Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، هجدهمین کمیته دارو، تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی ستاد تحول سلامت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور دکتر احدی، قائم‌مقام ریاست در امور سلامت، معاون غذا و دارو، معاون توسعه مدیریت و منابع، معاون درمان و معاون اجرایی معاونت بهداشتی اعضاء در سالن اجتماعات حوزه ریاست دانشگاه با محوریت ارزیابی دور دوم عملکرد بیمارستان معرفی ماهشهر و بیمارستان راه زینب برگزار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه مسئول دارویی بیمارستان و مسئول تجهیزات پزشکی بیمارستان های مذکور گزارشی از مداخلات و اقدامات انجام گرفته که افزایش بهره برداری از منابع و بهبود فضای فیزیکی نگهداری و توزیع دارو را در پی داشت ارائه گردید که از جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

۱. مدیریت هزینه کرد منابع با اجرای پروتکل های ابلاغی و لزوم‌تداوم در ابلاغ پروتکل ها از سوی ستاد وزارتخانه و انجام اقدام مشابه در خصوص ملزومات مصرفی پزشکی پرهزینه با بهره برداری از پتانسیل های کلان‌مناطق
۲. بهبود و ارتقاء فرآیند توزیع و ارتقاء‌ استانداردهای نگهداری و توزیع دارو و ملزومات مصرفی پزشکی
۳. ثبت شناسنامه، تعمیرات و... تجهیزات پزشکی در سامانه مدیریت سطح نگهداشت تجهیزات پزشکی
سپس نمایندگان معاونت های غذا و دارو، معاونت درمان و معاونت خوسعه مدیریت و منابع دانشگاه گزارشاتی از وضعیت ارائه خدمات دارو و تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی، هزینه کرد منابع و مطالبات شرکتهای توزیع کننده اقلام مذکور را ارائه دادند و راهکارهایی برای ارتقاء و بهبود عملکرد ارائه گردید.

در ادامه روسای بیمارستان ها، خلیلی؛ معاون توسعه مدیریت و منابع، ورناصری؛ معاون درمان نقطه نظرات خود را ارائه نمودند در پایان‌ احدی با توجه به گزارشات ارائه شده ضمن برشمردن مواردی که که نیازمند توجه ویژه است، بر آسیب شناسی علل وقوع نقاط ضعف و ارائه راهکاری موثر و مداخلات جهت رفع و کاهش نقاط ضعف با تعامل و همکاری معاونت های دانشگاه و واحدهای تحت پوشش تاکید نمودند.

انتهای پیام/گ

برگزاری کمیته دارو و تجهیزات پزشکی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: غذا و دارو علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۶۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید حیدر محمدی، در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران، گفت: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می شود، افزود: یکی از مؤلفه های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

محمدی با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

همچنین، «رزان سلوطه» معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه، گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت های خوبی در زمینه های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن های موردنیاز، ما را یاری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی به آفریقا
  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته
  • کشف ۲۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در مشهد
  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • برگزاری هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه