Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاظم یزدانی مسئول تربیت بدنی سپاه محمد رسول الله (ص) گفت: قبل از انقلاب 30 رشته ورزشی داشتیم اما در حال حاضر این تعداد به 170 رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کاظم یزدانی مسئول تربیت بدنی سپاه محمد رسول الله (ص) در گفتگو با خبرنگار ورزشی  در ارتباط با دستاوردهای انقلاب اسلامی در آستانه چهل سالگی اظهار داشت: قبل از انقلاب 30 رشته ورزشی داشتیم اما در حال حاضر این تعداد به 170 رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بحث بودجه، بودجه ورزش سی و دو برابر شده است که مقدار قابل توجهی است. ما پیش از این تنها سه کرسی در مجامع بین المللی داشتیم اما اکنون صد و هفتاد کرسی در نهادهای مختلف داریم.

یزدانی در ادامه در خصوص نهادهای ورزشی خاطر نشان کرد: در بحث نهادهای ورزشی ما در ورزش های دانش آموزی، دانشجویی و نیروهای مسلح پیشرفت زیادی داشتیم. در موضوع احداث مکان های ورزشی پیشرفت زیادی داشتیم که اصلا با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست. در موضوع فضاهای ورزشی پیشرفت هشتاد برابری داشتیم. ورزش بعد از انقلاب هم در عرصه کلان و هم در جزئیات پیشرفت زیادی داشته است.

مسئول تربیت بدنی سپاه محمد رسول الله (ص) پیرامون زیرساخت های ورزشی تصریح کرد: ما در حوزه کلان رشد هشتاد برابری زیرساخت ها را داشتیم و فضاهای ورزشی در کل کشور افزایش یافته است و فقط مختص تهران نیست بلکه در همه استان ها چنین اتفاق خوبی افتاده است. سرانه فضای ورزشی ما قبل از انقلاب برای هر فرد سه سانتی متر بوده اما بعد از انقلاب با همه دشمنی ها، تحریم ها و هشت سال جنگ و اینکه واقعا دشمن یک روز نگذاشته آب خوش از گلوی ما پایین برود، این سرانه به یک متر رسیده است.

وی در مورد سرانه ورزشی کشور تاکید کرد: به این نکته هم باید توجه کرد که آن موقع جمعیت ما سی و پنج ملیون بوده اما اکنون هشتاد ملیون است و این افزایش سرانه با وجود افزایش جمعیت رخ داده است که نکته بسیار مهمی است زیرا با افزایش جمعیت نه تنها سرانه هر فرد کاسته نشده و یا ثابت نمانده بلکه به میزان زیادی بیشتر شده، افزایش از سه سانتی متر به یک متر دستاورد کمی نیست.

یزدانی درباره پیشرفت های کیفی بعد از انقلاب افزود: پیشرفت ما در حوزه ورزش بعد از انقلاب تنها کمی نبوده بلکه کیفی هم بوده است، ما توسعه چشمگیری در ورزش قهرمانی داشتیم، تعداد مدال های ما قبل از انقلاب در المپیک 29 عدد بود که بعد از انقلاب 8 برابر شده است. در بازی های آسیایی مدال های کسب شده دو برابر شده، و کسب صدها عنوان برتر در تورنمنت های جهانی هم برای آقایان و هم برای خانم ها از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

مسئول تربیت بدنی سپاه محمد رسول الله (ص) در ارتباط با پیشرفت ها در حوزه بانوان عنوان کرد: این دستاوردها فقط مختص آقایان نیست و در حوزه بانوان هم بوده است، در حوزه باشگاهی هم در رشته های مختلف توسعه زیادی داشتیم زیرا قبل از انقلاب تنها چند باشگاه انگشت شمار داشتیم. باشگاه های ورزشی ده برابر شده اند، در مورد جودو که رشته فعالیت خود من بوده است ما قبل از انقلاب تنها یک مدال داشتیم اما الان سیصد و چهل و پنج مدال داریم.

وی در خصوص دستاوردهای ورزش در حوزه معلولین بیان کرد: ما پیشرفت گسترده ای در حوزه ورزش معلولین داشتیم و حتی در جانبازان ما لژیونر هم داشتیم. بچه های انقلابی ما نشان دادند که با تحمل همه کاستی ها، کارهای بزرگی انجام می دهند. ورزش کشور ما این تجربیات را به دست آورده و ما ظرفیتهای خوبی در کشور داریم. با توجه به تمام فشارهایی که دشمن وارد کرده، کارهای خوبی انجام شده است.

یزدانی در مورد پیشرفت های پاراالمپیک گفت: امیدواریم با ایجاد و انسجام و همدلی قدم‌های موثری برداشته شود. همانطور که گفتم پیشرفت های ما در حوزه ورزش بعد از انقلاب تنها کمی نبوده و کیفی هم بوده است. در همه رشته ها پیشرفت کردیم و شخصیت های برجسته پدید آمده اند. در بحث پاراالمپیک، قبل از انقلاب چیزی به نام ورزش معلولین نداشتیم تنها یک فدراسیون ناشنوایان داشتیم.

مسئول تربیت بدنی سپاه محمد رسول الله (ص) در خصوص فعالیت های جانبازان اظهار داشت: بعد از انقلاب فدراسیون جانبازان و کمیته ملی پاراالمپیک تاسیس شد و سیصد و سی و شش مدال در مسابقات پارا آسیا کسب کردیم. در بحث بانوان بسیاری از فعالیت ها برای بانوان صورت گرفته است و از هفت رشته به صدو چهل و سه رشته فعالیت بانوان رسیده‌ایم.

وی پیرامون فعالیت های بانوان خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب بانوان چهار مدال داشتند الان شصت و هفت مدال داریم. بانوان ما چهل و نه کرسی بین المللی در این چهل سال بدست آورده اند. بگذارید یک خاطره بگویم، ما قبل از انقلاب در باشگاه کارگران در امجدیه که اکنون به شهید معتمدی تغییر نام داده تمرین جودو می کردیم که تاتامی نداشت و هماهنگی می کردند ما یک جلسه برویم امجدیه که اکنون به شهید شیرودی تغییر نام داده برویم تا فقط تاتامی را ببینیم.

یزدانی در مورد ورزش های همگانی تصریح کرد: در حوزه ورزش همگانی دو هزار و هشتصد دستگاه ورزشی در پارک ها نصب شده و در حوزه ورزش همگانی توسعه چهارصد درصدی داشتیم. در حوزه ورزش های بومی – محلی و روستایی – عشایری پیشرفتمان فوق العاده است و فدراسیون برای این ورزش ها تاسیس شده که اصلا پیش از این وجود نداشت.

مسئول تربیت بدنی سپاه محمد رسول الله (ص) درباره زیرساخت های ورزشی تاکید کرد: پیشرفت های بعد از انقلاب در حوزه ورزش اصلا با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست. فقط دانشگاه آزاد بیش از یک ملیون متر مربع اماکن ورزشی درست کرده و بسیج هم بیش از چهار هزار و صد و نود فضای ورزشی هم رو باز و هم پوشیده تاسیس کرده که انصافا خیلی است.

وی در ارتباط با مکان ها و فضاهای ورزشی در سراسر کشور افزود: آستان قدس رضوی در سراسر کشور بیش از دو هزار متر مربع از موقوفه ها را به مکان های ورزشی اختصاص داده و تاسیس کرده است. وزارت ورزش سه هزار و سیصد مکان ورزشی تاسیس کرده و شهرداری ها هم هزاران مکان ورزشی ایجاد کرده اند که فقط در شهر تهران صد و شصت سالن پوشیده بوده است.

یزدانی در خصوص موضوع فرهنگ گفت: در موضوع دستاوردهای فرهنگی هم تبیین و ترویج فقه در ورزش را داشتیم، پیدایش مجموعه احکام ورزشی در کشور را داشتیم، تهیه هزاران کتاب و مقاله و کارهایی که برای اولین بار انجام شده مانند ثبت جهانی ورزش زورخانه ای در یونسکو و چوگان در سازمان ملل اتفاق افتاده است. در تقویم کشور چهار عنوان خاص کشور است مانند روزهای فرهنگ پهلوانی یا روز ملی پارا المپیک.

مسئول تربیت بدنی سپاه محمد رسول الله (ص) پیرامون شهدای ورزشکار عنوان کرد: انقلاب اسلامی پنج هزار شهید ورزشکار تقدیم کشور کرده که برای آنها کنگره و یادواره گرفته شده است. برای شهدای نخبه ورزشی که عناوین بین المللی داشتند، همگی کتاب تهیه شده مثلا برای شهید قوچانی، شهید ابراهیم هادی، شهید علی پاجانی، شهید اسماعیل اعلمی، شهید حسن نوفلاح، شهید اصغر منافی زاده کشتی و بسیاری دیگر با کمک وزارت ورزش و بسیج برای آنها اقدامات فرهنگی انجام شده است.

وی در پایان پیرامون فعالیت های بصیرتی در ورزش گفت: کارهای بصیرتی اجتماعی برای آموزش مربیان انجام شده که تاثیرات فراوانی داشته است. همانطور که گفتم برای اولین بار اختصاص بودجه کلان برای ورزش روستایی – عشایری را داشتیم و اختصاص بیش از دو هزار فضای ورزشی سرپوشیده در روستاها را داشتیم.   

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۴۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محقق حوزه سلامت در خوی با بیش از ۶۰ مقاله بین‌المللی مجری طرح شهر سالم 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دکتر محمد سعادتی عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی خوی است که دانش آموخته دوره دکتری رشته تخصصی مدیریت خدمات درمانی و بهداشتی است 
این محقق جوان توانسه در طول ۶ سال ضمن حضور در مجامع و همایش و جشنواره‌های بین المللی بیش از ۸۰ مورد مقاله علمی را تولید و به چاپ برساند که از این تعداد ۶۰ مقاله در سطح جهانی با استقبال جوامع علمی در سطح بین المللی چاپ و منتشر شده است، چاپ و انتشار این تعداد مقاله تحقیقی در حوزه تامین سلامت با مشارکت مردم در کشورمان نادر و بسیار کم نظیر است 
سعادتی از دوران دبیرستان علاقه‌مند به کار پژوهش و تحقیق بوده ودر عرصه اختراعات در دوران دبیرستان توانسه دیپلم افتخار نمایشگاه اختراعات ژنو سوئیس را کسب کند 
این پژوهشگر جوان در دوران تحصیلات تکمیلی با توجه به نیاز مبرم کشور سراغ رشته تخصصی مدیریت سلامت رفت و در رشته خود براساس تحقیقات مداوم و تاثیرگذار دو بار دردروه‌های تحصیلات تکمیلی و دکترا بعنوان پژوهشکر برتر و نمونه ملی در حوزه سلامت برگزیده شد 
 سعادتی تاکنون ۵ عنوان کتاب را با موضوعات مختلف سلامت تالیف کرده است که آخرین تالیف این جوان محقق کتاب (راهنمای آموزشی برای شهر سالم) هست کتابی که اخیرا به چاپ رسیده است 
این دانش آموخته رشته مدیریت سلامت اولین پایان نامه دوره دکترا بعنوان شهر سالم را نگارش کرد و براساس مطالعات بسیار گسترده خود در این عرصه اکنون تنها مشاوراز کشورمان در سازمان بهداشت جهانی درعرصه توسعه شهر سالم است 
این پژوهشگربرجسته کشورمان در رشته سلامت علاقه خاصی به کلام آسمانی وحی دارد و دوسال در جشنواره‌های ملی مقام برتر را دربین اساتید دانشگاه‌های کشور کسب کرده است 
سعادتی معتقد است یکی از موضوعات مهم در کنار توسعه علمی و توسعه سلامت جامعه، سلامت معنوی است که این سلامت در پیوند با کتاب آسمانی وحی و اهل بیت ع بدست می‌آید
وی علیرغم فراهم شدن شرایط، بار‌ها با رد دعوت کشور‌های مختلف برای ادامه تحقیقات در خارج کشور، ایران را مهد تمدن می‌داند ومی گوید: وطن دوستی نشانه ایمان هست و ما هم برای سرفرازی وطنی که از شهیدان باکری وسلیمانی برایمان مانده باید تلاش کنیم

دیگر خبرها

  • فلسفه نامگذاری ماه‌های شمسی چیست؟
  • یک مربی زن، رییس یک رشته پر مدال المپیکی شد!
  • محدودیت؛ یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • زمان برگزاری مجمع باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس
  • صاحب‌نظر روس: ایران الگوی مثال‌زدنی پیشرفت برای شرق و غرب است
  • علی دایی در خانه خبرنگار ورزشی و مادر ۸۹ساله‌اش!
  • محقق حوزه سلامت در خوی با بیش از ۶۰ مقاله بین‌المللی مجری طرح شهر سالم 
  • محدودیت یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • فلسفه نام‌گذاری ماه‌های شمسی چیست؟
  • هیچ مسئولی نمی‌تواند طلبکار رشته کشتی باشد / نمی‌خواهم نفر اول تیم ملی باشم!