Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز اسودی در نشست خبری ظهر یکشنبه خود به مناسبت دهه فجر و با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات به میزبان سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان ضمن بیان اینکه قبل از انقلاب ۱۱ جواز تأسیس واحد صنعتی بااعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ وجود داشت که برای ۴۶۱ نفر اشتغال ایجاد کرده بود، تأکید کرد: در دوران قبل از انقلاب چهار پروانه بهره‌برداری در بخش صنعتی استان صادرشده بود که تنها ۱۰۰ میلیون تومان اعتبارات برایشان منظور شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز دو هزار و ۵۹۷ واحد صنعتی در سطح استان سمنا دارای جواز تأسیس هستند که مجموع سرمایه‌گذاری در این واحدها ۳۱هزار میلیارد تومان است همچنین این طرح‌ها برای ۶۶ هزار و ۵۷۰ نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان بابیان اینکه پروانه تأسیس واحدهای فعال در سطح استان هم‌اکنون دو هزار و ۲۲ واحد صنعتی است، تأکید کرد: در این شاخص رتبه پنجم را در بین ۳۱ استان کشور به خود اختصاص داده‌ایم.

اسودی بابیان اینکه رقم سرمایه‌گذاری دو هزار و ۲۲ واحد صنعتی در سطح استان سمنان هم اکنون ۵۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است، ابراز کرد: این واحدهای صنعتی امروز اشتغال ۵۱ هزار و ۸۹۲ نفر را بر عهده دارند که در مقایسه با ۴۰۰ نفر قبل از انقلاب رقم غیر قابل مقایسه است.

وی در دیگر بخش سخنان خود با بیان اینکه در سطح استان سمنان تا پیش از انقلاب اسلامی فقط ۵۰ معدن وجود داشت که آن هم عمدتاً سنگ، گچ و نمک بود که بازده مالی خوبی را نداشت، افزود: در حال حاضر ۵۹۷ معدن در حال بهره برداری هستند که این نشان دهنده استفاده از ظرفیت‌های بخش معدنی در سراسر استان است.

کد خبر 4532335

منبع: مهر

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران دهه فجر نشست خبری واحد های تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۰۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود

بزرگمهر مسئول برگزاری نمایشگاه گفت: در  نمایشگاه ۲۰۰ اثر از ۵۵ دانش آموز در زمینه‌های بافت گلیم و جاجیم، نقاشی و زیورآلات به تماشا گذاشته شده است.

این نمایشگاه تا ۱۱ اردیبهشت ماه از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۷ تا ۲۰ برای بازدید عموم دایر است. 

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اوزونیدیس: رتبه پنجم و هفتم تفاوت ندارد، مهم ساختن تیم است
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد