Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رویترز به نقل از یک مقام ارشد دولتی خبر داد، کارآکاس در نظر دارد ۲۹ تن طلای خود را به ازای یورو، آن هم به صورت نقدی، به امارات متحده عربی بفروشد. قرار است از این پول به عنوان نقدینگی لازم برای واردات کالاهای اساسی استفاده شود.

به گفته این مقام آگاه، فروش طلای این کشور با ارسال ۳ تن طلا در ۲۶ ژانویه آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است در روزهای آتی هم ۱۵ تن طلای دیگر، به امارت ارسال شود.

قبل از این مقداری طلای پرداخت نشده، به ارزش ۹۰۰ میلیون دلار به ترکیه صادر شده بود.

شرکت سرمایه‌گذاری نورکپیتال امارات هم در گزارش جداگانه‌ای به رویترز اعلام کرده است در ۲۱ ژانویه ۳ تن طلا از بانک مرکزی ونزوئلا خریده است.

این اخبار، هم‌زمان با انتشار شایعاتی در مورد به زمین نشستن هواپیماهای مرموز روسی در ونزوئلا، که قرار است طلای ونزوئلا را بارگیری کنند، منتشر شدند. مقامات روسیه این اخبار را رد کردند.

مقام آگاه ونزوئلایی هم به رویترز گفت: این خبر درست نیست.

گزارشات متعدد حاکی از این است که کارآکاس برای وارد کردن کالاهای اساسی، که با یارانه به مردم فروخته می‌شوند، نیازمند پول نقد است. یک توضیح احتمالی برای این که چرا این کشور به ازای طلای خود، یورو درخواست کرده است، می‌تواند تحریم‌های آمریکا باشد.

بانک مرکزی ونزوئلا فروش ذخایر طلای خود به کشورهای متحد را شروع کرده است. ذخایر طلای این بانک در ابتدای سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۵۰ تن بود، اما تا انتهای نوامبر به ۱۳۲ تن کاهش یافت.

ونزوئلا ۳۱ تن طلا به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار را نزد بانک مرکزی انگلستان به سپرده گذاشته بود، که حالا انگلستان از بازگرداندن آن امتناع می‌کند. انگلیسی‌ها می‌گویند نگران هستند که مقامات ونزوئلا این طلا را برای مصارف شخصی بفروشند. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: امارات متحده عربی پول نقدینگی کالاهای اساسی دلار ترکیه بانک مرکزی زمین ونزوئلا روسیه یارانه یورو امارات متحده عربی ونزوئلا ذخایر طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۳۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل

حمید فضائلی با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی ذخایر سد‌های استان اردبیل گفت: هم اینک ۳۲ درصد از حجم مخازن سد‌های این استان پر شده است.

او افزود: حجم ذخایر سد‌های این استان به ۱۹۰ میلیون متر مکعب رسید در حالی که سال قبل در همین ایام، ذخایر مخازن سد‌ها ۱۳۲ میلیون متر مکعب بود. 

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: سد یامچی به عنوان مهم‌ترین سد استان به دلیل تامین آب شرب شهر اردبیل، شهر‌ها و روستا‌های مرکز استان در حال حاضر حدود ۲۶.۵ میلیون متر مکعب آب دارد.

فضائلی خواستار صرفه جویی در مصرف آب در اردبیل شد و بیان کرد: با توجه به این که حجم مخزن سد یامچی نسبت به سال قبل در همین ایام پنج درصد کاهش دارد، صرفه جویی در مصرف آب در همه بخش‌ها ضروری است.

او اضافه کرد: سد سبلان مشگین شهر نیز هم اینک ۳۸.۵ میلیون متر مکعب ذخیره دارد که این رقم پنج میلیون متر مکعب نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهار کرد: ذخایر سد‌های ارس و خداآفرین به عنوان دو سد تامین کننده آب شرب و به خصوص کشاورزی شمال استان اردبیل، نسبت به سال گذشته وضعیت مناسبی دارند و برنامه ریزی لازم برای استفاده مطلوب از ذخایر این ۲ سد در شمال استان انجام شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • ۸۰ کیلو طلای حراجی بدون مشتری ماند/ نرخ دلار کاهشی شد/ فردا دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ کلید می‌خورد
  • منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشیم؟
  • بانک شهر می‌تواند سعید عزت‌اللهی را پرسپولیسی کند؟ بعید است!
  • جهان منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشد؟
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل به ۱۹۰ میلیون متر مکعب رسید
  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه