Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون شهردار تهران از ارائه تسهیلات ویژه به ساکنین محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد در سال آینده خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن پورسیدآقایی در حاشیه جلسه علنی امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران، در خصوص اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد در سال جاری گفت: هر مصوبه‌ای که از سوی شورا ابلاغ شود لازم‌الاجراست و اگر قرار است دوباره تغییراتی در آن ایجاد شود نیاز به ابلاغیه جدید دارد  و تا زمانی که ابلاغیه جدید نداشته باشیم مصوبه قبلی کماکان قانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با بیان اینکه کسانی که تخلف می‌کنند باید عوارض پرداخت کنند، گفت: کسی که خلاف کرده باید بر اساس قانون عوارض خود را پرداخت کند و در حال حاضر بر اساس مصوبه شورا این امر اجرایی می‌شود. اگر شورا نظری غیر از این دارد باید ابلاغ کند.   به گفته پورسیدآقایی کسانی که در روزهای مخالف پلاک‌شان در محدوده زوج و فرد تردد کرده‌اند بر اساس مصوبه شورا کماکان جریمه می‌شوند.   وی در خصوص اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد در سال آینده گفت: بر اساس قانون جدید شهروندان می‌توانند در هر فصل 20 روز رایگان تردد کنند و این قابل انتقال به سایر فصل‌ها نیست.   به گفته وی همچنین شهروندان می‌توانند در سال 80 روز تردد رایگان داشته باشند و مازاد آن را باید عوراض پرداخت کنند.   معاون شهرداری تهران با بیان اینکه عوارض را کاهش داده‌ایم گفت: دریافت عوارض در محدوده زوج و فرد نصف طرح ترافیک است و همچنین تمهیداتی برای ساکنین طرح ترافیک و زوج و فرد در نظر گرفته‌ایم که سال آینده به ازای هر خانه یک خودرو اجازه تردد نیم بها در محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک را دارند. همچنین مانند سال قبل می‌توانند قبل از 8 و نیم و بعد از 17 در محدوده به صورت رایگان تردد کنند.   وی با بیان اینکه افرادی که معاینه فنی برتر داشته باشند، سال آینده می‌توانند از تخفیف 25 درصدی استفاده کنند.   وی در خصوص طرح ترافیک سال 98 گفت: به شهرداری تهران اجازه داده شد تا آخر سال صبر کرده و بر اساس نرخ تورم قیمت را اعلام کند. اگر نرخ تورم بالا باشد بیشترین میزانی که طرح افزایش پیدا می‌کند 15 درصد است و اگر تورم کم باشد قطعا نرخی کمتر کاهش می‌یابد.   وی در خصوص سهمیه جانبازان،‌ معلولان و خبرنگاران گفت: هیچ مشکلی ندارند و مانند سال گذشته است.   وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه سال گذشته خبرنگاران مشکلات زیادی در خصوص طرح ترافیک داشتند و بخش عمده‌ای از خبرنگاران طرح دریافت نکردند، گفت:‌در اختیار شهرداری نیست. کلیت موضوع تغییر نکرده است. فقط قرار است امسال آئین‌نامه نحوه دادن طرح ترافیک به خبرنگاران در کیمسیون فرهنگ و حمل و نقل تصویب شود.   وی گفت: به مانند سال گذشته خبرنگارانی که طرح دریافت نکرده‌اند از کارت تردد رایگان در حمل و نقل عمومی استفاده می‌کند.   انتهیا پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۸۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده‌های ۲۰ استان بارانی است

به گزارش «تابناک» به نقل از پلیس راهور، آخرین وضعیت راه‌های کشور تا صبح روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت به شرح زیر است:

- تردد وسایل نقلیه از محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) تا اطلاع بعدی ممنوع است.

- ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه و محدوده‌های هریجان و هزارچم

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران - شمال مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل تونل شماره ۱۱ تا ۱۳ و تونل شماره ۱۶ تا شهرستانک و تونل البزر تا انتهای آزادراه

- ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (جنوب به شمال) محدوده مشاء و حدفاصل پلور تا وانا و محدوده بایجان

- ترافیک سنگین در محور فیروزکوه مسیر (جنوب به شمال) محدوده گیلاوند

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران - پردیس محدوده ابتدای آزادراه

- تردد روان در آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت)

بر اساس اعلام پلیس، محور هراز و آزادراه تهران - شمال دارای بارش باران و سایر محور‌های شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

همچنین بارش باران در برخی از محور‌های استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ایلام، کرمان، تهران، هرمزگان، قزوین، فارس، لرستان، مرکزی، مازندران، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، یزد، اصفهان، کرمانشاه، بوشهر، کردستان و چهارمحال و بختیاری گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • پیگیری برای ارائه تسهیلات بانکی براساس تخلف و تصادف رانندگی/ نحوه پرداخت حق بیمه تغییر می‌کند
  • ترافیک پر حجم در مازندران
  • جاده‌های ۲۰ استان بارانی است
  • تردد از محور چالوس ممنوع شد/ مسافران شمالی احتیاط کنند
  • تردد در محور کندوان یکطرفه شد
  • ترافیک سنگین در جاده چالوس
  • ترافیک سنگین در محورهای شمالی کشور
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران کرج قزوین
  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین