Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-03@03:02:43 GMT

محموله سلاح‌های آمریکایی وارد سوریه شد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۰۴۵۳۱

محموله سلاح‌های آمریکایی وارد سوریه شد

این نهاد وابسته به مخالفان سوری افزود: این محموله شامل ۶۰ کامیون حامل سلاح، مهمات و تجهیزات پشتیبانی است که وارد استان حسکه سوریه شده است.

براساس این گزارش، با ورود این ۶۰ کامیون، شمار کامیون‌های حامل سلاح‌های آمریکایی که در ۴۸ ساعت گذشته وارد خاک سوریه شده است به ۱۳۰ کامیون افزایش یافت.

این سلاح‌ها به پایگاه‌های ائتلاف موسوم به بین المللی به سرکردگی آمریکا در جنوب حسکه منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به رغم اعلام خروج نیرو‌های متجاوز آمریکایی از سوریه توسط 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا، ارسال سلاح و تجهیزات به پایگاه‌های این کشور در شرق و شمال شرق سوریه ادامه دارد.
آخرین بار ائتلاف موسوم به بین المللی به سرکردگی آمریکا محموله بزرگ سلاح و مهمات به پایگاه نظامی 'خراب عشق' در اطراف شهر عین العرب در شمال شرق حلب منتقل کرد.
این محموله با یک فروند بالگرد شینوک برای نیرو‌های دمکراتیک سوریه (کردها) ارسال شد.

نیرو‌های آمریکایی در نهم دیماه نیز مقادیر زیادی سلاح، مهمات و تجهیزات نظامی را با ۲۰۰ دستگاه کامیون، از منطقه کردستان عراق به شمال سوریه منتقل کردند.
آمریکا و چند کشور محدود همپیمان آن، از اوت ۲۰۱۴ (مرداد ۱۳۹۳) به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت سوریه، ائتلافی به اصطلاح بین المللی تشکیل داده و آن را ائتلاف بین المللی نامیدند.
تاکنون بسیاری از شهروندان بی گناه سوری در استان‌های الرقه، دیرالزور، حسکه و حلب در نتیجه بمباران این ائتلاف متجاوز به خاک و خون کشید شده و بسیاری از زیرساخت‌های این کشور را تخریب کرده اند.
دولت سوریه بار‌ها از شورای امنیت و سازمان ملل متحد خواست، برای پایان دادن به تجاوز نیرو‌های متجاوز در خاک این کشور اقدامی صورت دهد و با ارسال نامه‌های مکرر، حملات جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به خاک خود را محکوم کرده است.
ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش، روز جمعه گذشته در آخرین گزارش خود اعتراف کرد که در نتیجه حمله جنگنده - بمب افکن‌های این ائتلاف به خاک سوریه و عراق یکهزار و ۱۹۰ غیر نظامی کشته شده اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سوریه سلاح آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۴۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدودف: سلاح‌های روسیه دشمنان را می‌لرزاند

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه امروز چهارشنبه اطمینان داد که روسیه همه آنچه را که برای پیروزی در جنگ با اوکراین نیاز دارد، در اختیار دارد.

مدودف در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت: "ما هرآنچه که نیازمان است را داریم - پتانسیل فنی، تجربه کاری، پشتکار و قدرت، وفاداری ما به میهن، حافظه عمیق تاریخی، و اهداف درست تعیین شده. پیروزی از آن ما خواهد بود. "

علاوه بر این، این مقام گفت که مسکو "سلاح‌های مهیب" تولید می‌کند که "دشمنان" را می‌لرزاند.

دیمیتری مدودف پیشتر در واکنش به تصویب بیش از ۶۰ میلیارد دلار کمک به اوکراین در مجلس نمایندگان آمریکا و پیشنهاد اختصاص اموال مسدود شده روسیه به اوکراین گفت که امیدوار است به واسطه تصمیمات روس هراسانه‌ای که آمریکا علیه روسیه برای ارائه کمک‌های بیشتر به اوکراین اتخاذ می‌کند جنگ داخلی جدیدی در ایالات متحده رخ دهد.

او همچنین، سخنان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه نتیجه درگیری در اوکراین به تصمیمات کنگره آمریکا در مورد کمک‌های مالی بستگی دارد، شر مطلق خواند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا روسیه را به استفاده از «سلاح شیمیایی» در اوکراین متهم کرد
  • ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس شمال یمن را بمباران کرد
  • خواهان ایفای نقش اثرگذارتر از سوی آنروا هستیم
  • طوفان الاقصی| حمله هوایی ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به یمن
  • مدودف: سلاح‌های روسیه دشمنان را می‌لرزاند
  • کشف محموله ۲۰۰ میلیاردی پارچه قاچاق در اصفهان
  • رام‌الله: اگر حمایت آمریکا نبود نتانیاهو جرأت به چالش کشیدن قوانین بین‌المللی را نداشت
  • کشف محموله ۲۰۰ میلیاردی پارچه قاچاق در شهرضا
  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد
  • ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟