Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@03:13:54 GMT

نرخ باروری در خمین به 2 و 2 دهم درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۰۳۸۹۱

نرخ باروری در خمین به 2 و 2 دهم درصد افزایش یافت

دکتر «اعظم احمدی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نرخ باروری در سال 94 در این شهرستان یک و 83 صدم بوده است.
وی شاخص شاخص کشوری نرخ باروری در کشور را 2 و یک صدم عنوان کرد و گفت: این شهرستان در تحقق برنامه باروری سالم از میانگین کشوری نیز فراتر رفته است.
معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی خمین بیان کرد: مراقبت های پیش از بارداری از 11 درصد در سال 94 ، به 55 درصد رسیده و 98 درصد مادران باردار این شهرستان خدمات مراقبت بارداری را دریافت می کنند و پوشش کامل کلاس های حین و پس از ازدواج با رویکرد جدید برای زوج ها ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر احمدی اظهار داشت: اقدامات پیگیرانه برای مادران باردار پر خطر به صورت 100 درصد انجام می شود و مرگ مادر باردار در این شهرستان به صفر رسیده است.
وی افزود: پوشش مراقبت های نوزادی در این شهرستان از 76 درصد در سال گذشته به 91 و نیم درصد رسیده و راهبردهای مراقبتی زیر پنج سال نیز از 61 و هشت دهم درصد به 84 و سه دهم درصد افزایش یافته است.
معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی خمین یادآور شد: تشدید نظام مراقبت از نوزادان به ویژه نوزادان در معرض خطر و تدوین و اجرای برنامه مراقبت ادغام یافته کودک سالم باعث افزایش شاخص های عنوان شده است.
دکتر احمدی توضیح داد: جلوگیری از بارداری های پرخطر و تلاش حداکثری برای افزایش سلامت مادر و کودک در بارداری از موضوعاتی است که در کنار سیاست های جمعیتی به آن توجه جدی می شود.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت در 2 شهر، 2 بخش و هفت دهستان است.
7277/6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها ازدواج استان مرکزی بارداری شاخص علوم پزشکی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۳۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، رئیس بیمارستان فاطمیه همدان در حاشیه بهره برداری از این طرح گفت: این بیمارستان بخشی برای بستری بیماران ویژه و بخشی برای بیماران عادی داشت، اما راه اندازی بخشی برای مراقبت از بیمادان خاص ضروری به نظر می‌رسید.

شمیم پیله ور افزود: مرجعیت بیمارستان فاطمیه و مراجعه شمار زیادی از بانوان همدانی و حتی بیمارانی از خارج از استان به این مرکز، ضرورت ایجاد این بخش را دو چندان کرد.

او تأکید کرد: در این بخش مادران باردار، مادران پس از بارداری و حتی مادرانی که نیاز به جراحی‌های زنانه دارند پذیرش می‌شوند.

پیله ور تصریح کرد: در این مرکز یک سری مراقبت خاص انجام می‌شود و در صورت نیاز از این محل برای هماهنگی به منظور انتقال بیمار به بخش آی. سی. یو استفاده شود.

بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص دارای ۱۱ تخت است که پنج تخت برای بیماران «اچ. دی. او»، «پرگ لمسی» (بیماران فشار خون بالا)، «اکلمسی»، «هلپ» (بیماران پرخطر)، «خونریزی شدید»، «آی. تی. پی» (پلاکت پایین)، «بیماران دارای تشنج» و ۶ تخت دیگر برای بیماران داخلی است.

 

 

 

دیگر خبرها

  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • عملیات وعده صادق اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در دنیا اثبات کرد
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • ارائه بیش از ۱۰۰ خدمت رایگان برای بارداری سالم
  • مستند می‌تواند در گسترش فرزندآوری تاثیرگذار باشد/کنجکاوی اهالی روستا برای ساخت یک فیلم
  • نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد
  • اژ‌ه‌ای: مسئولان قضایی باید خیلی مراقبت کنند
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین