Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران با بیان اینکه از سال آینده محدوده زوج و فرد پولی می‌شود، گفت: این طرح از تابستان ۹۸ آغاز می‌شود و تأکید می‌کنم نگاه ما به شهر درآمدی نیست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه جلسه علنی امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران، گفت: بر اساس قولی که به شورای شهر داده بودیم امروز لایحه بودجه را تقدیم شورا کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه ۹ درصد سقف بودجه شهرداری افزایش پیدا کرده است، گفت: ۱۸ هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران بوده است.

شهردار تهران با بیان اینکه بودجه حمل‌ونقل عمومی نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: با دست خالی کار می‌کنیم.

حناچی با اشاره به اینکه روزانه ۲ میلیون سفر در حوزه حمل‌ونقل عمومی انجام می‌شود، گفت: نقطه هدف ۷ میلیون نفر است و برای رسیدن به هدف حداقل باید ۲ هزار واگن اضافه و ۳ هزار دستگاه اتوبوس وارد ناوگان شود.

وی در خصوص نحوه کمک‌رسانی دولت به شهرداری، گفت: کمک‌ها بیشتر از نوع فاینانس است.

شهردار تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس، در خصوص میزان بدهی‌های دولت به شهرداری گفت: سازمان حسابرسی در حال بررسی است و تاکنون بالغ بر ۲۲۰۰ میلیارد تومان از دیون را تأیید کرده است.

حناچی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه شهرداری نتوانسته با بانک‌ها هماهنگی‌های لازم را انجام دهد به همین دلیل بخشی از اوراق مشارکت سوخت شد، گفت: به دلیل مشکلات بدهی‌ها بخشی از اوراق مشارکت سوخت شد در حال مذاکره هستیم برای سایر اوراق مشارکت.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس، درباره ساماندهی و یکسان‌سازی قبور شهدا گفت: برنامه خاصی نداشتیم سیاست‌های اعلام شده توسط مقام معظم رهبری را تأمین می‌کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: اگر خانواده‌های شهدا نظری داشته باشند اعلام کنند حتماً پیگیری می‌شود.

وی درباره اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد در سال آینده گفت: نگاه ما در محدوده طرح ترافیک درآمدی نیست و سلامت شهروندان را در نظر می‌گیریم.

حناچی با بیان اینکه نباید تعداد روز‌های آلوده افزایش پیدا کند، گفت: طبق آمار‌ها امسال میزان آلودگی هوا کمتر بوده است.

به گفته شهردار تهران امسال شهرداری از محل طرح ترافیک درآمد کمتری نسبت به سال گذشته داشته است و تأکید می‌کنم نگاه ما اصلاً مالی نیست.

حناچی با بیان اینکه از سال آینده از محدوده زوج و فرد عوارض اخذ می‌شود، گفت: اخذ عوارض از این محدوده از تابستان سال ۹۸ آغاز می‌شود.

به گفته وی، طرح زوج و فرد در کوتاه مدت تأثیرگذار است و در درازمدت بدون تأثیر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: زوج و فرد خانواده شهدا طرح ترافیک سیاست های رهبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۶۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز از تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سیده مریم حسینی در صحن شورای امروز شیراز اظهار کرد: لایحه شهرداری شیراز درخصوص کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسید.

به گفته حسینی، شهرداری شیراز بنا بر این مصوبه مکلف است هزینه صدور پروانه و عوارض ساختمانی را صرفا جهت کاربری مسکونی به میزان 10 درصد برای خانواده‌های دارای حداقل 3 فرزند زیر 20 سال تخفیف دهد.

وی اضافه کرد: این معافیت فوق فقط یک بار و تا متراژ 200 متر مربع زیربنای مفید در شهر شیراز قابل اعمال است. عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: عناوین هزینه و عوارض پروانه ساختمانی مشمول مصوبه شامل: "عوارض‌های صدور پروانه ساختمانی زیربنا، عوارض‌های تراکم تا حد مجاز طبق مصوبات مراجع تصویب کننده طرح‌های توسعه شهری و کمیسیون ماده 5، اصلاح فرآیند صدور پروانه ساختمانی، بهای خدمات کارشناسی و فنی و بهای خدمات مدیریت نظارت بر جمع‌آوری و حمل نخاله‌های ساختمانی است. 

حسینی گفت: شهرداری شیراز گزارش 100 درصد تخفیف‌های مربوط به پروانه ساختمانی موضوع این مصوبه را جهت تأمین از محل منابع عمومی در بودجه‌های سنواتی به دولت ارسال کند. 

وی افزود: برای خانواده‌هایی که فرزند چهارم و بیشتر متولد 1402.01.01 و بعد از آن باشند، به ازای فرزند چهارم 10 درصد، به ازای فرزند پنجم 20 درصد و به ازای فرزند ششم و بیشتر از آن 30 درصد مازاد بر 10 درصد تکلیف ردیف اول توسط شهرداری مشمول معافیت عوارض پروانه ساختمانی شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: مؤدیان مشمول تخفیف مندرج در این مصوبه، مشمول سایر کاهش عوارض و بهای خدمات سالیانه شهرداری نیز می‌شوند. حسینی گفت: شهرداری مکلف است شیوه نامه اجرایی این ماده واحده را ظرف حداکثر یک ماه آینده تدوین و جهت تأیید به شورا ارائه کند.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • تیغ جراحی بر طرح ترافیک تهران/ پلیس و شهرداری به توافق می‌رسند؟
  • تذکرات لازم در زمینه انتصابات را به شهردار قزوین داده ایم
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه