Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@14:20:01 GMT

سلامت ناخن های تان را با تخم شربتی بیمه کنید

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۰۴۵۴۸

سلامت ناخن های تان را با تخم شربتی بیمه کنید

رکنا: سلامت ناخن و مو را با مصرف تخم شربتی حفظ می شود. زیرا دانه های چیا سرشار از ویتامین است.

دانه های چیا از آنجایی که حاوی فیبر، پروتئین، ویتامین ها، اسیدهای چرب امگا-3، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و غیره هستند، فواید سلامت قابل توجهی را ارائه می کنند.

قدمت استفاده از دانه های چیا (تخم شربتی) به دوران آزتک ها باز می گردد که نه تنها برای آنها مصارف خوراکی داشت، بلکه برای مقاصد مذهبی نیز مورد استفاده قرار می گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با گذشت زمان، این دانه ها از محبوبیت بیشتری در نقاط مختلف جهان برخوردار شده اند.

چرا هر روز باید تخم شربتی مصرف کنید؟

به نقل از "بست هلثی گاید"، دانه های چیا از آنجایی که حاوی فیبر، پروتئین، ویتامین ها، اسیدهای چرب امگا-3، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و غیره هستند، فواید سلامت قابل توجهی را ارائه می کنند. آنها به چربی سوزی، بهبود گوارش، بازسازی پوست، تقویت بدن و افزایش سطح انرژی که دلیل اصلی توصیه ورزشکاران به مصرف آنها محسوب می شود، کمک می کنند.

یکی از فواید سلامت دانه های چیا پیشگیری از سرطان روده بزرگ است و از دیگر موارد قابل توجه می توان به:

فاقد گلوتن هستند.

سلامت ناخن ها، مو و پوست را بهبود می بخشند.

محتوای آهن آنها سه برابر بیشتر از اسفناج است.

محتوای پتاسیم آنها دو برابر بیشتر از موز است.

محتوای کلسیم آنها پنج برابر بیشتر از شیر است.

محتوای ویتامین C آنها هفت برابر بیشتر از پرتقال است.

حاوی 20 درصد پروتئین هستند.

حاوی 8 نوع اسید آمینه هستند.

به واسطه محتوای فیبر بالا در درمان مشکلات گوارشی کارایی دارند.

برای افراد مبتلا به دیابت مناسب هستند زیرا سطوح گلوکز خون را تنظیم می کنند.

محتوای امگا-3 آنها هشت برابر بیشتر از ماهی سالمون است و از این رو ماده غذایی فوق العاده ای برای سلامت مغز و قلب محسوب می شوند

چرا هر روز باید تخم شربتی مصرف کنید؟

طریقه استفاده

دانه های چیا عطر و طعمی آجیلی و ملایم دارند و با غذاهای خوش طعم و شیرین می توان آنها را مصرف کرد. مشابه با دانه های کتان، آنها را نیز می توان به صورت کامل یا پودر شده مصرف کرد. دانه های چیا را می توانید به اسموتی ها، سالادها، نان ها و مافین ها اضافه کنید. همچنین، امکان استفاده از دانه های چیا در قالب یک نوشیدنی نیز وجود دارد. به عنوان مثال در مکزیک و آمریکای مرکزی از ترکیب دانه های چیا، آب لیمو، روغن نارگیل، آب آناناس و بادام یک نوشیدنی خوشمزه تهیه می شود.

در رژیم غذایی روزانه خود می توانید یک یا دو قاشق دانه چیا را برای بهره‌مندی از فواید سلامت شگفت انگیز آن مصرف کنید زیرا حدود 10 گرم فیبر، 5 گرم پروتئین، 9 گرم چربی و 18 درصد از ارزش روزانه برای کلسیم را تامین می کند.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت سرطان دیابت قلب سلامت سرطان دیابت قلب سلامت مو ویتامین ساعت بیمه عکس فیلم زن دستگیری دختر بیمارستان یک زن شهر مردان مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۴۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی احمدی افزود: در کل کشور ۱۶ هزار داروخانه فعالیت دارد که با بیمه‌های پایه قرارداد دارند و سازمان‌های بیمه گر هم باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی ادامه داد: وضعیت داروخانه‌ها به علت تأخیر در پرداخت مطالبات مناسب نیست هر سه سازمان بیمه گر تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و نیروهای مسلح به داروخانه‌ها بدهکار هستند.

احمدی گفت: سازمان‌های بیمه گر باید یک ماه پس از دریافت اسناد مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت که تا کنون این مهم اتفاق نیافتاده است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی آخرین پرداختی که به داروخانه‌ها داشته مربوط به آذر پارسال بوده آن هم فقط در بخشی از داروخانه‌های کشور و آخرین پرداخت بیمه سلامت هم مربوط دی پارسال است و در بیمه نیروهای مسلح نیز به همین صورت است.

احمدی گفت: در حال حاضر داروخانه‌ها در خرید شیرخشک مشکل دارند و چرخه اقتصادی داروخانه‌ها مشکلات جدی دارد، چون پولی جهت تهیه شیرخشک ندارند.

وی گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها و بیمه سلامت منابع تهیه شیر خشک را به داروخانه‌ها پرداخت نکرده اند.

کد خبر 6089317 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • غنی‌ترین منابع طبیعی کلسیم
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها