Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@16:07:35 GMT

طنین گلبانگ اذان از فراز مسجد جامع تاریخی ورامین

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۰۸۳۳۸

طنین گلبانگ اذان از فراز مسجد جامع تاریخی ورامین

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و با نصب سیستم‌های هوشمند در مسجد جامع تاریخی ورامین، گلبانگ اذان از فراز این مسجد تاریخی به صدا درآمد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در مراسم بهره برداری از سیستم هوشمند پخش اذان و ادعیه که با حضور حسین کاغذلو، فرماندار ورامین، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، رئیس شورای اسلامی و شهردار ورامین، اعضای شورای اسلامی شهر ورامین،رئیس دفتر میراث فرهنگی و جمعی دیگر از مسوولان ورامین برگزار شد، مسئولان با اقامه نماز در محوطه این مسجد تاریخی،از این سیستم رونمایی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 «حسین کاغذلو» در حاشیه این مراسم گفت: شهرستان ورامین از سابقه درخشان تاریخی و فرهنگی برخوردار است که وجود آثار تاریخی متعدد در این منطقه مؤید این سبقه تاریخی درخشان است.

 

فرماندار شهرستان ورامین افزود: وجود مسجد جامع ۷۰۰ ساله ورامین که نه تنها از نظر تاریخی که از نظر فرهنگی نیز یکی از اماکن مقدس،متبرک و معروف استان تهران و کشور است و ظرفیت مهمی برای شهرستان ورامین محسوب می‌شود که باید از این ظرفیت در حوزه جذب گردشگر و ارتقاء سطح فرهنگی دینی شهرستان استفاده کرد.

 

وی اظهار کرد: هر چند که در سال‌های گذشته و در چندماهه اول سال نماز جمعه در این مکان تاریخی برگزار می‌شود ولی باید از این فضای مهم تاریخی استفاده بهینه کرد و آن را به عنوان فضایی پویا و زنده برای حضور مردم معرفی کرد.

 

بنابرگزارش پایگاه تخصصی مسجد،فرماندار شهرستان ورامین افزود: به منظور ارتقاء کارکردهای مسجد جامع تاریخی ورامین، سیستم هوشمند پخش اذان و ادعیه با رعایت اصول فنی مورد نظر سازمان میراث فرهنگی خریداری و در این مکان نصب شد و از این پس در سه نوبت صبح، ظهر و غروب، اذان و ادعیه از مأذنه‌های این مسجد تاریخی پخش می‌شود.

 

وی تصریح کرد: با همکاری مسئولان شهرستان به ویژه مسئولان فرهنگی و مذهبی تلاش می‌شود تا در نوبت‌های عصر و غروب با تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز نماز جماعت برپا شود، تا شاهد پویایی هر چه بیشتر این مکان تاریخی و مذهبی باشیم.

 

کاغذلو افزود: شهرداری ورامین طرح جامع ساماندهی اطراف مسجد جامع را آغاز کرده که با بهره برداری از این طرح شاهد رشد و توسعه هر چه بیشتر این منطقه تاریخی و مذهبی خواهیم بود.

 

 

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد انقلاب اسلامی جشنواره فیلم فجر کانون های مساجد اردبیل 12 بهمن یوم الله 12 بهمن گروه سرود دهه فجر مسجد طراز اسلامی مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۸۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی

محسن رضایی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بیش از هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان، گفت: حدود ۱۰ درصد این تعداد، پارسال به عضویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان درآمده‌اند که نشان دهنده جذابیت فعالیت در این مراکز است.

وی اضافه کرد: حدود ۵۰ درصد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان‌غربی مربوط به روستاها است که نقش بسزایی در شکوفایی استعداد‌ها و توان‌افزایی نوجوانان روستایی دارد.

رضایی تصریح کرد: همچنین ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری در آذربایجان‌غربی ویژه بانوان فعالیت می‌کند که از این تعداد ۸۶ کانون پارسال ایجاد شده و اقبال روزافزون دختران به سمت فعالیت‌های فرهنگی و هنری را نشان می‌دهد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: بخش مهمی از فعالیت‌های این کانون‌ها در بستر مسجد شکل می‌گیرد و اهتمام ویژه این نهاد، ایجاد جذابیت با زبان هنر شامل سرود و تئاتر برای حضور در فضای مسجد برای نوجوانان و جوانان است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد
  • اسکن محوطه کمرزرین اصفهان انجام شد/ تلاش برای آغاز فصل دوم کاوش
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان
  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • رئیسی در مسجد جامع «کالپیتی»: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند