Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم روز فناوری فضایی که در وزارت ارتباطات برگزار شد اظهار کرد: در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی اگر بخواهم خبری خوب را بگوییم، اعلام می‌کنم که در هفته‌های پیش رو ماهواره دوستی در مدار قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه عرصه امروز فضایی تنها متعلق به یک کشور نیست، گفت: منابع زیست محیطی، آبی، غذایی و کشاورزی متعلق به تمام جهان است و اگر مشکلی پیش بیاید تمام جهان را دچار مشکل می‌کند و در همین راستا باید تمام کشور‌های جهان با یکدیگر همکاری داشته باشند.

خوشحال هستیم نتانیاهو و تیمش از دستاورد‌های جوانان ایرانی ناراحت شده‌اند

وی با اشاره به صحبت کشور‌های خارجی مبنی بر پرتاب ماهواره پیام گفت: مردم با دلقکی به نام نتانیاهو آشنا هستند و او متخصص نقاشی کشیدن در سازمان ملل و رویاپرداز است، اما خوشحال هستیم که او و تیمش از دستاورد‌های امروز جوانان ایرانی ناراحت شده‌اند.

جهرمی ادامه داد: ما با صداقت گفتیم که ماهواره‌بر سیمرغ در پروژه پیام و در مرحله سوم دچار مشکل شد، اما نتانیاهو بزرگ‌ترین جوک را گفت و اعلام کرد که پرتابگر در مرحله سوم موفق عمل کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ایران برخلاف دیگر کشور‌های جهان در حوزه فضایی عمل می‌کند، گفت: آمریکا و اسرائیل همواره به دنبال این هستند تا سد راه ایران شوند، اما ما برخلاف دیگر کشور‌های جهان دانش خود را تحریم نمی‌کنیم و با دیگر کشور‌ها همکاری‌های توسعه‌ای و همه جانبه خواهیم داشت.

کشور‌های اروپایی با ما همکاری ندارند

وی با بیان اینکه دولت امریکا و رژیم جعلی اسرائیل در برابر ایران سنگ‌اندازی می‌کند، گفت: کشور‌های اروپایی با ما همکاری ندارند، اما ایالت متحده آمریکا و اسرائیل در برابر پیشرفت‌های علمی ایران سنگ‌اندازی می‌کنند و ما به دنبال این هستیم تا فعالیت‌های علمی خود را با همکاری دیگر کشور‌ها و بر پایه دانشمان پیش ببریم.

شهید شدن ۳ تن از متخصصان پژوهشگاه فضایی

جهرمی با اشاره به شهید شدن ۳ تن از متخصصان پژوهشگاه فضایی، بیان کرد: متأسفانه ۳ نفر از دانشمندانی که در پژوهشگاه فضایی در حال کار کردن بودند به دلیل حادثه آتش سوزی که در محوطه پیش آمد جان خود را از دست دادند و شهید شدند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره دستاورد پژوهشگاه فضایی و طراحی و ساخت کشتی فضایی اظهار کرد: این کشتی‌های فضایی می‌توانند در فاصله‌های پایینی قرار بگیرند و در مواقع بحرانی به کشور کمک کنند اکنون چهار عدد از این کشتی‌های فضایی طراحی شد‌ه‌اند و مابقی آن‌ها تا پایان سال ۹۸ تحویل داده می‌شوند.

وی درباره همکاری‌های بین‌المللی ایران و کشور‌های خارجی در عرصه فضایی گفت: ما همکاری‌های چند جانبه‌ای را با کشور‌های منطقه آغاز کرده‌ایم و امروز همکاران ما از کشور عراق به ایران آمده‌اند تا درباره مسائل ارتباطی و همچنین موضوع اربعین با یکدیگر صحبت کنیم.

جهرمی ادامه داد: همانطور که اعلام شد ایران موفق به حضور در گروه بین‌المللی فضایی ۷۷ شده است و این فرصت بسیار خوبی برای کشورمان در راستای توسعه فناوری‌های فضایی است.

استعلامات دولت الکترونیک رشد چند برابری داشته است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به صحبت ریاست جمهوری مبنی بر دولت الکترونیکی بیان کرد: اکنون با رشد تعداد دستگاه‌های متصل الکترونیک واجه هستیم و رئیس جمهور تأکید دارد که از این فضا استفاده بیشتری کنیم. تعداد استعلامات دولت الکترونیک اکنون به ۴۸ میلیون رسیده است و رشد چندین برابری داشته است.

وی درباره رونمنایی از اولین پارک توسعه اقتصاد دیجیتال در استان خراسان رضوی گفت: اولین پارک توسعه اقتصاد دیجیتال با ظرفیت ۱۲۰ شرکت راه‌اندازی می‌شود و همزمان با آن در استان تهران هم این پروژه را دنبال می‌کنیم در فراخوان حضور در این پارک‌ها از فردا آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فناوری وزارت ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۸۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جریان دیدار با وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا درباره توسعه روابط دو کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت‌وگو کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عصر روز دوشنبه (10 اردیبهشت 1403) عیسی زارع‌پور؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان میزبان عمر سعید شعبان؛ وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا و هیئت همراه بود.

در این دیدار دو طرف ضمن تشریح ظرفیت‌های حوزه کاری خود درباره دستیابی به توافقی به‌منظور گسترش روابط به‌ویژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

زارع‌پور، توسعه روابط با کشورهای آفریقای به ویژه تانزانیا را راهبرد دولت جمهوری اسلامی دانست و برای گام برداشتن در این مسیر اعلام آمادگی کرد.

اجرای 47 پروژه دانش‌بنیان در هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات

وی با تشریح فعالیت‌های وزارت ارتباطات در حوزه‌هایی چون توسعه ارتباطات، پست، پست بانک و صنعت فضایی تأکید کرد: هر یک از این حوزه‌ها به‌ویژه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، توسعه فناوری اطلاعات و صنعت فضایی به‌طور جداگانه می‌توانند به سرفصلی برای آغاز همکاری‌های مشترک دوجانبه در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات تبدیل شود.

وزیر ارتباطات همچنین آمادگی کشورمان را برای توسعه ارتباطات ثابت در تانزانیا بر پایه شبکه فیبرنوری و توسعه دولت الکترونیکی اعلام کرد. 

وی در پایان خواستار تشکیل کارگروهی مشترک با حضور معاونان وزرای دو کشور برای بررسی موضوعات همکاری دوجانبه و نهایی کردن توافقات این نشست شد.  

عمر سعید شعبان؛ وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا نیز در این دیدار ابتدا از مهمان نوازی دولت جمهوری اسلامی ایران و فراهم کردن امکان دیدار صمیمانه با رئیس جمهوری تقدیر کرد.

 وی افزود: میزبانی و مهمان‌نوازی دولت جمهوری اسلامی نشان از اهمیت روابط این کشور با کشورهای آفریقایی دارد و ما نیز با درک این اهمیت آماده توسعه روابط هستیم. 

وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا با انتقاد از انحصار پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی غربی تاکید کرد: پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی غربی اکنون به تهدیدی علیه بنیان خانواده‌ها تبدیل شده است و همین امر ضرورت راه‌اندازی پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی بومی متناسب با فرهنگ کشورمان را بیش از پیش نشان می‌دهد.  

وی با اشاره به توانمندی شرکت‌های ایرانی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز امیدواری کرد که تانزانیا بتواند از ظرفیت‌های شرکت‌های فعال در این حوزه بهره‌مند شود و این قول را داد که این ظرفیت را برای توسعه روابط دو کشور به کار ببرد.

وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا در خاتمه از آموزش دانش آموزان تانزانیایی توسط اپراتورهای ایرانی در راستای مسئولیت اجتماعی تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • زارع‌پور: بسته اینترنتی ۳۰ گیگابایتی برای معلمان فعال می‌شود
  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • معلمان «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران