Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@00:09:55 GMT

طرح‌های گردشگری دریایی استان بوشهر تدوین شد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۱۰۹۲۰

طرح‌های گردشگری دریایی استان بوشهر تدوین شد

مشاور گردشگری دریائی معاون امور عمرانی استانداربوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای طولانی‌ترین مرزدریایی با خلیج فارس است گفت: این مهم ظرفیت‌های گردشگری قابل توجهی فراهم کرده که در این راستا طرح‌های گردشگری دریایی استان بوشهر تدوین شده است. ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، بهرام نکیسا ظهر امروز در نشست با کارشناسان حوزه گردشگری دریائی  استان بوشهر با تبریک ایام‌الله دهه فجر و چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی و با اشاره به راه‌اندازی موزه گردشگری دریایی بوشهر اظهار داشت: در راستای معرفی توانمندی استان بوشهر در حوزه تجارت، طبابت، گردشگری و دریانوردی موزه گردشگری دریایی بوشهر در بافت تاریخی راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، راه‌اندازی موزه تجارت دریائی را سند گویای بندر بوشهر در امر تجارت دریایی دانست و تصریح کرد: موزه تجارت دریائی خلیج فارس سند گویای نقش بنادر استان  بوشهر در امر تجارت دریائی است که شایسته است در معرفی بیش از پیش این موزه به جامعه و گردشگران تلاش شود.

بهرام نکیسا با تاکید بر نقش همه مردم در معرفی این موزه به حوزه گردشکری گفت: از عموم هم  استانی‌های بوشهری به ویژه دانش‌آموزان، دانشجویان و فعالان اقتصادی و تجاری  دعوت می‌شود که از این موزه بازدید و آنرا به جامعه هدف معرفی کنند.

 مشاور گردشگری دریائی معاون امور عمرانی استانداربوشهر با بیان اینکه این موزه در آشنائی و تغییر نگاه گردشگران و مهمانان نسبت به استان ساحلی بوشهر بسیار موثر است خاطر نشان کرد: این موزه در حوزه‌های پژوهشی مرتبط با امر تجارت دریایی خلیج فارس، کتابخانه‌ای مرتبط با دریا و دریانوردی، اسناد دریایی خلیج فارس و بخشی از دست یافته‌های باستان شناسی زیر آب فعالیت می‌کند.

وی بیان کرد: در موزه تجارت دریایی بوشهر، تصاویر مشاغل بومی و جامعه شهروندی، اشیاء و آثار باستانی با قدمت طولانی و تصاویری مربوط به لنج سازی بومی استان بوشهر ارائه شده است.

بهرام نکیسا با اشاره به تدوین طرح‌های گردشگری در استان بیان کرد: لازم است که مناطق گردشگری دریائی در شهرها و روستاها با همکاری بخش خصوصی به‌ویژه تعاونی‌های دهیاران روستاهای نوار ساحلی استان برای جذب گردشگر و مهمانان  معرفی شود  و برای تعطیلات برنامه مدونی داشته باشند.

وی تاکید کرد: باید بخش خصوصی  از فرصت گردشگری دریایی برای رونق کسب و کار و جذب توریسم در جای جای استان بیشترین سهم داشته باشند.

مشاور گردشگری دریائی حوزه معاون امور عمرانی استانداری بوشهر بیان کرد: رعایت موارد ایمنی به ویژه بیمه کردن شناورانی که خدمات گردشگری دریائی ارائه می‌کنند الزامی است.

بوشهر| 71 میلیارد تومان طرح‌های عمرامی و اقتصادی در دشتی افتتاح می‌شود 95 درصد اعتبارات راهداری استان بوشهر تخصیص یافت بوشهر| نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی و نان در کنگان افتتاح شد

بهرام نکیسا افزود : استان بوشهر با داشتن بیش از 900 کیلومتر نوار ساحلی یکی از مهم‌ترین نقاط برای گردشگری دریایی کشور محسوب می‌شود و می‌تواند در طول سال مقصد مناسبی برای گردشگران داخلی و خارجی باشد.

وی افزود: استان بوشهر دارای طولانی‌ترین مرزدریایی با خلیج فارس است که این مهم ظرفیت‌های گردشگری قابل توجهی فراهم کرده است.

انتهای پیام/ ت

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۰۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، احسان ایزدپناه صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان بوشهر ۲۰ پایگاه امداد هلال احمر شامل پایگاه‌های امداد جاده‌ای، کوهستان، سگ‌های جست‌وجو و نجات و امداد دریایی فعال است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳۴ خانه هلال در سطح استان اضافه کرد: ۲ هزار و ۵۸۱ نفر در ۵۲ خانه هلال شهری و ۸۲ خانه هلال روستایی مستقر بوده و در عرصه‌های آموزش و رسیدگی به حوادث فعال هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به اینکه یک ششم روستاهای استان بوشهر دارای خانه هلال باشند تاکید کرد: چهار خانه هلال استان برای راه‌اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی پیش قدم شده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت یکی از چالش‌ها را نبود پایگاه امدادی هلال احمر در شهرستان عسلویه عنوان کرد و افزود: احداث آشیانه بالگرد هلال احمر با وجود داشتن مجوز و اعتبار مصوب ۴۰ میلیارد ریالی طی چهار سال متوقف مانده است.

گناوه پایگاه دریایی ندارد

ایزدپناه خاطرنشان کرد: به منظور راه‌اندازی مرکز آموزش امداد دریایی جنوب کشور در بوشهر پیگیری شده و استان بوشهر با داشتن امکانات مناسب زیرساختی و نیروی انسانی مجرب شرایط خوبی در این زمینه دارد.

وی با اشاره به نیاز استان بوشهر به ایجاد پنج پایگاه امدادی ساحلی بیان کرد: استان بوشهر با هشت شهرستان ساحلی و داشتن ۸۰۰ کیلومتر ساحل میزبان خیل عظیم گردشگران است و باید پایگاه‌های لازم ایجاد شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر تصریح کرد: گناوه با وجود اینکه قطب گردشگری استان بوشهر است، از داشتن پایگاه امداد ساحلی بی‌بهره است؛ این در حالی است که این شهرستان دارای نیروی انسانی مجرب و امکانات و تجهیزات خوبی است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته نجات‌گران در ۳۱ عملیات ۳۹ نفر از غرق‌شدگی نجات دادند افزود: زمین ایجاد پایگاه دریایی امدادی در گناوه در بستر دریا است و امکان ساخت در این زمین وجود ندارد.

کد خبر 6097214

دیگر خبرها

  • سبد گردشگری دانشگاه آزاد شاهرود تدوین شد
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است
  • استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • کتاب «خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها» منتشر شد
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد