Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر ارمنستان نیکول پاشینیان، که در هفته جاری طی سفری کاری در برلین حضور دارد، بیانیه‌ای متضاد در مورد حل و فصل قره باغ ایراد کرد که در آن به جای دو طرف درگیر در مناقشه قره‌باغ، طرف سوم دیگری را نیز وارد بازی می‌کرد. ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، به نقل از "وِستنیک قفقاز"، متن سخنرانی پاشینیان در وب سایت دولت آلمان منتشر شده است، که گزیده‌هایی از آن همراه با توضیحاتی به شرح زیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیکول پاشینیان در سخنرانی افتتاحیه‌ای خود در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنگلا مرکل گفت: "ما همچنین درباره وضعیت فعلی حل و فصل مناقشات قره باغ کوهستانی صحبت کردیم و هر دو طرف تأیید کردند که روندی که اکنون در جریان است - البته، منظورم دو طرف درگیری می‌باشد - باید دو طرفه باشد. "

پس از آن که نیکول پاشینیان به طور عموم تأیید کرد که تنها دو طرف در حل و فصل منازعه قره باغ کوهستانی وجود دارد، او سعی کرد تا عقب نشینی کند: "این ساختار (گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا) بارها اعلام کرده است که مساله حل منازعات دستور کار طرفین درگیر است، یعنی آذربایجان، ارمنستان و قره باغ کوهستانی، و جامعه بین‌المللی نمی‌تواند برای حل و فصل این درگیری کاری انجام دهد".

قابل توجه است که نه تنها نیکول پاشینیان تلاش می‌کند تا آنچه را که می‎خواهد به واقعیت تبدیل کند، می‌گوید که گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ظاهرا ادعا می‌کند جدایی طلبان قره باغ کوهستانی طرف درگیری است. گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا در هیچ یک از بیانیه‌های سازمان، قره‌باغ کوهستانی را به عنوان یکی از طرفین این مناقشه تشخیص نداده و تلاش پاشینیان برای کشیدن جمهوری قره‌باغ کوهستانی به روند مذاکرات، با مخالفت آشکاری از جانب گروه مینسک مواجه شده است. جالب‌تر این است که نخست وزیر ارمنستان به فاصله نیم ساعت نخست درباره دو طرف درگیری و سپس در مورد سه طرف درگیری صحبت کرد. به نظر می رسد که رئیس دولت بی‌تجربه ارمنی هنوز راهبرد مذاکراتی خود را ندارد و بنابراین نه باکو و نه واسطه‌ها با او به عنوان یک مذاکره کننده جدی برخورد نمی‌کنند.

با این حال، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، به شیوه‌ دیپلماتیکی سنتی خود، به پاشینیان یادآوری کرد که چند طرف درگیری در قره‌باغ وجود دارد. "... البته این امر [تمایل به مصالحه] باید بر مبنای احترام متقابل باشد؛ نباید اینطور باشد که فقط یک طرف نشان دهنده حسن نیت باشد؛ این امر باید از جانب هر دو طرف درگیر باشد". بدین ترتیب، مرکل اعلام کرد که هیچ طرف ثالثی در منازعه به شکل "جمهوری قره‌باغ کوهستانی" برای او وجود ندارد.

با این حال، این موضع جدیدی از جانب آلمان نیست. در پاسخ های اخیر خود به یک استیضاح پارلمانی حزب "آلترناتیو برای آلمان" در مورد روابط دولت آلمان و ارمنستان آلمان اشاره ویژه‌ای به این شده بود که "... دولت فدرال به شدت به این واقعیت توجه می‌کند که " روابط آلمان و ارمنستان " به معنای روابط بین جمهوری فدرال آلمان و جمهوری ارمنستان است. با توجه به مواضع دولت فدرال، قره باغ کوهستانی و هفت منطقه آن، که تحت کنترل نیروهای مسلح ارمنستان هستند، در واقع بخشی از جمهوری آذربایجان هستند. دولت فدرال، به اصطلاح " جمهوری قره باغ کوهستانی " را به رسمیت نمی‌شناسد.

توافق ارمنستان و روسیه درباره خرید جنگنده‌های جدید روسیروسیه: نشست میان رهبران ارمنستان و آذربایجان باید ادامه‌ یابدابراز تاسف پاشینیان از عدم مشارکت ارمنستان در طرح «جریان شمالی- 2»انتهای پیام/ R7650/P/S8,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط قره‌باغ ارمنستان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قره باغ ارمنستان قره باغ ارمنستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۱۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) آزادسازی یک عقاب در ارتفاعات کوهستانی شاهو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دو قانون جدید FIA برای فرمول یک
  • استقرار هزاران نیروی پلیس در برلین
  • شکایت نیکاراگوئه از آلمان برای ارسال سلاح به اسرائیل در لاهه رد شد
  • فرمول مالیات طلا، خودرو و مسکن را در این جدول ببینید
  • آزادسازی یک عقاب در ارتفاعات کوهستانی شاهو + فیلم
  • بازار رانندگان فرمول یک در آستانه انفجار است!
  • پاشینیان با روستاییان معترض مناطق مرزی دیدار کرد
  • (ویدئو) آزادسازی یک عقاب در ارتفاعات کوهستانی شاهو
  • رونمایی فراری از کلاه ایمنی ویژه گرندپری میامی + عکس
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور