Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن پویان مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهارک رد: دمنوش زنجبیل و زردچوبه یک دمنوش زمستانی خوشمزه نه تنها شکفت انگیز است بلکه می‌تواند سیستم ایمنی بدن را در طول فصل زمستان و سرما تقویت کند.

وی با اشاره به اینکه با اضافه کردن کمی عسل و لیموترش به این دمنوش می‌توان از آن برای تسکین درد معده نیز استفاده کرد، افزود: گل‌های زیبا و شگفت انگیز لاوندر یا لوندر که در ایران آن را با نام اسطوخودوس می‌شناسیم دارای بوی بسیار معطری است که از آن برای ایجاد آرامش در محیط استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: اسطوخودوس آرامش بخش و ضدعفونی کننده است که با استرس، اضطراب و افسردگی مقابله می‌کند و برای تسکین درد‌های میگرنی نیز مفید است.

پویان ادامه داد: دمنوش گزنه و دارچین یک چای تند زمستانی است که حاوی آهن و ویتامین c. فراوان است که در صورت ترکیب شدن به راحتی جذب بدن می‌شود.

وی افزود: چای سیاه و گل محمدی نه تنها آسان بوده بلکه دارای عطر و طعم فوق العاده‌ای نیز است که شیرینی آن کاملاً طبیعی است و خوراک روز‌های سرد زمستان است.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: دمنوش نعناع و رازیانه و زنجبیل، یک دمنوش معطر بوده و یکی از بهترین دمنوش‌های زمستانی برای رفع درد و نفخ‌های شکمی است.

پویان با بیان اینکه دمنوش بادرنجبویه، گیاه درمانگر و معطر برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید بوده و درمان کننده سرماخوردگی و آنفلوانزا است، خاطرنشان کرد: این گیاه نقش مؤثری در درمان سرفه‌های شدید و مشکلات تنفسی دارد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: خراسان جنوبی سیستم ایمنی بدن زمستان سرما ایران افسردگی چای ویتامین گل محمدی خوراک سیستم ایمنی درمان سرماخوردگی آنفلوانزا مشکلات خراسان جنوبی خوراک زمستان سیستم ایمنی بدن مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۳۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گل گاوزبان اشکو در نکا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مدیرجهاد کشاورزی نکا گفت: شرق مازندران دارای ظرفیت‌های فراوان برخوردار از شرایط مناسب آب و هوایی خصوصا در ارتفاعات و مناطق کوهستانی در بخش هزارجریب مستعد کشت گیاهان دارویی از جمله اشکو یا همان گل گاوزبان است.

سعید صمدی زرینی افزود: این گیاه در سطح ۲۰۰هکتار از زمین‌های شهرستان نکا کشت می‌شود.

او گفت: هفتصد و پنجاه هکتار از زمین‌های مازندران به کشت گل گاو زبان اختصاص دارد.

یادآور می‌شود، دمنوش گل گاو زبان علاوه بر خواص درمانی بسیار، یک آرامش‌بخش طبیعی است که تاثیر به‌سزایی در کاهش استرس و تنش‌های عصبی دارد و تپش قلب را کاهش می‌دهد. همچنین برای سردرد‌های میگرنی و عصبی نیز موثر است. علت این امر وجود پتاسیم و کلسیم در ساختار این گیاه است که بر روی سیستم عصبی تاثیر مستقیم می‌گذارد.

این گیاه برای جلوگیری از پرخوری‌های عصبی نیز مفید است. نوشیدن یک فنجان دمنوش گل گاو زبان، ساعتی قبل از مصرف وعده غذایی توصیه می‌شود

دیگر خبرها

  • گیاهان مفید برای رشد و تقویت مو‌های نازک
  • ابتلای درختان نارنج شیراز به بیماری نماتد
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • مصرف این سه نوع چای چهره‌تان را ۲۰ سال جوان می‌کند
  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • جذب یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • آغاز برداشت گل گاوزبان اشکو در نکا
  • بازگشت هوای زمستانی به شهرهای استان خوزستان و خاموش شدن کولرها