Web Analytics Made Easy - Statcounter

متولد مرداد ماه ۷۲ در کوی آیت الله غفاری از محلات حاشیه نشین شهر بندرعباس است، امام، انقلاب، دفاع مقدس و شرایط آن دوران را ندیده، اما در دامان خانواده ای متدین چنان تربیت یافته که مدافع حرم آل الله می شود و در این راه از جان عزیز خویش دست می کشد.

خبرگزاری شبستان-هرمزگان؛ انقلاب اسلامی، نهضتی بزرگ و تأثیرگذار در تاریخ معاصر است که به رهبری پیامبرگونه امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و به فرموده مقام معظم رهبری «این انقلاب، بی نام خمینی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» و این بیانگر این مهم است که بدون هدایت و رهنمودهای هوشمندانه و آینده نگری امام(ره)، پیروزی این خیزش عظیم مردمی غیرقابل تصور بود.

 

امروزه پس از گذشت 40 سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی، علی رغم تمامی تلاش ها و توطئه های دشمنان، انقلاب اسلامی به عنوان تاثیرگذارترین رویداد تاریخ معاصر نه تنها رو به افول نرفته بلکه شعاع نورانی آن روز به روز در حال فراگیری عالم است.

 

انقلاب اسلامی همانند بسیاری از نهضت ها حتی صدر اسلام، در طول این چهار دهه هم ریزش ها و هم رویش هایی داشته است. رویش ها از معجزات انقلاب محسوب می شوند زیرا امروز جوانانی را مشاهده می کنیم که نه امام(ره)، نه انقلاب و نه دوران دفاع مقدس را دیده اند اما با همان روحیه انقلابی احساس مسئولیت می کنند و در هرجا که ضرورت داشته باشد در برابر دشمنان انقلاب و نظام ایستادگی می کنند.

 

رهبر معظم انقلاب می فرماید:« خوشبختانه انقلاب زنده است، انقلاب جوان است. این ها منتظر بودند بنشینند تا انقلاب پیر بشود؛ ماها پیر می شویم، [امّا] انقلاب پیر نمی شود. انقلاب بحمدالله در اوج نشاط و جوانی و توانایی و فعّالیّت و زایندگی و تولیدکنندگی است. وقتی شما به این جوان های انقلابی نگاه می کنید، تصدیق می کنید که انقلاب دارد همچنان تولید می کند و زایش دارد؛ دائم رویش در انقلاب وجود دارد»

 

در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، خبرگزاری شبستان، اقدام به شناسایی و معرفی رویش های انقلاب با محوریت جوانان و فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه به ویژه نسل جوان کرده است.

 

شهید خلیل تختی نژاد یکی از رویش های انقلاب اسلامی است که از کودکی با فرهنگ مسجدی آشنا شد، وی به همراه پدر در برنامه های مسجد محله شرکت می کرد تا جایی که در نوجوانی به یکی از اعضای فعال هیات و کانون فرهنگی هنری مسجد حمزه(ع) محله نخل پیرمرد تبدیل شد.

 

 

او روحیه استکبارستیزی داشت و در فعالیت های فرهنگی و سیاسی مسجد بسیار فعال و نقش آفرین بود، با کمک دیگر اعضای کانون فرهنگی هنری در کار درست کردن پرچم های استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی برای آتش زدن در راهپیمایی ها فعالیت داشت و این بخش از مراسم راهپیمایی را برعهده می گرفت.

 

احترام به والدین، اهتمام جدی به نماز اول وقت، ولایت پذیری، فعالیت فرهنگی در مسجد، بصیرت و استکبارستیزی از ویژگی های بارز و برجسته شهید خلیل تختی نژاد بود.

 

شهید تختی نژاد به دلیل عشق و ارادتش به پاسداری از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد دانشگاه امام حسین(ع) شد و پس از شش ماه خدمت در سپاه هرمزگان به سپاه قدس پیوست و برای دفاع از حرم عازم سوریه شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر «محمد عبادی زاده»، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه هرمزگان، حیات و زنده بودن جامعه اسلامی را در گرو فرهنگ جهاد و شهادت دانست و گفت: جامعه ای که شهادت ندارد جامعه بدون روح و مرده است.

 

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد جانفشانی شهدایی از نسل و قبیله خوبان هستیم که با شهادت خود خون تازه ای در پیکره جامعه اسلامی وارد می کنند، افزود: شهید خلیل تختی نژاد از مدافعان حرم یکی از شهدای همان قبیله است که الگویی برای نسل جوان دهه 90 را ترسیم می کند.

 

این عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان ابراز امیدواری کرد که انقلاب اسلامی در آستانه چهلمین بهار خود با خون شهدا آبیاری و رشد کند و به عالی ترین مقاصد خود که تحقق کلمه الله هی العلیا است نائل شود.

 

سرهنگ پاسدار «اباذر سالاری»، فرمانده سپاه امام سجاد(ع) نیز، توکل به خدا، اخلاص در عمل و احترام به والدین را رمز ماندگاری شهید خلیل تختی نژاد برشمرد و گفت: شهدا، فرماندهان واقعی ما در حوزه دفاع از ارزش های انقلاب، نظام مقدس جمهوری اسلامی و حریم ولایت هستند.

 

 

«محمد تختی نژاد»، پدر دومین شهید مدافع حرم استان هرمزگان با اشاره به اینکه شهید به فرایض دینی خیلی اهمیت می داد، افزود: گاهی وقت اذان می شد و من در خانه نماز می خواندم، خلیل به من اقتدا می کرد و وقتی که به او می گفتم که چرا مسجد نمی روی و در نماز جماعت شرکت نمی کنی، در جوابم می گفت که نماز باید اول وقت خوانده شود.

 

وی با بیان اینکه خلیل بچه هیاتی و عضو فعال کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت حمزه(ع) بود، خاطرنشان کرد: در مسائل سیاسی بسیار فعال و نقش آفرین بود به طور مثال: شبی که فردای آن راهپیمایی بود با دوستانش در کانون، پرچم های رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی را درست می کرد و در مراسم آنها را به آتش می کشید.

 

پدر شهید افزود: احترام به والدین، اهتمام جدی به نماز اول وقت، ولایت پذیری، فعالیت فرهنگی در مسجد، بصیرت و استکبارستیزی از ویژگی های بارز و برجسته شهید بود.

 

مدیرمسئول سابق کانون فرهنگی هنری مسجد حمزه(ع) محله نخل پیرمرد، به ولایت پذیری شهید اشاره می کند و می گوید: فرامین مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) همواره نصب العین خلیل بود و اعتقاد داشت که اوامر حضرت آقا که فرمودند: «اگر در سوریه نجنگیم مجبوریم در همدان و تهران با تکفیری ها بجنگیم» نباید روی زمین بماند.

 

وی با اشاره به رابطه بسیار دوستانه اش با شهید افزود: رابطه ما گذشته از پدر و فرزندی، دوستانه، گرم و بسیار صمیمی بود؛ با هم مشت می انداختیم و کشتی می گرفتیم.

 

 

محمد تختی نژاد ادامه داد: خلیل بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه، به مدت شش ماه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان خدمت کرد و سپس به سپاه قدس پیوست و دو سالی بود که به سوریه می رفت و این بار سومی بود که برای دفاع از حرم رفته بود و فرمانده عملیات منطقه درعا بود که در همین منطقه هم به شهادت رسید.

 

وی افزود: خلیل آخرین فرزند خانواده و 25 ساله و مجرد بود؛ دفعه آخر که می خواست به سوریه برود از او خواستم که صبر کند تا برایش آستین بالا بزنیم؛ در این جا بغض مجال سخن گفتن را گرفت. شهید در آخرین سفر به علت تاخیری که در رفتنشان پیش می آید از فرصت استفاده می کند و به قم جهت زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران می رود.

 

خلیل تختی نژاد سومین فرزند خانواده محمد تختی نژاد 10 مرداد سال 72 در محله آیت الله غفاری بندرعباس دیده به جهان گشود و پس از دوران دبیرستان وارد دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) شد.

 

شهید خلیل تختی نژاد، از پاسداران جوان سپاه امام سجاد(ع) و دومین شهید مدافع حرم استان هرمزگان 13خرداد همزمان با شب 19 ماه مبارک رمضان در نبرد با تروریست ‌های تکفیری در منطقه درعا سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی جشنواره فیلم فجر کانون های فرهنگی هنری مساجد گروه سرود 12 بهمن خبرگزاری شبستان سرود کانون های مساجد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شهید خلیل تختی نژاد رویش های انقلاب شهید مدافع حرم بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۵۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد

 

 

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مراسم تشییع پیکر مطهر جانباز سرافراز دفاع مقدس، سردار ایافت امروز صبح از مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد و پس از طواف در حرم مطهر امام رضا(ع) در بهشت رضای مشهد به خاک سپرده شد.

همچنین با همکاری قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه، مراسم وداع با پیکر پاک سردار سرتیپ دوم پاسدار «سید مجید ایافت» از یادگاران دوران دفاع مقدس، شب گذشته همزمان با نماز مغرب و عشا در مجتمع فرهنگی آیه ها برگزار شد.

سردار ایافت در دوران دفاع مقدس از هم‌رزمان سردار سرلشکر شهید محمود کاوه بود و معاونت اطلاعات و عملیات لشکر ویژه شهدا را بر عهده داشت؛ سردار مجید ایافت معاون شهید محمود کاوه و از فرماندهان عملیات مرصاد و یکی از قهرمانان جبهه مقاومت و همرزم سردار شهید قاسم سلیمانی بود.

وی پس از دوران دفاع مقدس نیز مسئولیت‌های متعددی را در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عهده‌دار بود که از آن جمله می‌توان به جانشینی فرماندهی لشکر ویژه شهدا، فرماندهی قرارگاه عاشورا، جانشینی فرماندهی قرارگاه ثامن‌الائمه نیروی زمینی سپاه و مسئولیت دبیرخانه کنگره بزرگداشت سرداران شهید و 23 هزار شهید خراسان اشاره کرد.

مسئول اطلاعات عملیات لشکر ویژه شهداء، جانشین لشکر ویژه شهداء، جانشین تیپ یک ویژه شهداء، فرمانده تیپ جوادالائمه بجنورد و جانشین قرارگاه منطقه ثامن‌الائمه از جمله خدماتی است که این شهید والامقام در کارنامه خدمتی خود داشت.

دیگر خبرها

  • گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • درگذشت یک فرمانده ارشد نظامی/ قالیباف پیام داد
  • تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد
  • رئیس مجلس عروج سردار سید مجید ایافت را تسلیت گفت
  • بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌ الظلم
  • سپاه: بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم