Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@23:19:04 GMT

9 هزار پشت نوبتی را جذب کردیم

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۰۷۰۳۳

9 هزار پشت نوبتی را جذب کردیم


مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: در سالجاری با همکاری دولت و مجلس در استان اردبیل موفق شدیم 9 هزار مددجوی پشت نوبتی بهزیستی را وارد چرخه حمایت کنیم.
بهزاد ستاری در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله انقلاب در اردبیل در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: در لایحه بودجه سال آینده که هم اکنون در مجلس در حال بررسی است قرار است یک هزار و 500 میلیارد تومان در حوزه اشتغال مددجویان، زنان سرپرست خانوار و معلولان به سازمان بهزیستی اختصاص یابد که امیدواریم در کنار کمیسیون تلفیق در صحن علنی مجلس این رقم مصوب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از افزایش 20 درصدی مستمری مددجویان بهزیستی در سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: براساس قانون جامع معلولان و برنامه ششم توسعه این افزایش پیش‌بینی شده است.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل در ادامه به فعالیت دو مجتمع خدماتی بهزیستی در اردبیل و پارس‌آباد در حوزه مددکاری و پیشگیری از معلولیت‌ها اشاره کرد و گفت: ما امسال موفق شدیم تمام پشت نوبتی‌ها را وارد چرخه حمایتی کنیم به طوری که 9 هزار نفر در استان اردبیل به عنوان مددجوی جدید پذیرش شدند.
ستاری با بیان اینکه در سالجاری مستمری مددجویان ما 3.5 برابر افزایش یافته است، گفت: ما تاکنون سه مرحله از سبد کالا را در بین خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی پرداخت کردیم که رقم آن 100 تا 300 هزار تومان بوده است.
وی بیان کرد: تا پایان سال چهارمین بسته سبد کالا نیز بین مددجویان و مستمری بگیران بهزیستی توزیع خواهد شد که البته در این زمینه مسئولان وزارت رفاه به صورت متمرکز عمل می‌کنند.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به اینکه در حوزه مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اردبیل در 9 ماهه امسال 4 میلیارد و 700 میلیون تومان منابع جذب کرده است، افزود: با توجه به ابلاغ قانون جامع معلولان قرار است یک هزار و 100 میلیارد تومان منابع اعتباری برای اجرا و عملیاتی شدن این قانون اختصاص یابد که نمونه آن پرداخت حق پرستاری برای معلولان شدید و غیرشدید است که از سال آینده به ارزش 180 تا 230 هزار تومان پرداخت خواهد شد.
ستاری همچنین به قهرمانی تیم فوتسال نابینایان استان در مسابقات قهرمانی نابینایان و کم بینایان کشور اشاره کرد و گفت: شاکله این تیم که از شهرستان پارس‌آباد است توانست به نمایندگی از استان اردبیل قهرمانی را در بابلسر به دست آورد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها خانواده دولت و مجلس صحن علنی مجلس فوتسال لایحه بودجه جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۷۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است

بهزاد شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به تشریح آمار مقایسه‌ای وضعیت زنان سرپرست خانوار در استان کرمانشاه پرداخت و اظهار کرد: بر اساس نتایج سرشماری‌های عمومی نفوس و مسکن در ۱۳۹۵ درصد زنان سرپرست خانوار با افزایشی معادل ۶.۲۱ برابر به ۱۲.۷ درصد رسیده است.

وی افزود: این درصد در استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۹ معادل ۱۳.۱ درصد بوده که نسبت به با میانگین کشوری ۰.۴ بالاتر است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ آمار زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد حمایتی در کرمانشاه پنج هزار و ۷۸۰ خانوار معادل ۷.۶ درصد کل زنان سرپرست خانوار استان است.

شهبازی مهم‌ترین دلیل تقاضای حمایت از سوی زنان سرپرست خانوار این استان را فوت سرپرست خانوار با بیش ۵۲.۶ درصد و بعد از آن به ترتیب طلاق با حدود ۲۲.۴ درصد، از کار افتادگی سرپرستان خانوار با ۱۵ درصد، دختران خودسرپرست و سرپرست خانوار هشت درصد و همچنین اعتیاد و زندانی بودن با حدود ۲ درصد اعلام کرد.

وی به مشکلات مسائل مبتلا به زنان سرپرست خانوار کرمانشاه پرداخت و افزود: اساسی‌ترین آن، مسئله مسکن است به طوری که ۲ هزار و ۹۵۵ بانوی سرپرست خانوار در این استان فاقد مسکن شخصی هستند.

شهبازی اضافه کرد: بالا رفتن هزینه‌های اجاره‌بهاء و خرید مسکن، این زنان را مجبور به زندگی در حاشیه شهر خواهد کرد که آسیب‌های اجتماعی را برای این گروه افزایش می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به دیگر مشکلات زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: بیکاری و یا اشتغال کاذب، مشاغل فصلی، کشاورزی و فعالیت‌های تولیدی و خدماتی در منزل بدون چتر حمایتی قانون کار و بیمه و در محیط‌های بعضاً نامناسب و ناایمن از نظر استاندارد با دستمزد ناکافی از دیگر مشکلات این قشر است.

وی تاکید کرد: همه این مشکلات موجب پس‌رفت رفاه زندگی و کاهش سلامت جسم و جان زنان سرپرست خانوار می‌شود که چالش توانمندسازی پایدار را به همراه خود دارد.

کد خبر 6088566

دیگر خبرها

  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • اهدای ۱۴ سری جهیزیه به ۱۴ زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان
  • ماجرای غرق شدن پسر بچه ۷ ساله در اردوی ازمیغان تا بهشت
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • اجرای طرح خانواده میزبان در فارس
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟