Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجتی با تاکید بر اینکه اولویت وزارت جهاد کشاورزی برای صید فانوس ماهی در آب های دریای عمان صیادان محلی هستند، گفت: ما مشوق ها و پشتیبانی های لازم را از این صیادان انجام می دهیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، «محمود حجتی» در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه 14 بهمن و در پاسخ به سوال فاطمه ذوالقدر، نماینده تهران در مورد صید در آب های دریای عمان گفت: فانوس ماهی از جمله ماهی هایی است که در عمق 200 متری تا 400 متری زیر سطح آب زندگی می کند و ذخایر این ماهی در دریای عمان میلیون تنی است و در طول سال تخم ریزی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: میزان صیدی که در آب های ساحلی تحت عنوان صید سنتی وجود دارد حدود 700 هزار تن است که صید فانوس ماهی در سال 96 رقم ناچیزی از این ظرفیت بود و حدود 17 هزار تن بود.

 

وی با اشاره به اینکه در سال 87 تا 96 صید این ماهی بسیار ناچیز بوده است، گفت: در کنار صید فانوس ماهی یک صید ضمنی نیز حدود 30 درصد است، انجام می شود و ما باید روشی را در این زمینه اعمال کنیم که صیدی از این گونه اهمیت برخوردار است تعارضی با منافع صیادان بومی و محلی نداشته باشد.

 

وی با تاکید بر وزارت جهاد کشورزی دستورالعمل و نظارت ها را برای صید این گونه ماهی تشریح کرده است، گفت: البته ما تاکید داریم نظارت و کنترل باید به گونه ای باشد که تعارضی با منافع صیادان نداشته باشد و گروه بازرسی نیز که فرستادیم بررسی های لازم را انجام دادند و گزارشی در این زمینه به ما ارایه دادند که حاکی از این بود که بخشی از بهره برداران صید احیانا چهارچوب ها را رعایت نمی کنند.

 

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: بعد از مشکلاتی که در مورد صید این ماهی پیش آمد ما صید آن را به مدت دو ماه تعلیق کردیم و یک سری اقدامات را به عمل آوردیم و دستورالعمل هایی را برای جلوگیری از تخلفات پیش بینی کردیم.

 

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که انجام دادیم این بود که محدوده 10 مایلی صید را به 14 مایل افزایش دادیم که فاصله به حدی زیاد شود که تعامل معنی داری وجود نداشته باشد و مسایلی همانند رهگیری صید با نصب تجهیزات را نیز انجام دادیم.

 

حجتی تاکید کرد: ما برای رسیدگی سریع به تخلفات هماهنگی های لازم را با دادستان های استان هرمزگان جهت ایجاد واحد ویژه برای رسیدگی به این تخلفات احتمالی انجام دادیم و رسیدگی به آنها در دستور کار این واحد قرار می گیرد.

 

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: طبق تحقیقات موسسات تحقیقاتی 300 هزار تن حداقل برداشت صید این ماهی است که ما به خاطر مشکلاتی که در بحث گشتی های صیادی داریم از این ظرفیت خدادادی که در اختیارمان قرار گرفته است بهره کمی می بریم.

 

وی با اشاره به تهیه پودر ماهی از صید این گونه ماهی گفت: ما هر کیلو پودر ماهی را یک و سه دهم دلار در بازارهای جهانی به فروش می رسانیم که البته در داخل نیز در  بحث صنعت آبزیان از آن استفاده می کنیم و اگر آن را تولید نکنیم باید آن را از خارج وارد کنیم.

 

وی گفت: در طول سال 97 هشت مورد از تخلفات در مورد صید این ماهی به دادگاه معرفی شده است و رسیدگی به تخلفات با توجه به اینکه به منطقه واگذار شده است با سرعت بیشتری انجام می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی اولویت خود برای صید این ماهی را صیادان محلی قرار داده است، گفت: ما از صیادان محلی در این زمینه حمایت و پشتیبانی های لازم را انجام می دهیم چرا که معتقدیم سفره این صید باز است و هر کسی البته با اولویت صیادان محلی می تواند مجوز صید در این زمینه دریافت کند./

 

 

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد انقلاب اسلامی 12 بهمن گروه سرود یوم الله 12 بهمن جشنواره فیلم فجر خبرگزاری شبستان اردبیل وزارت جهاد کشاورزی حجتی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۸۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارچه‌های محلی در نقاط مختلف تبریز توسعه پیدا می‌کند

شهردار تبریز با حضور در روزبازارهای شهریم دستورات لازم را برای احداث و توسعه بازارچه‌های محلی در نقاط مختلف شهر با در نظر گرفتن موقعیت مکانی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، یعقوب هوشیار صبح امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ به همراه احد صادقی رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی، غلامرضا احمدی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی تبریز و علیرضا زبردست مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری تبریز از آخرین وضعیت بازارچه‌های محلی که با نام روز بازار شهریم در برخی از نقاط شهر فعالیت دارند، بازدید کرد.

وی با بیان اینکه بازارچه‌های شهری توسعه پیدا می‌کند، اظهار کرد: تبریز به تناسب وسعت و تعداد جمعیت از بازارچه‌های محلی کمی برخوردار می‌باشد که در این راستا برای احداث و توسعه بازارچه‌های محلی در نقاط مختلف شهر با در نظر گرفتن موقعیت مکانی دستورات لازم را صادر کرد.

علیرضا زبردست، مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری تبریز نیز ضمن ارائه گزارش وضع موجود و چالش‌های این سازمان، رئوس برنامه‌های پیش رو را تشریح کرد.

وی در خصوص طراحی و استانداردسازی بازارچه‌ها، نظارت و ساماندهی روز بازارهای شهریم، تغییر سیاست در واگذاری غرفه و مدیریت بازارچه‌ها، شناسایی تولیدکنندگان و مشارکت با بخش خصوصی برای تقویت بخش بازرگانی سازمان و راه‌اندازی فروشگاه‌های سیار و عرضه کالاهای اساسی برای تنظیم بازار، برای ارائه خدمات بهتر و با کیفیت‌تر به شهروندان که از جمله برنامه‌های آینده سازمان است، توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایمنا، شهردار تبریز از بازارچه‌های مرزداران، یاغچیان، صمدی و بازارچه در حال احداث واقع در منطقه هفت تبریز بازدید و تدابیر لازم برای تکمیل و تجهیز این بازارچه‌های محلی در راستای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان اتخاد کرد.

کد خبر 750750

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • مجموعه سپاه همیشه همراه جامعه کشاورزی استان بوشهر است
  • جهاد کشاورزی یزد درباره تنش گرمایی درختان پسته هشدار داد
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • بازارچه‌های محلی در نقاط مختلف تبریز توسعه پیدا می‌کند
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • تاکید استاندار بر تشکیل شورای عشایر چهارمحال و بختیاری