Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، یک مقام شورای امنیت ملی کاخ سفید به ایتارتاس گفته واشنگتن شرایط آغاز مجدد گفت‌وگوها بر سر پیمان «منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» (INF) را به روسیه اطلاع داده است. 

به نوشته خبرگزاری ایتارتاس، این مقام آمریکایی در پاسخ به این  سوال که «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه گفته مسکو آماده گفت‌‌وگو بر سر پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد است، گفت: «ما به صورت مکتوب روسیه را از گام‌هایی که باید برای تبعیت از پیمان INF و نجات آن بردارد  مطلع کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این مقام آمریکایی در ادامه گفت: «تنها نابودی کامل و قابل‌راستی‌آزمایی موشک‌های 9M729 همراه با پرتابگرها و تجهیزات مرتبط آنها می‌تواند تخلف روسیه را جبران کند.»

ساعاتی قبل‌تر پوتین در نشستی با حضور «سرگئی لاوروف» و «سرگئی شویگو»، وزرای خارجه و دفاع خود گفته بود که روسیه این پیمان را معلق می‌کند. او دستور داد تا زمانی که آمریکایی‌ها «به اندازه کافی عاقل نشوند» از هر گونه مذاکره بر سر این پیمان خودداری شود. پوتین همچنین گفت پیشنهادات روسیه در این حوزه همانند گذشته روی میز قرار دارد. 

مقامات روسی پیش از این بارها آمادگی خود را برای مذاکره در خصوص حاضر ادعاهای آمریکا در زمینه نقض این پیمان از سوی مسکو اعلام کردند، اما دولت آمریکا به هیچ یک از این درخواستها پاسخی نداد. 

رئیس جمهور روسیه در نشست روز شنبه تأکید کرد مسکو در هیچ نقطه‌ای موشکهای کوتاه برد خود را مستقر نخواهد کرد مگر اینکه آمریکا در مناطق مورد توافق این موشکها را مستقر کند. 

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد کشورش از روز شنبه (۲ فوریه) به مدت ۱۸۰ روز از پیمان منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای با روسیه خارج می‌شود. 

«پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» ایالات متحده آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های کروز با برد بین ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ مایل منع می‌کند.

این پیمان در دهه ۱۹۸۰ میلادی  در دوران ریاست‌جمهوری «رونالد ریگان» و «میخائیل گورباچف» روسای جمهوری وقت آمریکا و شوروی سابق میان دو کشور منعقد شد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۴۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای مهندسی معکوس سلاح کلیدی آمریکا در ایران

تعداد بازدید : 142 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 771 موشک اف‌جی‌ام-۱۴۸جاولین | FGM-148 Javelin مدرن ترین موشک، موشک هدایت شونده ضدتانک و ضد نفربر قابل حمل و شلیک، راهبردی ترین سلاح انفرادی ضدتانک ارتش آمریکاست که روسیه توانسته شماری از آنها را از ارتش اوکراین به غنیمت بگیرد. آمریکایی‌ها مدعی هستند روسیه در عوض همکاری نظامی ایران، شماری از تسلیحات غربی از جمله این سلاح حساس را به ایران داده و به شدت نگران مهندسی معکوسش توسط ایران هستند. تحلیل تحلیلگر انستیتو امنیت ملی آمریکا درباره تبعات مهندسی معکوس این سلاح در ایران بر آمریکا و اسرائیل را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • ادعای مهندسی معکوس سلاح کلیدی آمریکا در ایران
  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد