Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در سال ۲۰۱۵، سونی شرکت Softkinetic بلژیک را خریداری کرد که دوربین‌های سه‌بعدی به نام DepthSense را تولید می‌کرد. دیروز، سونی یک ویدئو جدید با عنوان «زندگی با DepthSense» منتشر کرد که کاربردهای مختلفی را برای تلفن‌های همراه با دوربین‌های سه‌بعدی ToF نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اول این ویدئو قابلیت تصویر گرافیتی مجازی نشان داده شده است. در این فیلم مشاهده می‌کنید که دختر یک خانواده برای پدر خود در محلی از خانه گرافیتی مجازی کشیده است. پدر نیز پس از بازگشت به خانه به راحتی با استفاده از دوربین گوشی خود این تصاویر را مشاهده می‌کند. حتی این فرد در این گرافیتی‌های مجازی قدم می‌زند و چیزهای جدیدتری پیدا می‌کند.

در بخش بعدی فیلم قرار دادن قابلیت ToF در دوربین جلویی را مشاهده می‌کنیم. همان طور که معلوم است این کار برای پیشرفت انیمیشن عکس‌های سلفی است. در دقیقه ۱:۱۵ شما شاهد استفاده از این تکنولوژی برای سرگرمی هستید. در این بخش افرادی با استفاده از اسلحه‌هایی که با دستان خود درست کرده‌اند، به ربات‌ها شلیک می‌کنند و آن‌ها را از بین می‌برند.

یکی از بهترین قسمت‌های این ویدئو زمانی است که فروشنده می‌تواند به کمک این تکنولوژی از محصول خود عکس تهیه کند و خریدار با دیدن آن عکس از اندازه دقیق آن باخبر شود. همان طور که در این ویدئو مشاهده می‌کنید خریدار به راحتی می‌تواند از جای‌گیری تبلت خود در کیفی که قصد خرید آن را دارد، مطمئن شود.

دیروز گزارشی به دست ما رسید که در آن ادعا می‌شد گوشی اکسپریا XZ4 دارای دوربینی با تکنولوژی ToF خواهد بود، در نتیجه به نظر می‌رسد انتشار این ویدئو تصادفی نیست.

به نظر نمی‌رسد گوشی‌هایی که در این تبلیغ استفاده شده‌اند، اکسپریا باشند زیرا کناره‌های این تلفن همراه گردتر از اعضای خانواده اکسپریا است. به احتمال زیاد دستگاه‌های استفاده شده در این تبلیغ ماکت‌هایی هستند که با جلوه‌های ویژه ادغام شده‌اند. در ادامه این ویدئو را مشاهده می‌کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بیشتر بخوانید: نوت ۱۰ با یک پردازنده ۷ نانومتری عرضه خواهد شد

انتهای پیام/

فناوری ToF در دوربین سه‌بعدی سونی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری دوربین سونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۵۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به‌نظر می‌رسد اپل درحال بررسی مجدد گزینه‌های خود برای آوردن هوش مصنوعی به نسل بعدی آیفون است. به گزارش بلومبرگ، اپل همچنان درحال مذاکره با OpenAI و گوگل برای استفاده از محصولات هوش مصنوعی این شرکت‌ها است. پیش‌ازاین نیز، خبری از همکاری احتمالی اپل و گوگل برای استفاده از مدل هوش مصنوعی جمینای در آیفون منتشر شده بود.

براساس گزارش دیجیاتو، براساس گزارش «مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، اپل دوباره درحال مذاکره با OpenAI و گوگل برای آوردن هوش مصنوعی مولد به iOS 18 آیفون است؛ اما این شرکت هنوز بین ChatGPT، جمینای یا شاید هوش مصنوعی سایر شرکت‌های شخص ثالث تصمیم نهایی خود را نگرفته است.

همکاری احتمالی اپل با گوگل و OpenAI

به گفته مارک گرمن، اپل همچنین درحال ساخت مدل‌های زبانی بزرگ اختصاصی خود است تا برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی iOS 18 را تقویت کند، اما مذاکراتش با OpenAI حول یک چت‌بات متمرکز است. از سویی، اپل با گوگل برای استفاده از جمینای در iOS 18 نیز مذاکره کرده. این مذاکرات هنوز ادامه دارد و همچنان ممکن است به هر طرف پیش برود، زیرا اپل تصمیم نهایی درباره آن را نگرفته است. گرمن می‌گوید درنهایت احتمال دارد اپل از فناوری هوش مصنوعی هر دو شرکت استفاده کند یا اصلاً به سمت هیچ‌کدام نرود.

تاکنون، اپل به‌طور قابل‌توجهی درباره فعالیت‌های خود در زمینه هوش مصنوعی سکوت کرده است. البته زمانی که این شرکت درآمد خود را در ماه فوریه (بهمن‌ماه) اعلام کرد، «تیم کوک»، مدیرعامل اپل گفت که این شرکت به کار و سرمایه‌گذاری روی هوش مصنوعی ادامه می‌دهد و قرار است جزئیات پیشرفت‌های خود را تا اواخر سال 2024 به اشتراک بگذارد.

سری آیفون 16 قرار است در پاییز 2024 رونمایی شود و احتمالاً قرار است شاهد اولین گوشی اپل با هوش مصنوعی مولد باشیم؛ کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این امر ارزش سهام اپل را افزایش خواهد داد. درحالی که آیفون آتی می‌تواند شامل ویژگی‌های هوش مصنوعی مبتنی بر مدل زبانی بزرگ داخلی اپل باشد، به گزارش بلومبرگ این شرکت قصد دارد با یک سازنده هوش مصنوعی با سابقه‌تر همکاری کند تا یک چت‌بات شبیه به ChatGPT را نیز به آیفون بیاورد.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900172

دیگر خبرها

  • ویدئوی دیدنی از تاثیر حجاب و پوشش روی مشتری های یک فروشنده خانم | از شماره تلفن خواستن برای خریدهای بعدی تا ...
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • (ویدئو) واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب یک تاکسی
  • تصاویر دوربین مداربسته از تعقیب و آزار دختران نوجوان توسط اوباش | صحنه مجروح شدن جوان با غیرت کاشمری با چاقو | ویدئو
  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • تصاویر دوربین مداربسته از لحظه حمله پهپادی به میدان گازی در عراق | جزئیات جدید از حمله پهپادی | ویدئو
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • (ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • (ویدئو) ویدئوی عجیبی که ۳.۵ میلیون نفر را سرکار گذاشت!