Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-01@01:02:54 GMT

با فساد سیستماتیک مقابله می‌کنم

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۰۵۳۱۰

به گزارش سرویس بسیج مهندسین عمران معماری و خبرگزاری بسیج مازیار حسینی در جمع خبرنگاران در خصوص سامانه ملی املاک و اسکان اظهار کرد: در مدت کوتاهی که در معاونت مسکن و ساختمان مشغول شده ام، اولین کارم این بوده که سوابق را بررسی کنم البته باید برای کارها اولویت هم داشته باشیم.

وی بیان کرد: وزیر راه و شهرسازی تصمیمی بر این گرفته تا معاون مسکن و ساختمان به‌عنوان معاون هماهنگ کننده حوزه مسکن فعالیت کند؛ یعنی سازمان‌هایی مانند سازمان ملی زمین و مسکن، بنیاد مسکن،‌ شرکت بازآفرینی شهری ایران، شرکت عمران شهرهای جدید و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. باید بتوانیم بین اینها هماهنگی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: مردم از ما تولید مسکن را انتظار دارند، نام، اسم‌ها و معاونت‌ها مهم نیستند زمانی اینها با اهمیت می‌شوند که بتوانند به تولید مسکن کمک کنند. در آینده نزدیک سعی می‌کنیم این مسائل را ساماندهی کنیم.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: دید و سوابق وزیر راه اجرایی است و سعی می‌کنیم شعار معروف "عالی، دشمن خوب" را هم یادمان باشد. امکان دارد برخی چیزها خیلی خیلی خوب باشد اما ما را سال‌ها از دستیابی به هدف دور کند.

حسینی با بیان این‌که هیچ وقت نمی‌توانید الان درباره زمان راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان زمان بخواهید حتی حدودا هم گفت: باید ببینیم هدف ما چیست و دنبال چه می‌گردیم. این سامانه به شکلی به درد ما می‌خورد.

وی در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر این‌که یعنی تاکنون مشخص نشده هدف از راه‌اندازی این سامانه چیست، افزود: شما یک سئوال مشخص درباره یک موضوع کردید در زمان مشخص به آن پاسخ می‌دهم، بنده الان به این موضوع اشراف ندارم.

وی همچنین درباره شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور و حواشی مربوط به ریاست آن نیز گفت: شورای مرکزی نظام مهندسی تا زمان قانونی (تیرماه سال آینده) کار خود را با همین هیئت رئیسه دامه می‌دهد. حکم صادر شده برای ریاست این سازمان توسط رئیس‌جمهوری صادر شده و ما به دنبال همراهی با سازمان نظام مهندسی هستیم. البته در نظام مهندسی اشکالاتی وجود دارد و در این رابطه با هیئت رئیسه، افراد شاخص و افرادی که در گذشته مسئولیت داشته‌اند جلساتی برگزار شده است. خبرهای خوبی را در آینده خواهیم داشت و نظام مهندسی با 500 هزار مهندس عضو بازوی اجرایی وزارت راه است که بری از اشکال نبوده و البته سراسر اشکال نیز نیست.

حسینی تاکید کرد: باید سعی کنیم مشکلات را پالایش و دسته بندی کنیم،‌ اگر جایی فساد سیستماتیک وجود داشته باشد با تمام قوا برای برطرف کردن آن می‌رویم. نه من و نه هیچ کس دیگری طرفدار فساد نیست.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که جلسات هماهنگی در این رابطه شروع شده و امیدوارم موارد گذشته به فراموشی سپرده شود، اظهار کرد: قانون به وزیر راه اختیاراتی داده یک وزیر یک حکمی داده بود و وزیر بعدی یک حکم دیگر. همان قانون که اختیار را به وزیر قبلی داده بود به وزیر جدید هم داده است. در واقع اشخاص مهم نیستند جایگاه وزارت و اختیارات قانونی مهم است و ما هم تابع نظر وزیر هستیم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۵۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار : لایحه امنیت شغلی کارگران به مجلس می‌رود

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت:به منظور جلوگیری از بهره کشی غیرقانونی از کارگر و سوء استفاده از آنان و همچنین، موضوع قراردادهای سفید امضا، لایحه "امنیت شغلی کارگران" که در هیات وزیران به تصویب رسیده به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

به گزارش ایرنا، سید صولت مرتضوی روز دوشنبه و در حاشیه جشنواره امتنان از کارگران خراسان رضوی و در جمع خبرنگاران با اشاره به این موضوع افزود:در این لایحه به دائمی شدن قراردادها، امنیت شغلی و جلوگیری از امضای قراردادهای سفید امضاء پرداخته شده است.

وی همچنین ادامه داد: اکنون تورم در کشور ما نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته است ولی به افزایش حقوق کارگران توجه شده است و در سال جاری، نسبت به سال گذشته شاهد حدود ۳۵ درصد افزایش حقوق هستیم.

وزیر کار بیان کرد: در حوزه مسکن، هم قرارگاه ملی مسکن در وزارت کار تشکیل شده است و به زودی شعبات استانی این قرارگاه نیز راه اندازی خواهد شد.

مرتضوی گفت: همچنین، دولت به خدمات غیرنقدی نیز مبادرت ورزیده و در حوزه بیمه پایه درمانی، اکنون پنج دهک اول جامعه تحت پوشش رایگان بیمه قرار دارند؛ از سوی دیگر بیمه پایه بازنشستگان نیز در دولت سیزدهم افزایش یافته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی
  • وزیر کار : لایحه امنیت شغلی کارگران به مجلس می‌رود
  • نخست وزیر اسپانیا: استعفا نخواهم کرد
  • توضیحات وزیر کار درباره حق مسکن کارگران
  • توضیحات وزیر تعاون درباره حق مسکن کارگران
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • ۲۰ درصد جمعیت لرستان ‌مسکن ندارند
  • ۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد