Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@13:40:51 GMT

افتتاح بزرگترین ایستگاه متروی شیراز

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۰۹۱۹۱

افتتاح بزرگترین ایستگاه متروی شیراز

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز اعلام کرد که ایستگاه مترو امام حسین (ع) در ایام دهه فجر در فضایی به متراژ ١٢ هزار متر مربع و در سه طبقه به افتتاح و بهره‌برداری می‌رسد.

‌به گزارش ایسنا‌، حسن مرادی یکشنبه ١٤ بهمن در یک کنفرانس خبری بیان کرد: ساخت ایستگاه مترو امام حسین (ع) که محور اتصال کننده خط یک و دو مترو شیراز در آینده‌ای نزدیک خواهد بود در فضایی بالغ بر ٣٠ هزار مترمربع و شش ورودی پیش بینی شده که در دهه فجر فاز نخست آن به بهره برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این ایستگاه مسیر دسترسی شمالی- جنوبی برای شهر شیراز محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ میلیارد تومان برای ساخت و بهره‌برداری این ایستگاه هزینه شده است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری شیراز افزود: همچنین در ایام دهه فجر عملیات اجرایی خط ٣ متروی شیراز در تقاطع بصیرت به سمت راه آهن کلنگ‌زنی می‌شود.

مرادی یادآور شد: از آنجا که شهر شیراز شرقی- غربی است تنها راهی که بتوان طول این کلانشهر را پوشش داد، خط مترو است.

وی همچنین ادامه داد: در بخش بهره‌برداری از خطوط فعال مترو نیز از فردا دوشنبه ١٥ بهمن شاهد کاهش فاصله زمانی حرکت قطارها در زمان پیک مسافر از ١٥ به ١٢ دقیقه خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز گفت: با کاهش فاصله زمانی حرکت قطار، افزایش ٢٠ درصدی ظرفیت جابه‌جایی مسافر پیش‌بینی شده است.

مرادی با بیان اینکه ساعت ارائه خدمات مترو در طول روز نیز از ١٥ بهمن تا ساعت ٢٢: ٣٠ شب ادامه می‌یابد، گفت: سرویس دهی خطوط فعال مترو شیراز نیز از این پس در روزهای تعطیل به ساعت ٢١ شب افزایش پیدا می‌کند و به این ترتیب در تمام روزهای هفته شاهد انتقال مسافر از ساعت ٦ صبح تا ساعات پایانی شب خواهیم بود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مترو شیراز قطار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۹۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر

ایستگاه میرزای شیرازی یکی از ایستگاه‌های خط ۳ مترو شهر تهران است که در خیابان شهید بهشتی و تقاطع میرزای شیرازی واقع شده است. روزانه مسافران بسیاری از طریق این ایستگاه به نقاط دیگر شهر سفر می‌کنند، اما به گفته شهروندخبرنگار ما این خط مترو با توجه به ازدحام جمعیت فقط یک خروجی دارد.

وی با ارسال تصاویر این مشکل را به تصویر کشید.

منبع: شهروندخبرنگار - تهران

بیشتر بخوانید:

تصویری از ازدحام جمعیت در ایستگاه تاکسی میدان صنعت

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر
  • سلبریتی های مترو سوار؛ هالیوودی هایی که ممکن است آن ها را در مترو ببینید (+عکس)
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران