Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌ زیست استان قزوین اعلام کرد: تعداد مشاهدات پرندگان آبزی و کنار آبزی در سرشماری سال‌جاری نسبت به سرشماری سال گذشته، ۳۵ درصد بیشتر بوده است.

به گزارش ایسنا، سیاوش رضازاده رئیس اداره حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین اظهار کرد: این برنامه در ایران بر اساس برنامه جهانی که توسط مؤسسه بین‌المللی تالاب‌ها اعلام می‌شود هرساله در بازه زمانی مشخص اجرا می‌شود و امسال از تاریخ ۱۱ دی تا ۱۱ بهمن هم‌زمان با دیگر کشورهای نیمکره شمالی در زیستگاه‌های آبی اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در سال جاری سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی استان توسط اداره نظارت بر امور حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست قزوین با حضور و مشارکت کارشناسان متخصص و محیط‌بانان در همه سایت‌های تالابی استان شامل رودخانه خررود و شور، تالاب یعقوب‌آباد (قارپوزآباد)، رودخانه شاهرود، دریاچه سد منجیل، دریاچه اوان و حوضچه‌های تصفیه‌خانه شهر قزوین و سایر آبگیرهای استان انجام شد.

رضازاده گفت: در این سرشماری ۱۸ گونه از انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی با جمعیت ۱۹۱۲ قطعه شناسایی و شمارش شد که بیشترین جمعیت‌ها متعلق به گونه‌های اردک سرسبز، کاکایی سرسیاه، باکلان بزرگ، خوتکا و خروس کولی ثبت شدند.

رئیس اداره حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین خاطرنشان کرد: تعداد مشاهدات در سرشماری سال‌جاری نسبت به سرشماری سال گذشته، ۳۵ درصد بیشتر بوده و شرایط خوب آب و هوایی در روزهای سرشماری امسال در این افزایش بی‌تأثیر نبوده است.

رضازاده در پایان عنوان کرد: با تعیین جمعیت و وضعیت پرندگان بومی و مهاجر می‌توان نسبت به چگونگی کیفیت زیستگاه‌های این پرندگان در طی سال‌های گذشته پی برده و برنامه‌ریزی مناسب‌تری برای حفاظت ازاین‌گونه‌های ارزشمند به عمل آورد که با کاهش نزولات جوی و کاهش سطح آب تالاب‌ها در سال‌جاری زیستگاه این پرندگان نیز تحت تأثیر قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پرندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۱۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا

لطفی مدیرکل شیلات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این استان رتبه نخست کشوری را در تولید آرتمیا دارد، گفت: آرتمیا موجود آبزی بوده، که یکی از محصولات پرفروش در بازار‌های جهانی است و در ۲۰۰ هکتار از زمین‌های شور استان پرورش می‌یابد.

وی اضافه کرد: این محصول به مبلغ ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار فروش می‌رسد.

به گفته لطفی، برای آبزی‌پروری در مقیاس‌های بزرگ، ماهیان ارزشمند صادراتی مانند میگو و ماهیان خاویاری حتی بخشی از ماهیان زینتی از آرتمیا به عنوان تغذیه استفاده می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • پهنه تالاب‌های گنبدکاووس ۱۲۰ هکتار افزایش یافت
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • حضور ۷ گونه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی هامون
  • افزایش ۵۰ درصدی زکات در مهران
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است
  • آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا
  • آخرین وضعیت تالاب بندعلیخان