Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران آخرین پنل همایش هشتم در روز دوم با عنوان "بانکداری آیا دیجیتال؟" در سالن اصلی همایش برگزار شد و سید مهدی حسینی عضو هیئت‌مدیره بانک سپه، محمد مظاهری مدیرعامل شرکت توسن تکنو، فرهاد فائز معاون بازاریابی و فروش شرکت خدمات انفورماتیک، مرتضی ترک تبریزی مدیر فناوری اطلاعات بانک ملت، فرهاد اینالویی معاون مدیرعامل در امور فناوری اطلاعات بانک ایران زمین و حامد قنادپور مدیرعامل شرکت ارتباط فردا به‌عنوان مدیر پنل در این پنل حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قنادپور پنل را با این سوال آغاز کرد که آیا وضعیت بانکداری دیجیتال در ایران مطلوب است یا خیر و از اعضا خواست که فقط با بله یا خیر به آن پاسخ دهند.
اینالویی، مظاهری و خود قنادپور پاسخشان به این سوال منفی بود و ترک تبریزی و حسینی پاسخ مثبت دادند و فائز هم به نظرش فقط ۳۰، ۴۰ درصد وضعیت بانکداری دیجیتال ما مثبت است و در ادامه هر کدام دلایل پاسخ خود را توضیح دادند.
به عقیده اینالویی بانکداری دیجیتال یعنی بانکداری مشتری محور و اینکه در اکوسیستم بانکداری دیجیتال فین‌تک‌ها حضور دارند و نوآوری جریان دارد. او در ادامه می‌گوید:"اگر تمامی این ویژگی‌ها را در صنعت خودمان ببینیم می‌توانیم بگوییم که بانکداری ما دیجیتال است. هرچند که این شرایط در حال حاضر در کشور مهیا نیست ولی به این سمت حرکت کرده‌ایم."
اینالویی با بیان اینکه مدل پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال در بانک‌های بزرگ و کوچک متفاوت است و توضیح می‌دهد: "فرایند دیجیتالی شدن در بانک‌های کوچک بهتر است از بخش پرداخت آغاز شود و بعدا به سمت شعبه و غیره برود ولی بانک‌های بزرگ باید از سرویس‌های تسهیلات شروع کنند."
ترک تبریزی هم بانکداری دیجیتال را تحولی در بانک‌ها می‌داند و باید ببینیم که در مسیر این تحول قرار داریم یا نه. او دلیل پاسخ مثبتش را در این می‌داند که صنعت بانکی ما درگیر مسائلی چون فین‌تک‌ها و مشتری محور بودن است و اینکه ماژول‌ها و فرهنگ‌های مربوط به بانکداری دیجیتال یک روزه به دست نمی‌آید و یک فرایند ادامه‌دار است.
او می‌گوید: "خوشبختانه ما در این مسیر در حرکت هستیم"
به عقیده ترک تبریزی ما باید روی سازمان‌های بیرونی تاثیر بگذاریم چراکه سازمان‌های بیرونی هنوز آماده نیستند و باید ماژول‌های مختلف بانکداری دیجیتال را در بانک‌های خود پیاده‌سازی کنیم.
فائز هم معتقد است که باید به اجزای بانکداری دیجیتال در کشور نگاه کرد و دید که وضعیت آن در کشور ما چگونه است.
او در ادامه صحبت‌هایش گفت:"باید کانال‌های مختلفی برای ارائه سرویس به مشتری در کشور وجود داشته باشد و این موضوع در بانکداری دیجیتاد اهمیت دارد.همچنین در بانکداری دیجیتال شعبه دیگر اهمیت خود را از دست می‌دهد و باید گفت که این اتفاقات در کشور ما به طور بسیار آهسته در حال رخ دادن است. اما برای مثال در مور تشخیص هویت دیجیتال، بیگ دیتا و آنالیز اطلاعات مشتری کار چندانی در بانک‌ها انجام نشده است و برای همین می‌توان گفت که تنها بخش کمی از صنعت ما دیجیتالی شده است."
اما فائز ارتباط میان در خطر بودن بانک‌ها با بانکداری دیجیتال را غلط می‌داند و معتقد است که بانک‌های ما همین حالا هم در خطر هستند و اشکال کار از نحوه نامطلوب کسب‌وکارهاست. او در همین بخش هم اشاره‌ای به وضعیت نادرست کارمزدها کرد‌.
مظاهری هم بانکداری دیجیتال را به‌صورت یک راهکار می‌بیند که در کشور ما به‌خوبی درک نشده است و دقیقا نمی‌دانیم که از آن چه می‌خواهیم. او در ادامه توضیحاتش گفت:"در همه جای دنیا بانکداری در حال کوچک شدن و تحت فشارهای اقتصادی و مالی است و در کشور ما هم بانک‌ها مشکلات کارآمدی اقتصادی دارند اما به بانکداری دیجیتال به‌عنوان راهکاری برای نجات بانکداری نگاه نمی‌شود. پس مسئله اصلی نوع نگرش ماست."
به عقیده مظاهری یک تعبیر و شناخت یکسان در مورد بانکداری دیجیتال وجود ندارد.
حسینی از الزام و اجبار به سمت دیجیتالی شدن گفت و اینکه این الزامات براساس دستورالعمل‌ها و فرایندهای بهینه صورت نگرفته است. حسینی می‌گوید که وضعیتبانکداری دیجیتال در کشور ما چندان هم منفی نیست. او توضیح داد:"اگر بخواهیم از سمت سیستم بانکداری بسته به سمت اکوسیستم بانکداری باز حرکت کنیم باید به الزامات آن هم تن دهیم پس وقتی بازیگران جدید ورود پیدا می‌‌کنند باید یک قاعده بین ذی‌نفعان جدید مطرح شود.
قنادپور هم در ادامه توضیحات اعضای پنل گفت که ما در دیجیتال کردن ارائه سرویس به مشتریان خوب عمل کردیم اما در مورد مفهوم بانکداری دیجیتال خوب نبوده‌ایم.








منبع: صدای ایران

کلیدواژه: بانک بانک ایران زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۹۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: نقشه راه شهر هوشمند مشخص شده است، در این راستا موضوع شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم، تیرماه امسال نیز کتابی با این موضوع تهیه شده که آن را تسری خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا سعید فردانی امروز ششم اردیبهشت در برنامه پنج شنبه‌های فناور (فصلی نو در حمایت از زیست بوم فناوری)، ارزش آفرینی از دارایی‌های دیجیتال در حوزه‌های حمل‌ونقل و ترافیک، اصفهان کارت اظهار کرد: دنیا بیش از حدود ۵۰ درصد اقتصاد خود را در بستر دیجیتال تجربه می‌کند، در کشور ما نیز در برنامه هفتم توسعه هدف‌گذاری شده که سهم هفت درصد اقتصاد دیجیتال به ۱۵ درصد برسد

وی با تاکید بر اینکه چه ترجمه‌ای از اقتصاد دیجیتال داشته باشیم، بسیار مهم است گفت: حرکت‌های نامتوازن و کاریکاتوری به جای آنکه نفع بلند مدت داشته باشد، ضرر آفرین است.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان نقش آفرینی خوبی در این حوزه دارند افزود: از سال ۹۳ دگردیسی نگرشی خوبی در این حوزه انجام شده است، اقتصاد دیجیتال در مدیریت شهر، دارای دو بعد کاهش هزینه‌ها و استفاده از سهم شهرداری اصفهان در این حوزه می‌باشد تا بتوانیم برای موضوعات مرتبط با مدیریت شهر سرمایه گذاری کنیم.

فردانی گفت: از سال گذشته اتفاقی را رقم زدیم و آن مشارکت با دو شرکتی بود که در موضوعات شهری به صورت متمرکز نقش آفرینی می‌کنند، تا پروژه‌های هوشمند سازی شهری را به پروسه تبدیل کنند.

وی ادامه داد: از سال گذشته بیش از ۱۰ پلتفرم شهر هوشمند در حوزه ملی و بین المللی مورد بررسی قرار گرفت، که خوشبختانه با همکاری یک شرکت دانش بنیان در اصفهان توانستیم برای اولین بار در کشور پلتفرم شهر هوشمند را داشته باشیم.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان، شهر هوشمند را یکی از چالش‌های مدیریت ششم دوره ششم دانست افزود: شهر هوشمند یکی از ترجمه‌های تحول دیجیتال است، بارها مسئولان کشوری از ما خواستند که اصفهان کاری کند که اسم شهر هوشمند تبدیل به رسم شود، در این راستا باید می‌دانستیم چه قدم‌هایی را در چه نقشه راهی برداریم.

وی ادامه داد: نقشه راه شهر هوشمند مشخص شد، موضوع شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم، تیرماه امسال نیز کتابی با این موضوع تهیه شده است که آن را تسری خواهیم داد، بر این اساس مدیریت شهر اصفهان حرکت به سمت شهر هوشمند را نه انتخاب، بلکه یک الزام می‌دانند، در این راستا در سال ۱۴۰۳ اولویت راهبردی شهرداری اصفهان شهر هوشمند است.

فردانی تصریح کرد: در سالی که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است، از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه هوشمند سازی بهره خواهیم برد، قرار نیست موضوع فناوری پشت درهای سازمان فاوا و شهرداری متوقف شود.

کد خبر 747954

دیگر خبرها

  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟
  • معاون علمی رئیسی: افرادی که از کشور خارج می‌‎شوند با منِ نوعی مشکل دارند نه با ایران
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • سیاره مشتری به شکل‌گیری قمر زمین کمک کرده است
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم