز پایان میدهد؛خبرها میگوید ۷۲ نفر از اعضای حزب شهیدشده و «علیاکبر» هم یکی از این ۷۲ نفر است.
علیاکبر اژهای متولد سال ۱۳۳۱ بود و در درس فلسفه شهید دکتر بهشتی به طور خصوصی شرکت میکرد؛ پس از گرفتن لیسانس در دبیرستانهای احمدیه، فارابی وحکیم سنایی اصفهان به تدریس مشغول شد و فعالیتهای اجتماعی سیاسی خود را از سال ۱۳۴۴ در کانون علمی و تربیتی جهان اسلام شروع و پس از بسته شدن آن به دست ساواک در سال ۱۳۵۲، فعالیتهای خود را در مسجد امام علی(ع) اصفهان متمرکز کرد.
وی در همان دوره، نوشتههایی در نقد کتاب شناخت مجاهدین خلق نوشت و انتشار داد، منزلش پایگاهی برای فعالیت و برگزاری جلسات خصوصی بود، که چندین بار مورد هجوم و تفتیش ساواک قرار گرفت؛ همزمان با شروع انقلاب اسلامی از مدیران و مدرسان جلسات مذهبی جوانان در اصفهان بود و از این طریق به تربیت جوانان در اصفهان میپرداخت.
رفاقتی که در میان خیابانهای شهر شکل گرفتوی با اغلب گروهها و سازمانهای اسلامی ارتباط داشت و پس از تأسیس حزب جمهوری اسلامی، به عضویت شورای مرکزی حزب (شاخه اصفهان) انتخاب شد؛ حجتالاسلام احمد سالک که از دوستان قدیمی شهید اژهای است، میگوید که ارتباطش با خانواده شهید اژهای از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد و صحبت را اینطور ادامه میدهد: با علیاکبر اژهای از همان قدیمالایام بودم بهویژه در فعالیتهای اجتماعی از جمله راهپیمایی که از مصلی اصفهان به سمت نقاط مختلف شهر حرکت میکردیم و به یاد دارم آنجا با شهید اژهای به سمت پل خواجو، خیابان نشاط و شکرشکن رفتیم و در نهایت به سبزه میدان رفتیم تا مجسمه شاه را پایین بکشیم که آنجا درگیری و تیراندازی صورت گرفت و سر شاه را زیر عبا گرفتم و در رگباری که نیروهای ساواک بسته بودند، به سمت منازل مردم رفتیم؛ شهید علیاکبر اژهای در این حرکت نقشی قابل توجه داشت.
وی با بیان اینکه مسئله بعد در جلسات تفسیر قرآن در مسجدعلی داشت و با ارتباطی که با جوانان داشت به تربیت نیروی انسانی پرداخت، ادامه میدهد: با شهید بهشتی نیز تیمی داشتیم و در این راستا شهید اژهای بهعنوان یک معلم دین و قرآن مطرح بوده و فعالیتهای مفصلی در تربیت نیرو داشت و سرنوشت این شهید در حزب جمهوری اسلامی رقم خورد و جزو ۷۲ شهید هفتم تیر شد.
این پیشگام انقلاب اسلامی با اشاره به نقشآفرینی روحانیت در تربیت دانشآموزان در دوره پیش از انقلاب اسلامی توضیح میدهد: نقشآفرینی روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست؛ در اصفهان شخصیتهایی بودند که مبلغ انقلاب اسلامی بودند و در این راستا بسیاری از علمای اصفهان و کشور در پیروزی انقلاب اسلامی نقشآفرین بودند و باید گفت اعتماد مردم به روحانیت عامل سقوط حکومت شاه و ابزار مقابله با شیطان بزرگ و استکبار جهانی است، بر همین اساس امروزه نیز نقشآفرینی روحانیت از جمله رهبر معظم انقلاب در هدایت این حرکت بزرگ و انقلابی موثر است؛ امروزه شاهدیم بیش از ۷۰ دانشگاه آمریکا به حکومتشان اعتراض دارند یعنی یک گسل نسلی میان نسل جوان بیدار شده با سران استکبار جهانی بهوجود آمده و این موضوع جابهجایی قدرت را رقم میزند.
مبارزهای از جنس شبکههای زیرزمینیحجتالاسلام سالک با اشاره به نوع مبارزه فرهنگیان در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان میکند: در اصفهان شبکههای زیرزمینی داشتیم که در تمام دبیرستانها، حوزهها، بازار و دانشگاه فعال بود؛ این فعالیت یک چهره بیرونی داشت که در آن تفسیر و معرفی قرآن به توده جوانان و نوجوانان آموخته میشد و در این راستا خودم در طول هفته ۱۳ مسجد را اداره میکردم و شهید اژهای نیز به همین صورت جلسات متععدی در رابطه با قرآن برگزار میکرد اما در مرحله دوم، انتخاب جوانان و نوجوانان با استعداد بود که آنها به جلسات مخفی در منازل دعوت میشدند و در آنجا توضیحات سیاسی، اجتماعی و حکومتی ارائه میشد.
وی با تاکید بر اینکه نقشآفرینی افرادی مانند شهید اژهای و مطهری در ارتقای بصیرت بوده که باید به این موضوع دقت کرد، یادآوری میکند: شرایط فعلی جامعه با پیش از انقلاب اسلامی تفاوت زیادی کرده و در این راستا امروزه امپراتوری رسانهها حکومت عوض میکند یعنی نمیتوانیم متناسب با شرایط زمانی و مکانی حرکت نکنیم، بر همین اساس نقشآفرینی معلمها و اساتید باعث ارتقای فهم و بصیرت نسل جوان نسبت به اسلام ناب و دشمنان میشود که رسالت بزرگی است و نیاز است افراد این حوزه پای کار بیایند.
معلم نمیتواند بیتفاوت باشداین پیشگام انقلاب اسلامی با یادآوری اینکه رشد بیداری گسترده جهان، ناشی از انقلاب اسلامی و نقش روحانیت است و بر این اساس معلمان نقشی مهم داشته و دارند که این مسئولیت نباید نادیده گرفته شود، عنوان میکند: شهید مطهری علیه اسرائیل فریاد میزد و امروز نیز اساتید و معلمان باید در مقابل این ظلم نسلکشی بینالمللی بایستند و این مورد جز با اطلاعرسانی مستند و اقناع جوانان و انس دادن آنها به متن دین اتفاق نمیافتد.
حجتالاسلام سالک با بیان اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی حکومتی نداشتیم اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی حکومت و تشکیلات داریم و بر این اساس تمام دستگاهها ماموریت و مسئولیت دارند و بر این اساس باید گفت مشکل اجرا داریم نه قانون، توضیح میدهد: ما باید نسل جوان فعلی را درک کنیم چرا که این مورد به نشست و گفتمان بر اساس سیاست چهره به چهره است و در این راستا باید با اهداف اقناعی و برطرف کردن سرپوشهایی که امپراتوری رسانه برعقل و ذهن ما گذاشته پیسش برویم یعنی باید با علوم شناختی اسلام را معرفی کنیم بر همین اساس مسئولان، اساتید، معلمان و روحانیت باید تلاش کنند مبارزهسرسخت در جنگ نرم داشته باشند چرا که معلم نمیتواند بیتفاوت باشد.
به گزارش ایمنا، باید گفت که در کتاب عشق معلمان شهید میتوان رمز تفسیر علم و شهادت و در سلوک عاشقانه آنها با خدا تدبیر وسعت جهاد را یافت چرا که حیات آنها در ۲ بعد مشهود است؛ یکی تعلیم علم و جنگ با جهل و نادانی و دیگری جنگ با دشمنان خدا و در ادامه این جهاد بود که خون پاک آنها به همراه اندیشه بیدارگرشان، هرکجا که ریخت سرداری از آنجا سر برآورد و قد کشید.