Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار بندرماهشهر گفت: طرح توسعه ارتقا افزایش امنیت اجتماعی شهرستان بندرماهشهر با کمک شورای تامین شهرستان، در دو فاز تدوین و اجرایی می‌شود. ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر امام خمینی(ره)،  جلسه شورای اداری شهرستان بندرماهشهر به مناسبت گرامیداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر با حضور معتمدان، بزرگان شهری و مسئولان ماهشهر، بندر امام خمینی(ره) و چمران در سالن مهر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر امام خمینی(ره) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام محمد تابش امام جمعه بندر امام خمینی(ره) در این مراسم اظهار داشت: داشتن امنیت، حل مشکلات مردم، نظارت و کنترل با حفظ انسجام ادارای، اجتماعی و سیاسی امکان‌پذیر است و مردم شهرستان مشکل انسجام اجتماعی ندارند و اقوام مختلف با برادری در کنار یکدیگر هستند.

وی افزود: اختلاف سلیقه، روش، نیازهای مشترک و متفاوت در بین مردم شهرستان وجود دارد، نیازهای متفاوت را باید به رسمیت بشماریم و به خاطر نیازهای مشترک نیازهای متفاوت یکدیگر را نباید نفی کنیم.

حجت‌الاسلام تابش درباره شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) بیان کرد: در بندرماهشهر و بندر امام خمینی(ره) نیازهای مشترک و متفاوتی وجود دارد، طی دو سال اخیر به‌خاطر جلوگیری از جنجالی شدن به موضوع شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) کمتر ورود کردم.

وی افزود: مسئولان شهری، فرماندار، بخشدار، نماینده مردم در مجلس، شورای اسلامی شهر و شهرداران باید پیگیر موضوع اختلافات بندرماهشهر و بندرامام خمینی(ره) باشند.

تابش در ادامه تاکید کرد: از عملکرد فرماندار بندرماهشهر و بخشدار بندر امام خمینی(ره)  به‌خاطر حفظ انسجام اجتماعی، سیاسی و فکری تشکر می‌کنم.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) با اشاره به عملکرد شورای شهر و شهردار بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: از شورای  اسلامی شهر و شهردار که در حال تلاش هستند، تشکر می‌کنم ولی به وضعیت موجود نباید مغرور باشند و باید نیازها، عیب‌ها و نواقص وضع موجود را مدنظر و در فکر حل مشکلات باشند.

وی افزود: مردم نجیب بندر امام خمینی(ره) مسئولان شهری را تحمل می‌کنند و معتقدند که برای حل مشکلات در تلاش هستند، اگر اعتقاد آنها آسیب ببیند ممکن است تصمیم دیگری بگیرند.

فرماندار شهرستان بندرماهشهر با تبریک چهل سالگی انقلاب اسلامی اظهار داشت: بالغ بر 200 میلیارد تومان، پروژه عمرانی تا پایان سال جاری در شهرستان بندر ماهشهر کلنگ‌زنی و یا به بهره‌برداری می‌رسد.

شهرستان شدن بندر امام در گرو مشخص شدن حریم است

خوزستان|نمایشگاه بزرگ عکس فجر در بندرماهشهر برگزار شد+تصاویرخوزستان| نمایشگاه بزرگ کتاب فجر انقلاب در بندرماهشهر بر پا شد+تصاویرمحسن بیرانوند درباره امنیت در بندر امام خمینی(ره) بیان کرد: مردم شهرستان به‌ ویژه بندر امام خمینی(ره) از موضوع تامین امنیت ناراحت هستند و درباره امنیت در شهرستان مشکلاتی داریم.

وی افزود: ساختار نیروی انتظامی در بندر امام خمینی(ره) جوابگوی جمعیت شهری نیست و اختصاص امکانات جدید انتظامی به بندر امام خمینی(ره) وجود ندارد و راه حل آن استفاده از ظرفیت‌های موجود برای حل مشکل است.

بیرانوند درباره طرح توسعه ارتقا امنیت اجتماعی با کمک شورای راهبردی، بیان داشت: طرح توسعه افزایش ارتقا امنیت اجتماعی شهرستان بندرماهشهر با کمک شورای تامین شهرستان در دو فاز تدوین و اجرایی می‌شود که فاز اول کوتاه مدت بوده  و در دو ماه آینده اجرایی می‌شود.

وی افزود: با ارائه و ایجاد طرح توسعه ارتقا امنیت اجتماعی، ظرفیت امنیت خوبی در ماهشهر، بندر امام خمینی(ره) و چمران ایجاد می‌شود .

فرماندار شهرستان بندرماهشهر درباره حواشی به وجود آمده در جلسه اخیر که با بزرگان و معتمدان ماهشهر داشتند، عنوان کرد: جلسه خوبی به دعوت تعدادی از بزرگان و معتمدان ماهشهر در فرمانداری بندرماهشهر برگزار شد.

وی افزود: بخش اول پروژه‌های شهرستان، درباره پروژهای عمرانی بندر امام خمینی(ره) بود که سبب اعتراض برخی شهروندان ماهشهری در جلسه شد و تعداد انگشت شماری جلسه را به حاشیه کشاندند در صورتی که بخش دوم مربوط به پروژهای عمرانی ماهشهر بود.

وی افزود: باید بستر عقلانی به وجود بیاید تا همه بتوانند همدیگر را درک کنند و مردم حق دارند خواسته‌ها و مطالبات خود را پیگیری کند.

بیرانوند درباره مردم بندر امام خمینی(ره) و بندرماهشهر بیان کرد: بخشی عمده و قالب مردم بندرماهشهر و بندر امام خمینی(ره) دوست هستند و ارتباطات خانوادگی نزدیک و صمیمی با یکدیگر دارند و با شهرستان شدن بندر امام خمینی با حفظ عدالت در حریم و محدوده مشکلی ندارند.

وی افزود: قشر محدوده مردم ماهشهر تقاضا دارند که شهرستان به صورت یکپارچه باشند و بندر امام خمینی(ره) شهرستان نشود.

فرماندار شهرستان بندرماهشهر با فرض شهرستان نشدن بندر امام خمینی(ره) عنوان کرد: اگر فرض کنیم بندر امام خمینی(ره) شهرستان نشود، باید امکانات و خدمات بدون تبعیض بین مردم ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) تقسیم ‌شود و احساس شود تبعیضی در این خصوص وجود ندارد و رویه نسبت به گذشته تغییر کرده است.

بیرانوند درباره شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: قانون فصل الخطاب است، اگر قانون اجازه شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) را بدهد این کار با حفظ حریم،محدوده، حق و حقوق مردم بر اساس جمعیت و منافع ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) انجام می‌شود و اگر قانون این اجازه را نداد با همین شرایط ادامه می‌‍دهیم.

وی افزود: با جنجال و هیایو در فضای مجازی و نظیر آن کار پیش نمی‌رود و سبب تنش و ناراحتی بین مردم می‌شود.

محسن بیرانوند در ادامه تاکید کرد: موضوع شهرستان شدن یا نشدن بندر امام خمینی(ره) و حریم محدوده نباید به عنوان مساله اصلی شهرستان قرار بگیرد و فکر همه مسئولان را درگیر موضوع کند.

فرماندار بندرماهشهر در پایان گفت:  نماینده دولت و مجری قانون هستم و نظام اسلامی مال مردم است. درباره حریم و محدوده ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) بر اساس قانون عمل می‌کنیم و به نظر همه مردم احترام می‌گذاریم.

انتهای پیام/ ت

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۴۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان

به‌ گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همایش روز ملی خلیج فارس و افتتاح دو نمایشگاه با حضور فرماندار بندرماهشهر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان، رییس اداره میراث فرهنگی بندرماهشهر، مشاور وزیر میراث فرهنگی و مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی، نماینده اداره کل پایگاه های وزارت میراث فرهنگی و سایر مسئولین شهرستانی و استانی در بندرماهشهر افتتاح شد.

فریدون بندری فرماندار بندرماهشهر اظهار کرد:

در آستانه روز ملی خلیج فارس برنامه های متنوعی در سطح شهرستان بندرماهشهر اجرا شد. بندرماهشهر ظرفیت بسیار زیادی ابعاد مختلف ارائه تاریخ و فرهنگ غنی خود در کرانه خلیج فارس دارد.

فرماندار بندرماهشهر گفت: افتتاحیه دو نمایشگاه را در روز ملی خلیج فارس داشته ایم. در گستره خلیج فارس تنوع فرهنگی بسیاری وجود دارد، این تنوع فرهنگی در قالب نمایشگاه نقشه های تاریخی خلیج فارس از دوران باستان تا اخرین تغییر و تحولات خلیج فارس و نمایشگاه عروسک های زیبای اقوام ایران که برآیندی از فرهنگ های متنوع و منحصر به فرد است، در معرض دید عموم قرار گرفته است.

سارا عبادی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بندرماهشهر بیان داشت: از حمایت و همکاری فرمانداری بندرماهشهر، منطقه سوم دریایی سپاه پاسداران، شرکت عملیات غیرصنعتی، پتروشیمی بندرامام، موسسه فرهنگی هنری آوای نصر ایرانیان، کانون فرهنگی هنری دایا، موسسه آموزشی گردشگری فراز علم و دانش پارس، پژوهشگاه میراث فرهنگی، دریابانی و شیلات کمال تشکر را داریم.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بندرماهشهر افزود: نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس با این وسعت و اهمیت نقشه ها و نمایشگاه عروسک های بومی اقوام ایران برای اولین بار است که در استان خوزستان در بندرماهشهر برگزار می شود.

علیرضا ایزدی مشاور وزیر میراث فرهنگی و مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی بیان داشت: باعث خوشحالی است که روز بزرگداشت خلیج فارس در بندرماهشهر حضور داشته ایم. همدلی و همراهی مسئولین و مردم باعث اتفاقات خوب در این شهر شده و افتتاح دو نمایشگاه بسیار ارزشمند قابل تامل است.

غلامعباس اویسی مدیر موسسه فرهنگی هنری آوای نصر ایرانیان برگزار کننده دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و نمایشگاه عروسک های بومی اقوام ایران زمین بیان داشت: خلیج فارس جان ما هست و با توجه به هجمه های رسانه ای که در این سال ها بر نام خلیج فارس بود تصمیم گرفتیم برای آشنایی نسل جدید یا z برنامه های در کناره خلیج فارس در بندرماهشهر برگزار کنیم که خوشبختانه مورد استقبال فراوان نسل نوجوان و جوانان شهر قرار گرفت

همایش بزرگداشت روز ملی خلیج فارس از منظر پژوهش های مردم شناسی نیز در بندرماهشهر با حضور اساتید پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور، ژیلا مشیری، زهرا زارع، مریم کیان، گیتی دشتکی و نازنین نوری نژاد برگزار شد.

دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایران، از تاریخ ۱۰ الی ۱۳ اردیبهشت از ساعت ۱۷ الی ۲۲ در فرهنگسرای فردوسی بندرماهشهر دایر بود.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903164

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت با حضور خادمان رضوی در ماهشهر
  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • پارکینگ طبقاتی خیابان امام خمینی (ره) تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • اجرای رویداد هنری «وعده صادق» در استان خوزستان
  • تردد روان در محور بندر امام(ره)_آبادان
  • باز بودن محور بندر امام خمینی به آبادان
  • سقوط دکل‌های برق در شادگان بر اثر طوفان
  • بارش باران سیل آسا و آبگرفتگی معابر در بندر امام خمینی(ره) + فیلم