Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@04:30:53 GMT

اتوبوس ویژه تشخیص رایگان ایدز در مهاباد مستقر شد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۰۴۷۳۸

اتوبوس ویژه تشخیص رایگان ایدز در مهاباد مستقر شد

کارشناس بیماری های رفتاری شبکه بهداشت و درمان مهاباد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در این طرح با استفاده از 20 میکرون لیتر خون فرد و قراردادن آن در کیت مخصوص و اضافه کردن محلول «بافر» و بعد از چند دقیقه نتیجه آزمایش مشخص می شود.
آزاده وحیدی افزود: این طرح در ایام دهه فجر به صورت سیار در مناطق حاشیه شهر مهاباد اجرا می شود و در دیگر ایام نیز در مرکز بیماری های رفتاری و مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآور شد: تمام اطلاعات افراد در این زمینه به صورت بانک اطلاعات محرمانه ای خواهد بود و کسی امکان دسترسی به این اطلاعات را ندارد.
وحیدی با اشاره به اینکه تشخیص سریع (HIV) می تواند نقش مهمی در درمان و کنترل بیماری داشته باشد، اضافه کرد: اگر افراد از وجود (HIV ) در بدن خود آگاه باشند، می توانند به راحتی از انتقال آن به دیگران جلوگیری کنند.
وی بیان کرد: انتقال ویروس از مادر به نوزاد، شیر مادر آلوده به نوزاد، خون و فرآورده های خونی آلوده، وسایل تیز و برنده آلوده به ویروس و تماس های جنسی محافظت نشده مهم ترین راه های انتقال ویروس این بیماری است.
به گزارش ایرنا ایدز که عامل آن ویروس اچ آی وی است سبب تحلیل رفتن قدرت دفاعی بدن شده و فرد بیمار را در برابر هر نوع میکروب مضری آسیب پذیر می سازد و سرانجام به مرگ فرد مبتلا می انجامد.
تماس جنسی، تزریق خون آلوده و بند ناف جنین از شناخته شده ترین راه های انتقال ویروس بیماری ایدز هستند.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و دارای یک بیمارستان، 68 خانه بهداشت، 18 مرکز سلامت روستایی و شهری، 10 پایگاه سلامت و بیش از 200 مطب خصوصی است.
3020/6185/7129
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها ایدز شبکه بهداشت و درمان شهری و روستایی شیر نوزاد جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۴۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ پیام این دوره از همایش ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران، اهمیت و نقش محوری آزمایشگاه تشخیص پزشکی در بهداشت عمومی و مراقبت از بیمار و همچنین ارائه جدیدترین دستاوردها در شناخت ، تشخیص و پیشگیری بیماری ها از جمله سرطان ها – بیماریهای مادرزادی و بیماری های واگیر است.

این همایش با حضور مسئولان فدراسیون بین المللی شیمی بالینی و طب آزمایشگاهی (IFCC)، فدراسیون آسیا اقیانوسیه بیوشمی بالینی و طب آزمایشگاه (APFCB) و فدراسیون اروپایی طب آزمایشگاهی (EFLM) به همراه مراکز علمی و دانشگاهی کشور و با حضور مهمانان و سخنرانان و اساتید برتر جهانی برگزار شده است.

در کنار این همایش چهار روزه، نمایشگاه بزرگ امکانات و دستاوردهای آزمایشگاهی تشخیص پزشکی با همکاری وزارت بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی، آزمایشگاه های مرجع سلامت، پژوهشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و انجمن های علمی تخصصی کشور برگزار شده است.

در این همایش با رویکرد آزمایشگاه های تشخیص پزشکی آینده هوشمند، مبتنی بر شواهد و پاسخگو، جایگاه آزمایشگاه های پزشکی در سیاست گذاری سلامت، نقش هوش مصنوعی نسل جدید در ارتقای کیفیت و مدیریت آزمایشگاه های پزشکی، ملزومات توسعه پایدار نظام مدیریت اطلاعات آزمایشگاهی و داده های بزرگ و همچنین آخرین دستاوردهای روز دنیا در زمینه های مختلف علوم آزمایشگاه پزشکی مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • فشارخون عامل اصلی بیماری های قلبی و عروقی
  • تشخیص زودهنگام بیماری‌های کبد را جدی بگیرید
  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور