Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت : قبل از انقلاب مواد معدنی در استان به صورت کلوخه و سنگ پا استخراج می شدند ولی بعد از انقلاب پروژه هایی با ارزش بالای ۳۵ هزار میلیارد تومان در جهت تکمیل زنجیره ارزش افزوده به انجام رسیده است .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی حسینی نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در رابطه با دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه صنعت و معدن اظهار داشت : بعد از انقلاب اتفاقات بسیار خوبی در استان در حوزه صنعت و معدن اتفاق افتاده است و ظرفیت های خدادادی همچون مس ، سنگ آهن ، کرمیت و ذغالسنگ و در مجموع ۴۲ ماده معدنی خداوند به هم استانی های ما عنایت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : قبل از انقلاب مواد معدنی در استان به صورت کلوخه و سنگ پا استخراج می شدند ولی بعد از انقلاب پروژه هایی با ارزش بالای ۳۵ هزار میلیارد تومان در جهت تکمیل زنجیره ارزش افزوده به انجام رسیده است .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به این که کرمان به زودی به عنوان قطب فولاد کشور معرفی خواهد شد ؛ افزود : در برنامه ششم ۵۵ میلیون تن فولاد در کشور دیده شده است که ۱۰ میلیون تن آن مربوط به استان کرمان است .

حسینی نژاد توضیح داد : ما تکمیل زنجیره ارزش افزوده دراستان در خصوص کنستانتره ،گندله، آهن اسفنجی ،فولاد و مس را داریم و در کرومیت فرآوری هایی را احداث کرده ایم و ظرفیت ۲۰۰ هزار تنی بعد از انقلاب شکل گرفته که از دستاوردهای انقلاب است .

وی در پایان افزود : استان کرمان علاوه بر این که استانی معدنی شناخته شده است از لحاظ صنعتی نیز به صورت خاص فولادی در سطح ملی شناخته خواهد شد .

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۴۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش توانمندی‌های استان کرمان در ایران اکسپو ۲۰۲۴

معاون اقتصادی استاندار کرمان گفت: استان کرمان با ارائه پنج محصول زنجیره ارزش راهبردی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران شرکت کرده است.

امیر حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان، با اشاره به حضور پنج شرکت بومی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴، اظهار کرد: پنج محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در زمینه گیاهان دارویی، پسته، خرما، فرش و مس در این نمایشگاه ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه نوآوری و محصولات جدید، زنجیره ارزش خرما با تولید سرکه خرما و شکر خرما در نمایشگاه رونمایی شده است، افزود: در حوزه زنجیره ارزش ویژه تولید صنایع دستی، محصولات شرکت مس شهید باهنر برای نخستین‌بار به نمایش درآمده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان تصریح کرد: در حوزه گیاهان دارویی شرکت‌های فعال محصولات خود شامل دمنوش‌های مختلف و محصولات آرایشی و بهداشتی تولید شده از گیاهان دارویی دارای زنجیره ارزش کامل را عرضه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه شرکت‌ها و بازرگانان از کشورهای مختلف دنیا، حضور داشته و مذاکره و امکان برقراری تعاملات تجاری با بزرگ‌ترین برندهای صنعتی ایران در حوزه‌های صنعتی مختلف وجود دارد، یادآور شد: عرضه محصولات معدنی، پتروشیمی و صنایع پایین دستی مس می‌تواند فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدیدی را برای استان کرمان به ارمغان بیاورد.

به گزارش ایمنا، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت با حضور تاجران و بازرگانان خارجی از ۱۰۰ کشور و حدود ۸۰۰ شرکت ایرانی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا خواهد بود.

کد خبر 748694

دیگر خبرها

  • متانول به جای صادرات تبدیل به بنزین می شود
  • متانول به‌جای صادرات تبدیل به بنزین می‌شود
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • زنجیره ارزش گردشگری درآمد پایدار همدان را تضمین‌ می‌کند
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است
  • نمایش توانمندی‌های استان کرمان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد