Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبائی نژاد در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان اظهار کرد: برخی از مدیران انگیزه کافی برای امر به معروف و نهی از منکر ندارند و تصورشان بر این است که صرفا ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید جلوی برخی مسائل را بگیرد، در حالی که قرآن بعد از نماز و روزه از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک واجب و لازم دینی نام برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اصفهان ادامه داد: اکنون باغ تالارها در اطراف اصفهان به معضلی برای شهر تبدیل شده به طوری که در برخی از آن ها اتفاقات خلاف شرع صورت می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: بر اساس اعلام مسئولان مربوط به این امر، هیچ یک از این باغ تالارها مجوز قانونی ندارند و متاسفانه برخی مسئولان نیز در این زمینه اهتمامی ندارند که این باغ تالارها را مجوز دار کنند، از این نظر وقتی پلیس یا ماموران برای بررسی موضوع به این مکان ها مراجعه می کنند، آن ها می گویند میهمانی خانوادگی است، در حالی که اگر این باغ تالارها مجوز قانونی از مراجع ذیربط بگیرند، تخلف در آن ها به حداقل می رسد و تعداد معدودی هم که می خواهند خارج از ضوابط شرع و قانون عمل کنند، مشخص می شوند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تاکید بر این که نمی شود نسبت به مسائل اخلاقی و اقداماتی که امنیت اخلاقی و روانی جامعه را بر هم می زند، به دیده اغماض نگریست، افزود: در اولین گام باید مشخص شود این باغ تالارها زیر مجموعه کدام اتحادیه هستند، سپس برای آن هایی که شرایط و ضوابط قانونی را رعایت می کنند مجوز صادر شود، پس از آن نیز با صاحبان باغ هایی که در آن مسائل خلاف عفت و قانون صورت می گیرد به طور جدی برخورد شود.

آیت الله طباطبائی نژاد خاطرنشان کرد: امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرده اند، اما متاسفانه برخی از مسئولان اهمیت این امر را متوجه نشده و تصور می کنند این یک قانون تشریفاتی است، در حالی که سلامت اجتماعی به اجرای درست این قانون بستگی دارد.

بنا بر این گزارش، با توجه به خشکسالی اخیر در استان اصفهان، برخی از باغداران این استان اقدام به اجاره باغ های خود به منظور استفاده از باغ تالار کرده که در برخی از این باغ تالارها اقدامات خلاف عفت عمومی، سرو مشروبات الکلی و یا مواد مخدر صورت می گیرد.

استاندار اصفهان نبود مرجعی برای صدور مجوز باغ تالارهای اطراف اصفهان را نقطه ضعفی بیان کرد و از کمیسیون نظارت بر اصناف و رئیس سازمان صمت خواست تا ظرف 10 روز مرجع و متولی صدور مجوز این مراکز را معرفی نماید.

عباس رضایی در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر که به موضوع باغ تالارهای اطراف اصفهان اختصاص داشت گفت: این که تا الان مشخص نیست کدام مرجع مسئول رسیدگی و صدور مجوز باغ تالارها می باشد، یک ضعف بزرگ است، چرا که در صورت نبود مجوز و ضوابط قانونی این مراکز به مراکزی برای لهو لعب تبدیل می شوند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: برای نظارت ابتدا باید ساماندهی صورت بگیرد و این ساماندهی نیازمند تدوین دستورالعمل های اجرایی است، چرا که اگر ضربتی بخواهیم در این زمینه تصمیم بگیریم، مواردی را مطرح می کنیم که در آینده در اجرای آن دستمان بسته خواهد شد.

وی با بیان این که سبک زندگی مردم تغییر کرده است، خاطر نشان کرد: در گذشته بیشتر خانه ها حیاط دار بودند و مراسم در آن برگزار می شد، اما در حال حاضر خانه ها بیشتر آپارتمانی هستند و باغ تالارها اگر به خوبی مورد استفاده قرار بگیرند، می توانند مرکزی برای ارایه خدمات به مردم باشند، پس باید نسبت به صدور مجوز برای آن ها جدی وارد عمل شد.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان نیز در این جلسه با تاکید بر این که طبق تبصره 2 ماده 19 قانون امر به معروف و نهی از منکر هر یک از مدیرانی که در مقوله امر به معروف و نهی از منکر تعلل کنند باید برابر قانون پاسخگو باشند، اجرای این قانون را زمینه ای برای رسیدن به امنیت اجتماعی بیان کرد و گفت: بی شک دستگاه قضایی در خصوص افرادی که چوب لای چرخ قانون به ویژه قانون امر به معروف و هی از منکر می گذارند، وظیفه خود را عمل می کند و هیچ چیزی در این کشور فراتر از قانون نیست.

علی اصفهانی ادامه داد: در خصوص باغ تالارها باید به طور جدی با افرادی که مجوز ندارند و یا باغ های خود را در اختیار دیگران می گذارند تا در آن مواد مخدر توزیع یا مشروبات الکلی استفاده شود و یا رفتارهای خلاف عفت عمومی صورت پذیرد برخورد صورت گیرد.

وی با تاکید بر این که بر اساس برخی گزارش ها، رفتارهایی که در برخی از این باغ تالارها صورت می گیرد نگران کننده است، اشاره کرد: باید در اسرع وقت چارچوب اداری و قانونی در این زمینه تعریف شود، پس از آن دستگاه قضایی با افرادی که از این قانون تخطی می کنند، به طور جدی برخورد خواهد کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان اصفهان اصفهان امر به معروف و نهی از منکر سلامت ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۷۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم از جرائم و قانون‌شکنی‌ها فیلمبرداری کنند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، رئیس پلیس آگاهی پایتخت از شهروندان دعوت کرد تا در برابر اتفاقات پیرامون خود بی تفاوت نبوده و با مستندسازی از آسیب‌ها و جرائم و قانونشکنی‌ها یاریگر پلیس در اشراف اطلاعاتی بر اتفاقات پایتخت باشند.

در پی دستگیری فردی که در اتوبوس مردم را کتک می‌زد سردار علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت در یادداشتی نوشت: اینجا تهران است حوزه استحفاظی پلیس آگاهی پایتخت! در این شهر هیچ ماجرای مجرمانه ای برای قانون شکنان شیرین به پایان نمی رسد.

بدون شک فرد اراذل و اوباشی که وقیحانه در برابر چشمان تعداد زیادی از شهروندان اقدام به ضرب و شتم بیرحمانه یکی از مسافران اتوبوس بی آرتی نموده بود هرگز گمان نمی کرد که شهروندی مسئول و متعهد در آن شرایط پر از استرس ،شجاعانه در حال تصویربرداری از اقدامات مجرمانه وی باشد و دیری نخواهد گذشت که سردی دستبند همکارانم بر دستهای آلوده اش خواهد نشست.

این اتفاق شیرین توسط کارآگاهان پلیس آگاهی رقم خورد تا بار دیگر به مجرمان و قانون شکنان ثابت شود پایتخت جای عرض اندام و اوباشی گری خلافکاران نیست.

اراذلی که گمان می کنند می توانند آرامش و امنیت شهروندان را با رفتارهای هنجارشکنانه و زیاده خواهی های خود برهم بزنند کافی است نگاهی به صفحات حوادث روزنامه ها بیاندازند تا با زنجیره ای از اخبار کشفیات و دستگیری های پلیس آگاهی روبرو شوند.

شاید شروع یک پرونده با قانون شکنی یک مجرم آغاز شود اما این کارآگاهان پلیس آگاهی هستند که پایان بندی آن را با دستگیری متهم مربوطه رقم می زنند.

افسران شایسته این پلیس در تلاشی بی وقفه و شبانه روز برای مقابله با جرائم و آسیبهاکوچکترین سرنخها و مستندات را با هدف شناسایی مجرمین و احقاق حق مالباختگان و قربانیان دنبال می نمایند.

اینجانب به عنوان سکاندار پلیس آگاهی پایتخت به استناد عملکرد درخشان همکارانم در پرونده اتوبوس بی آرتی و همچنین دستگیری زورگیران اتوبان صدر و بسیاری موارد دیگر این اطمینان خاطر را به شهروندان می دهم که پلیس در مسیر برقراری امنیت و آرامش ساکنان پایتخت از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد و مجرمان بدانند، تعدی به حقوق هر یک از ساکنان پایتخت از سوی کارآگاهان متعهد و غیرتمند پلیس آگاهی بی پاسخ نخواهد ماند.

در پایان از شهروندان گرامی دعوت می نمایم تا در برابر اتفاقات پیرامون خود بی تفاوت نبوده و با مستندسازی از آسیبها و جرائم و قانون شکنی ها یاریگر پلیس در اشراف اطلاعاتی بر اتفاقات پایتخت باشند.

عامل کتک زدن مردم با زنجیر در اتوبوس دستگیر شد | ویدئو

۷ جای سر من را شکافتند! داشتم بیهوش می شدم که ...| روایت فردی که سارقان با زنجیر و قمه در اتوبوس به جانش افتادند | ویدئو

کد خبر 847881 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم پلیس فتا اوباشگری زندان

دیگر خبرها

  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده خلاف قانون است
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات خلاف قانون است
  • پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری صلاحیت علمی دارند/ چرا سازمان ثبت اسناد و املاک بهانه‌تراشی می‌کند؟
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل / موضع قوه‌قضاییه درباره محتواهای خلاف قانون پلتفرم‌های داخلی
  • معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • مردم از جرائم و قانون‌شکنی‌ها فیلمبرداری کنند
  • سارق ۲۰ میلیاردی منازل در اصفهان دستگیر شد