Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@22:12:09 GMT

تصمیم مهم مادورو برای طلاهای ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۰۳۳۹۹

پایگاه اینترنتی بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد شمش‌های طلا به ارزش ۸۵۰ میلیون دلار پیش از این آماده انتقال از بانک مرکزی ونزوئلا بودند، اما این انتقال به زودی صورت نخواهد گرفت.

بلومبرگ در ادامه به نقل از این منبع آگاه نوشت کسانی که مسئول انجام این انتقال بودند با افزایش تصاحب دارایی‌های ونزوئلا از سوی برخی کشورها، خشمگین شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گزارش بلومبرگ پس از آن منتشر شد که یک شرکت سرمایه گذاری امارات مدعی شد که سه تن از ذخایر طلای بانک مرکزی ونزوئلا را خریداری کرده است. در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر تصمیم کاراکاس برای فروش پانزده تن طلا به امارات متحده عربی در ازای دریافت یورو به منظور حمایت از پشتوانه پول ملی بولیواری، شرکت سرمایه‌گذاری نور کپیتال Noor Capital امارات متحده عربی اعلام کرد از بانک مرکزی ونزوئلا حدود سه تن طلا خریداری کرده است.

خبرگزاری رویترز نیز اوایل هفته گزارش داد مقامات ونزوئلایی قصد دارند به منظور تامین نقدینگی لازم برای واردات کالا‌های اساسی، تا ماه فوریه در مجموع ۲۹ تن طلا از ذخایر نگهداری شده در بانک مرکزی را به امارات بفروشند. همچنین هفته گذشته بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که در پی لابی‌گری مقامات ارشد آمریکا از جمله مایک پمپئو، وزیر خارجه و جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با همتایان انگلیسی خود برای محروم‌کردن ونزوئلا از دارایی‌های خارجی‌اش، بانک مرکزی انگلیس موسوم به «بانک انگلستان» با درخواست رسمی نیکلاس مادورو برای انتقال ذخایر ارزی کشورش مخالفت کرده است.

پس از آنکه خوان گوایدو، رئیس مخالفان ونزوئلا خود را رئیس جمهور خودخوانده این کشور معرفی کرد و با حمایت برخی کشور‌ها از جمله آمریکا همراه شد، این کشور آمریکای لاتین دچار بحران شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دلار بانک مرکزی ونزوئلا سرمایه گذاری یورو پول امارات متحده عربی نقدینگی واردات وزیر خارجه مشاور امنیت ملی انگلیس نیکلاس مادورو رئیس جمهور آمریکای لاتین مشاور امنیت ملی واردات ونزوئلا مادورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۳۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی قمری‌وفا در شبکه اجتماعی خود نوشت: رئیس کل بانک مرکزی ایران به منطور شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

دیدار و گفتگو با روسای بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف از جمله عربستان در راستای توسعه مناسبات پولی و بانکی از جمله برنامه‌های رییس کل بانک مرکزی در عربستان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • اپل دوباره با اوپن‌ای‌آی سر میز مذاکره نشست
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • سقوط ین با اقدام بانک ژاپن
  • تصمیم مهم مهدی قایدی برای فصل آینده
  • فرهاد مجیدی تصمیم نهایی را گرفت: در امارات می‌مانم!
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • قالیباف: اگر بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه خود را ارائه خواهد کرد
  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند