Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهمین جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان به ریاست استاندار در بندر چابهار برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ دهمین جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان به ریاست استاندار سیستان و بلوچستان، دبیری مدیر کل بنادر و دریانوردی و حضور سرپرست معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار، فرماندار شهرستان کنارک، مدیر عامل منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، بعدازظهر دیروز در محل دبیرخانه این کمیته واقع در بندر شهید بهشتی چابهار با رویکرد ضرورت "احداث بندر تجاری شهر کنارک و زرآباد و  احداث آزادراه ساحلی از درب شرقی بندر" تشکیل جلسه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
رئیس کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان با تأکید بر اینکه بندر چابهار به مثابه هویت، عامل و محرک توسعه استان و منطقه و اثرگذار در آینده سیاسی- اقتصادی کشور است، تصریح کرد: کلیه مطالعات و اجرای پروژه ها می بایست با پیش نگری، پیش بینی و پیشگیری و نیز با لحاظ نمودن رشد جمعیتی آینده شهر چابهار و ترافیک کالای بندر صورت پذیرد و برای این منظور  می بایست مکان هایی در اطراف شهر چابهار برای پسکرانه بندر و موضوعات لجستیک و ارزش افزوده کالا در نظر گرفته شود.

استاندار سرعت بخشیدن در تصمیم گیری برای نحوه اتصال راه آهن به بندر، احداث بزرگراه با لحاظ آینده نگری در این حوزه و نیز انجام مطالعات تدقیق طرح ICZM استان سیستان و بلوچستان را در اسرع وقت با هماهنگی ارگان های مربوطه مورد تأکید قرار داد.

موهبتی تصریح کرد: کلیه دستگاه های شهرستان و استان موظف به همکاری با مشاورین طرح ICZM استانی می باشند و  می بایست در کوتاهترین زمان ممکن و در پاسخگویی به استعلامات اقدام نمایند تا در زمان مناسب بتوان از نتایج این طرح مهم و استراتژیک در تصمیم گیری های مدیریتی بهره گیری کرد.
 
از مهمترین مصوبات دهمین جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان؛ تصویب تبدیل بندر زرآباد به شهرستان زرآباد از طریق احداث بندر چند منظوره تجاری- صیادی، ضرورت احداث بندر تجاری کنارک از طریق تشریک مساعی کلیه ارگان ها و بهره گیری از زیرساخت های موجود دولت در آن شهر و انتقال اسکله نصب سریع بندر شهید بهشتی به بندر کنارک و انجام تشریفات واگذاری اسکله مسافری کنارک به سرمایه گذار بخش خصوصی، و نیز تسریع در انجام مطالعات و احداث آزاد راه ساحلی از درب شرقی بندر شهید بهشتی تا کیلومتر 19 (پلیس راه چابهار) بود.

وی در خصوص برگزاری همایش روز چابهار در هفتم اسفند ماه سال جاری و با حضور 35 کشور مدعو در چابهار افزود: تشریک مساعی کلیه دستگاه های اجرایی استان برای برگزاری هر چه بهتر مراسم در راستای بهره گیری از تمامی امکانات دستگاهی در روز همایش مورد تأکید واقع گردید.
 
رئیس کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان افزود: به جهت بررسی و ابهام زدایی و ضیق وقت، کلیه طرح ها و مطالعات مورد بررسی در جلسه کمیته می بایست دو هفته پیش از تشکیل جلسه توسط مشاور طرح به ارگان ها و سازمان های مربوطه ارسال و متعاقب آن ویرایش و ارائه گردد.

وی تأکید کرد: اسناد بالادستی مربوط به مطالعات در طرح ها پیوند شود و استعلامات لازم از دستگاه های مرتبط از جمله اداره برق، شرکت نفت، گاز به شکل مستند ارائه گردد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۷۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردو‌های زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند

سیدمحمدعلی حسینی با بیان اینکه اردو‌های شوق زیارت ویژه مددجویان زیارت اولی است گفت: این طرح، یکی از طرح‌های خداپسندانه و فرهنگی کمیته امداد است که طی آن، نیازمندانی که تاکنون به زیارت بارگاه ملکوتی ثامن الحجج مشرف نشده‌اند، در طول سال شناسایی و ساماندهی می‌شوند تا با کمک خیران امکان سفر آنان فراهم شود.

وی بیان کرد: همچنین در سال ۱۴۰۲، تعداد ۱۰ هزار و ۷۰ دانش‌آموز سیستان و بلوچستان، به ویژه دانش‌آموزان کنکوری، در اردو‌های آموزشی از جمله پانسیون‌های مطالعاتی، دوره‌های مشاوره درسی و شغلی حضور پیدا کردند.

معاون فرهنگی و مشاوره کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت‌های فرهنگی، کتابخوانی، اردو‌های زیارتی و آموزشی، برگزاری جشنواره‌های تابستانی، رقابت و دوره‌های مهارت آموزی از جمله اقداماتی است که کمیته امداد در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت مددجویان زیرپوشش این نهاد انجام می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم
  • نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردو‌های زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند
  • احداث سیل بند و بندسار برای جمع‌آوری روان‌آب
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان