Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز جامع توانبخشی و خانه کوچک نگهداری از معلولین ذهنی شدید (آموزشی و مراقبتی ویژه) به عنوان اولین طرح پایلوت بهزیستی کشور صبح امروز در لامرد استان فارس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، «معصومه کاظم‌زاده» رئیس اداره بهزیستی لامرد  در حاشیه بازدید از این مجموعه در جمع خبرنگاران گفت: ساخت مرکز جامع توانبخشی و خانه‌های معلولین ذهنی زنده یاد ناصر قائدی با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۱۷۸۰ مترمربع و زیربنای ۷۴۶ مترمربع به همت خیراندیش(حاج غلام قائدی) در بهمن ۹۵ آغاز شد و فروردین سال جاری به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خانه کوچک معلولین ذهنی در لامرد به عنوان اولین و تنها خانه معلولین ذهنی شدید و خیلی شدید بالای ۱۴ سال در کشور محسوب می‌شود که این طرح به صورت پایلوت در حال اجراست.

کاظم زاده با اشاره به اینکه درحال حاضر ۱۱ نفر در مرکز جامع توانبخشی زنده یاد قائدی مشغول بکار هستند، بیان کرد: این مرکز با ظرفیت نگهداری از ۳۰ معلول ذهنی آغاز بکار کرده است که افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید ذهنی که مجهول الهویه، فاقد سرپرست یا فاقد سرپرست موثر باشند را پذیرش می کند.

وی  با بیان اینکه خدمات  توانبخشی شامل فیزیوتراپی، کار درمانی، گفتار درمانی در این مرکز انجام می شود، گفت : با آغاز فعالیت این مجموعه نیز مبلغ ۸۵۰ میلیون ریال بصورت نقدی و غیر نقدی از سوی خیرین به این مرکز اهدا شد و هزینه ای جهت نگهداری افراد معلول از سوی سازمان بهزیستی پرداخت می شود اما به دلیل هزینه بالای نگهداری مرکز نیازمند کمک خیرین و نیک اندیشان عزیز هستیم.

کاظم زاده اضافه کرد: همزمان با افتتاح این مرکز نیز عملیات ساخت دو خانه کوچک معلولین ذهنی با زیربنای ٢٤٠ متر به کمک خیراندیشان آغاز می شود.

در ادامه نحوی نژاد معاون توانبخشی بهزیستی کشور با تشریح هدف از ایجاد خانه های کوچک معلولین ذهنی گفت: خانه کوچک معلولین ذهنی با رویکرد کوچک سازی مراکز شبانه روزی و به منظور ایجاد محیطی مشابه خانه برای ‌افراد دارای معلولیت ذهنی تاسیس شده است که راه اندازی این مراکز سبب ایجاد حس مسئولیت پذیری، استقلال و برابری این قشر با سایر افراد جامعه و کمک زیادی به اجتماعی شدن افراد دارای معلولیت ذهنی می کند.

نحوی نژاد اظهار کرد: توسعه این خانه ها به جای مراکز آسایشگاهی از سیاست های راهبردی سازمان بهزیستی بوده تا شعار همیشگی این سازمان مبنی بر ایجاد مشارکت اجتماعی بر تمام آحاد جامعه محقق شود.

وی در پایان گفت: خانه های کوچک معلولین ذهنی به موسسات غیر دولتی دارای مجوز از سوی سازمان بهزیستی واگذار می‌شوند که با نظارت بهزیستی به فعالیت می پردازند.

در حاشیه این افتتاح نیز معاون بهزیستی کشور، مدیرکل بهزیستی بهزیستی فارس و هیات همراه از بخش های مختلف مرکز جامع ، خانه های نگهداری از معلولین بازدید کردند.

شایان ذکر است رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس، نحوی‌نژاد معاون توانبخشی بهزیستی کشور، موسوی مدیرکل بهزیستی فارس،  شبانی نژاد فرماندار لامرد، اعضای شورای اداری، جمعی از معتمدین و خیرین محلی در  افتتاح این مرکز جامع توانبخشی و خانه کوچک نگهداری از معلولین ذهنی شدید (آموزشی و مراقبتی ویژه) حضور داشتند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها استان فارس استقلال بهزیستی شبانه روزی شورای اداری جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۰۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی می گوئیم چیدمان هوشمندانه داخل خانه دقیقا منظورمان این است!(+تصاویر)

عصر ایران - می کاسیتا (Mi Casita) که به "خانه کوچک من" ترجمه می شود، توسط مادرن تاینی لیوینگ (Modern Tiny Living) طراحی شده و تنها 7.9 متر طول دارد. این خانه جمع و جور که قابلیت جابجایی روی چرخ را دارد، یک مدل سفارشی است که آزادی و انعطاف پذیری بیشتر را در اختیار ساکنین خود قرار می دهد. به رغم اندازه کوچک، می کاسیتا از نظر سبک و کارایی چیزهای زیادی برای ارائه دارد.

می کاسیتا؛ خانه ای متحرک

شرکت مادرن تاینی لیوینگ مستقر در کلمبوس، اوهایو، یکی از سازندگان پیشرو در بازار خانه های جمع و جور آمریکا است. با پیشینه ای گسترده در استادکاری، طراحی خانه، طراحی داخلی و معماری، مادرن تاینی لیوینگ یکی از شرکت هایی است که همواره به دنبال نوآوری و ارائه طرح هایی متمایز هستند. می کاسیتا که با استفاده از مواد با کیفیت بالا و توجه زیاد به جزئیات ساخته شده است، بار دیگر گواهی بر نبوغ و مهارت بالای این شرکت است.

با چیدمانی هوشمندانه که شامل یک اتاق نشیمن، یک آشپزخانه مدرن، یک اتاق خواب در سطح همکف، یک فضای خواب اضافی در طبقه بالا، و یک حمام اسپا مانند می شود، می کاسیتا یک انتخاب خوب برای زوج ها یا خانواده های کوچک است که می توانند از آن به عنوان یک خانه دائمی یا متحرک استفاده کنند.

می کاسیتا روی یک تریلر سه محوره سفارشی قرار می گیرد و با نمای بیرونی شیک با رنگ نارنجی متمایز همراه با تزئینات آبی جلب توجه می کند. تزئینات اطراف درب ورودی با روکش سدر است و یک سقف فولادی زغالی طراحی را تکمیل می کند.

می کاسیتا؛ کوچک اما جادار

طراحی داخلی می کاسیتا به گونه ای صورت گرفته که به رغم اندازه کوچک همچنان جادار احساس شده و امکانات فراوانی را برای ساکنین فراهم می کند. فهرست بلندبالایی از ویژگی ها، این خانه را نه تنها قابل زندگی، بلکه بسیار راحت و کاربردی می سازد. از آن جمله می توان به فضای ذخیره سازی فراوان در سراسر خانه، یک فضای نشیمن/ناهارخوری چند منظوره، اتاق خواب راحت، لوازم خانگی مدرن و یک وان حمام اشاره کرد.

سبک کلی خانه با کفپوش وینیل لوکس، دیوارها و سقف های تخته سه لا افرا، و ترکیب رنگ سفید و چوب طبیعی در فضاهای نشیمن و رنگ آبی در آشپزخانه به نظر می رسد به دنبال ایجاد حس یک خانه سنتی مدرن است.

طراحی هوشمندانه برای استفاده از حداکثر فضای داخلی

به محض ورود به می کاسیتا، با یک فضای نشیمن دنج روبرو می شوید که شامل یک نیمکت داخلی با فضای ذخیره سازی یکپارچه همراه با قفسه هایی برای قرار دادن کتاب، اشیا دکوری یا گل است. یک میز گردان این گوشه زیبا را به فضایی چند منظوره برای کار، غذاخوری، یا سالنی کوچک تبدیل می کند.

اتاق خواب اصلی در سمت راست، یک فضای خواب با دسترسی آسان، حریم خصوصی افزایش یافته و راحتی را ارائه می کند. یک درب شیشه ای مات سفارشی این قسمت را از بقیه خانه جدا می کند. تشک روی پلتفرمی که از سطح زمین فاصله دارد، همراه با چند کشور قرار دارد. چند قفسه فضای ذخیره سازی در این اتاق را افزایش می دهند و همچنین امکان شخصی سازی بیشتر را برای ساکنین فراهم می کند.

آشپزخانه شیک می کاسیتا در مرکز خانه قرار دارد و برای چنین خانه کوچکی جادار و بزرگ به نظر می رسد. کابینت های آبی رنگ همراه با پیشخوان های چوب قهوه ای افرا و سینکی بزرگ جلب توجه می کنند. لوازم خانگی اندازه کامل شامل اجاق برقی رومیزی سه شعله، یک فر، هود، یک مایکروویو جمع و جور و یک یخچال 24 اینچ، به این فضای پخت و پز کارایی زیادی می بخشند.

زیر پلکانی که به اتاق خواب در طبقه بالا منتهی می شود، فضای ذخیره سازی بیشتری در نظر گرفته شده است. زیر فضای خواب طبقه بالا یک حمام زیبا دارای وان و دوش قرار دارد که کاشی های شش ظلعی سبز رنگ بر زیبایی آن می افزایند. این فضا با یک توالت فرنگی، یک واحد ترکیبی ماشین لباسشویی/خشک کن و چند قفسه تکمیل می شود.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بِلا ؛ خانه 28 متری با امکانات کامل و بسیار جادار! (+عکس)

دیگر خبرها

  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • مشق عشق در روستایی دورافتاده
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • وقتی می گوئیم چیدمان هوشمندانه داخل خانه دقیقا منظورمان این است!(+تصاویر)
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور