Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@18:54:52 GMT

دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه‌ها روایت می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۰۸۶۶۴

دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه‌ها روایت می‌شود

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان گفت: باید برای مدارس و مراکز آموزشی نشست روایت‌گری برگزار کنیم تا ارزش‌های دوران هشت سال دفاع مقدس به جوانان انتقال یابد.

به گزارش ایسنا، حجت الله ناصرپور در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح فاز اول پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس لرستان در دهه فجر امسال، اظهار کرد: پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس لرستان از سال ۸۴ به بعد مورد مطالبه نیروهای مسلح بوده و با تأسیس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در سال ۸۶ در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عملیات عمرانی پروژه ساخت مرکز فرهنگی از سال ۹۰ با حمایت‌های هوشنگ بازوند، استاندار وقت بعد از چند سال تعطیلی شروع به‌کار کرد، افزود: این پروژه در ۱۴ هکتار با تلاش شبانه‌روزی و فعالیت ایثارگرانه گروه مهندسی و با دلسوزی پیمانکار انقلابی و جهادی، فاز اول آن که شامل ۸۰ درصد رشد فیزیکی ساختمان اصلی و عملیاتی شدن صددرصدی آمفی‌تئاتر و چیدمان ادوات است، در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

ناصرپور با اشاره به اینکه کلنگ‌زنی ساختمان مرکز فرهنگی در سال ۸۹ انجام شده است، تصریح کرد: این پروژه شامل ۹ فاز است، که با حمایت‌های بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سیدموسی خادمی، استاندار لرستان با تخصیص بودجه صددرصدی، فاز اول آن به بهره‌برداری رسیده است.

ناصرپور در ادامه با اشاره به فاز اول این پروژه که شامل نمای ساختمان و محور اصلی فعالیت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس که سالن آمفی تئاتر است، ادامه داد: بهره‌برداری سالن آمفی‌تئاتر سه و نیم میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد باقی‌مانده از ساختمان اصلی مربوط به بخش نازک‌کاری و خرید تجهیزاتی همچون سیستم سرمایشی، گرمایشی و آسانسورها است، تصریح کرد: به‌علت شرایط اقتصادی موجود امکان فراهم نمودن این اقلام وجود نداشته است، البته با راه‌اندازی فاز اول این پروژه فرصت‌های بسیار خوبی برای انجام مأموریت اصلی بنیاد که حفظ، نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس است فراهم می‌شود.

ناصرپور با بیان اینکه آمفی‌تئاتر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس به قرارگاهی برای نهضت فرهنگی دفاع مقدس تبدیل خواهد شد، اظهار کرد: در این قرارگاه همه دل‌سوختگان جهاد و شهادت در کنار هم جمع می‌شوند و فرصت‌های زیادی به‌وجود می‌آید که از جمله این فرصت‌ها می‌توان به این نکته اشاره کرد که این مرکز می‌تواند به قطب فرهنگی برای برگزاری یادواره‌های شهدا، کنگره‌ها، همایش‌ها و به‌ویژه مکانی برای روایت‌گری و خاطره‌گویی ۶۰ هزار رزمنده لرستانی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از مرکز فرهنگی دفاع مقدس فرصتی برای انتقال فرهنگ غنی دفاع مقدس به نسل جوان است، بیان کرد: روزانه باید برای مدارس و مراکز آموزشی نشست روایت‌گری برگزار کنیم تا از ارزش‌های دوران هشت سال دفاع مقدس به جوانان انتقال یابد.

ناصرپور تأکید کرد: برای افتتاح پروژه با عظمتی همچون پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس چاره‌ای نیست که در فازهای مختلف با در نظر گرفتن اولویت‌ها افتتاح‌ها صورت پذیرد؛ چراکه با از دست دادن زمان، سرمایه‌های گران‌قدر دفاع مقدس که همان رزمندگان هستند از دست خواهند رفت.

وی با اشاره به فازهای بعدی پروژه، افزود: گالری‌های مرکز نیز در فاز دوم و با تأمین اعتبار مراحل تکمیلی خود را در شش ماهه اول سال ۹۸ طی خواهند کرد و با همین محوریت به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی گفت: ساخت این مرکز در استانی محروم نتیجه زحمات شبانه‌روزی است و از همه مسئولان و خیران دعوت می‌کنم اگر خواهان سرافرازی و رساندن صدای شهدا به مردم هستند به‌جای برخی انتقادات کمک کنند که فازهای بعدی با سرعت بیشتری به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۸۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد

از ۲۹ فروردین تاکنون، پیکر ۱۲ شهید دوران دفاع مقدس از منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص شده است.

پیکر این شهدا قرار است، پس از مراسم استقبال برای شناسایی به معراج شهدای تهران منتقل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان