Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون گفت: برای نخستین بار در صنعت نفت، سامانه کاملاً بومی پایش و مانیتورینگ پارامترهای عملیاتی واحدهای صنعتی این شرکت طراحی و ساخته شد.

به گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، حمید کاویان ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تقدیر از تلاش‌های کارکنان این شرکت در راستای به روزرسانی رویه‌های عملیاتی پس از قریب به سه سال تحقیق، پژوهش و کار اجرایی توسط کارگروهی متشکل از ادارات خدمات کامپیوتری، مهندسی فرآورش و نگهداری و تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، سامانه کاملاً بومی پایش و مانیتورینگ پارامترهای عملیاتی واحدهای صنعتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون شامل واحدهای بهره‌برداری، نمکزدایی و شیمیایی مجتمع‌های صنعتی شماره ۱، ۳، ۴، ۵ و ۶ بعلاوه مجتمع صنعتی کوپال این شرکت طراحی و ساخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تفاوت بنیادی این سامانه با سامانه‌های مشابه این است که به دلیل دغدغه‌های امنیتی از هیچ سخت‌افزار و نرم‌افزار خارجی در این سامانه استفاده نشده و به دلیل محدودیت‌های موجود در زمینه تأمین لایسنس‌ها، سخت‌افزارهای خارجی و کمبود منابع مالی کلیه عملکردهای مورد انتظار از یک سیستم مانیتورینگ بدون صرف هزینه خاصی توسط کدهای نرم‌افزاری بومی شبیه‌سازی شده و کلیه فرآیندها از دریافت و تبدیل سیگنال الکتریکی میترها گرفته تا تبدیل پروتکل‌ها، تراز نمودن داده‌ها، تشخیص داده‌های غلط و تصحیح آن‌ها، بهره‌گیری از پردازش موازی، ذخیره‌سازی و محاسبات توسط الگوریتم‌های توزیع‌شده جهت جلوگیری از رشد ناهمگون داده‌ها و نهایتاً رمزنگاری و ارسال داده‌ها توسط تیم برنامه‌نویسی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون انجام شده است.

کاویان تصریح کرد: این سامانه امکان پایش پارامترهای عملکردی اصلی و فرعی کلیه واحدهای بهره‌برداری و نمکزدایی شرکت مانند دما، فشار، دبی، سطح سیال و سایر پارامترهای پمپ‌ها، مخازن، چند راهه‌ها، پیش گرمکن‌ها، تفکیکگرها بعلاوه ثبت آنلاین آزمایشات شیمیایی مربوط به کنترل کیفیت محصول را برای اطلاع واحدهای مهندسی و مدیریت با سطح دسترسی امن فراهم کرده و با صدور هشدارهای به هنگام، علاوه بر جلوگیری از بروز هزینه‌های سنگین ناشی از تأخیر در تعمیرات، راهبری پایدار تولید و امکان تحلیل عملکرد تأسیسات و تجهیزات با رویکرد پیش‌نگر را فراهم کرده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه در فازهای بعدی توسعه این سامانه، پایش ایستگاه‌های تقویت فشار و تزریق گاز، آماک و NGL در دستور کار قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: در صورت تأمین اعتبار جهت بهره‌گیری از شبکه مخابراتی رادیوترانک، این سامانه از امکان فنی لازم جهت جمع آوری آنلاین داده‌های سرچاهی نیز برخوردار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بومي سازي منطقه خوزستان نفت و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۰۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی

طی حکمی از سوی هاشم امینی مدیرعامل آبفای کشور، رضا عطایی بعنوان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی منصوب شد.
معاون بهره برداری آب و فاضلاب شهری، معاون بهره برداری و توسعه آب، قائم مقام و معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از جمله مسئولیت‌های رضا عطایی در این شرکت بوده است.
ضمنا در این حکم، از زحمات مهندس رضا نعیمی مدیرعامل سابق این شرکت تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • «پایتخت ۷» با بازیگران بومی ساخته می‌شود
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی