Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛عبدولی در نشست با اصحاب رسانه کوهدشت  از کشفیات امسال خبر داد و اظهارکرد:در ۹ ماهه گذشته ۱۶۰ کیسه زغال چوب در کوهدشت از متخلفین ثبت و ضبط شده و اعمال قانون شده اند.

او با اشاره به پروژه‌های آبخیزداری در کوهدشت ،افزود:۲۰۰هکتارعملیات بیولوژیک شامل بذرکاری، کپه کاری و احداث سطوح آبگیر در درب گنبد و شرشره در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدولی تصریح کرد: در منطقه کوهدشت جنوبی”ریکا” ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای طرح های آبخیزداری در نظر گرفته شده که در حال انجام مراحل مناقصه است و برای منطقه کوهدشت شمالی”دارآبی” ۲ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبخیزداری و مهار سیلاب در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به آتش سوزی های سال های گذشته،خاطر نشان کرد: امسال با تلاش مردم و مسئولین آتش سوزی قابل توجهی نداشتیم و فرهنگ سازی خوبی دراین زمینه توسط رسانه ها و سازمان های مردم نهاد به عمل آمد.

او نداشتن امکانات اطفای حریق پیشرفته برای مناطق سخت‌گذر و ارتفاعات را یکی از دلایل افزایش مساحت آتش‌سوزی‌های سال های گذشته در منطقه دانست وگفت:به خاطیان حوزه منابع طبیعی اخطار داده می شود که با آن ها مطابق مر قانون برخورد قاطع و بدون اغماض به عمل خواهد آمد و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

عبدولی با اشاره ممنوعیت هرگونه ساخت و ساز تا فاصله ۵ کیلومتری ژئو پارک شیرز ،عنوان  کرد: برای رفع تصرف از شیرز مجدداً طرح دعوا کرده ایم و متاسفانه ۱۰۰۰ متری که سند استیجاری برای آن صادر شده در پلاک وره زرد است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کوهدشت یادآورشد: ادارات میراث فرهنگی در بحث زیرساخت های گردشگری، محیط زیست در بحث حفظ زیست بوم منطقه و منابع طبیعی در موضوع حراست از مالکیت ملی آن می بایست فعال باشند تا ثبت جهانی شیرز نهایی شود.

او با بیان اینکه اقداماتی برای آزادسازی و تخریب استخر ماهی شیرز در حال انجام و رایزنی است،گفت:  تا کنون ۱۲۰۰ هکتار از اراضی ملی منطقه اولادقباد را آزاد کرده ایم اما امکان آزادسازی کل تصرفات در این منطقه و سایر مناطق به صورت ناگهانی وجود ندارد و باید با توجه به برخی ملاحظات، تدریجی باشد.

عبدولی بیان کرد: جهاد کشاورزی در سال ۹۱ اراضی شمال کوهدشت را مساحی نموده و دفترچه زراعی را در اختیار متصرفین قرار داده است که ما این دفترچه ها را قبول نداریم و کار رفع تصرفات را ادامه می دهیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصحاب رسانه رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رسانه ساخت و ساز منابع طبیعی و آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۰۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

امین علیمرادپور بخشدار اشکنان اظهار کرد: امروز پنج شنبه با اطلاع رسانی دهیاری و شورای اسلامی روستای لاورخشت مبنی بر آتش سوزی در نخیلات منطقه گردشگری تنگ خور در روستای لاورخشت بخش اشکنان شهرستان لامرد، ۲ گروه از آتش نشانی شهرداری اشکنان و منطقه ویژه انرژی بر لامرد به محل حادثه اعزام شدند.

او گفت: در این حادثه، ۲۰۰ اصله نخل در آتش سوخت و به بخشی از درختان و درختچه‌های جنگلی این منطقه گردشگری آسیب جدی وارد شد.

علیمرادپور تصریح کرد: بر اساس تحقیقات میدانی و صحبت‌های ساکنان این منطقه علت آتش سوزی در مرحله نخست، سهل انگاری نیروی انسانی عامل آتش سوزی اعلام شد که عمدی یا سهوی بودن آن در دست بررسی است.

بخشدار اشکنان با توصیه به شهروندان بیان کرد: در صورت وقوع چنین حوادثی به ستاد مدیریت بحران یا آتش نشانی اطلاع رسانی کنند.

روستای لاورخشت و منطقه گردشگری تنگ خور در ۲۰ کیلومتری مرکز بخش اشکنان قرار دارد.

بخش اشکنان در ۳۵ کیلومتری شهرستان لامرد است و لامرد در جنوبی‌ترین نقطه از فارس و ۳۶۵ کیلومتری شیراز واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی «منطقه ۱۷ تهران»
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت
  • آتش سوزی ۲۰۰ اصله نخل در اشکنان لامرد
  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌ها
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!