Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مشکلات و معضلات اجتماعی به دست نیروهای جوان حل می‌شود. ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، عصر روز گذشته فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در سازمان بسیج اساتید کشور ضمن دیدار با اساتید جوان و بسیجی دانشگاه‌ها، درباره «چیستی فتح ‌الفتوح انقلاب و خطر محافظه ‌کاری در نیروهای انقلاب» سخنانی بیان داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سرلشکر جعفری در ابتدای سخنانش ضمن بیان خاطراتی از دوران جنگ تحمیلی، گفت: پس از حمله رژیم بعثی عراق به ایران، مردم ایران همواره کمک‌ کار دولت و ارتش بودند و پشتیبانی مردم در مقطع جنگ بسیار مهم و ‌مؤثر بود. البته قشرهای مختلف مردم، به انحاء مختلف مانند کمک مالی، حضور در پشتیبانی جنگ و حضور در خط مقدم جنگ از ارتش و سپاه حمایت می‌کردند.

فرمانده سپاه پاسداران گفت: خط شکنی در جنگ برعهده جوانان مؤمن و انقلابی بود.

سردار جعفری: فتح الفتوح انقلاب اسلامی تربیت نیروهای انقلابی استجعفری: نیروهای آمریکایی باید خاک سوریه را ترک کنندبرگزاری جشن انقلاب با حضور سرلشکر جعفری

 

وی با اشاره به نقش تاریخی حضرت امام در پیروزی انقلاب اسلامی افزود: امام راحل (ره) فرموده بودند تکیه بر امکانات و تجهیزات بدون توکل بر خدا مفسده انگیز است. آنچه برای من غرورانگیز است تربیت نیروی جوان، از جان گذشته و مؤمن است که پیروزی‌ها را در جنگ رقم زده است. رهبر معظم انقلاب نیز چندین بار بر همین فرمایش امام تأکید فرمودند و فتح الفتوح ما را در تربیت نیروهای جوان، مؤمن و انقلاب است.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه عامل اصلی عبور از بحران‌ها و مشکلات در کشور، نیروی مردمی است که خط شکنی آن برعهده نیروهای جوان است، افزود: در همه عرصه‌ها نیروهای جوان توانستند با خلاقیت و ابتکار عمل و انرژی سرشار جوانی، بر مشکلات فائق آیند. از جمله در مسائل امنیتی کشور در زمان جنگ که مشکلاتی به ویژه در مناطق غرب و شمال غرب کشور پدید آمد، جوانان متعهد و انقلابی ما نقش تاریخی ایفا کردند. در قضایای سالهای 78 و 88 و حتی در دی ماه سال گذشته نیز، این حضور پرشور جوانان مؤمن و انقلابی بود که توانست بار دیگر نقشه بدخواهان انقلاب اسلامی را نقش بر آب کند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به توان بالای دفاعی و بازدارنده جمهوری اسلامی گفت: این توان و ظرفیت در کشور وجود دارد. حتی به اعتقاد بنده با اعتقاد و ایمان بیشتری نسبت به اوایل انقلاب هستند اما سازماندهی و به‌کارگیری نیروهای جوان در این عرصه بسیار با اهمیت است. اما تا تفکر برگرفته از اسلام ناب در بدنه مدیریت اجرایی کشور حاکم نباشد، اوضاع کشور همین خواهد بود.

وی با اشاره با آمار بالای جمعیت جوان و پرشور در کشور و عدم استفاده از این ظرفیت در بدنه مدیریتی و تصمیم‌گیری کشور گفت: فرمان آتش به اختیار از سوی رهبری نیز به همین منظور صادر شد تا مدیریت کشور به جوانان منتقل شود. اما با کمال تأسف و در حالی که در هیچ جای دنیا مرسوم نیست، افرادی در عرصه انتخابات حضور می‌یابند که چارچوب اصلی نظام را هم قبول ندارند. از این رو بعد از مدتی افرادی بر سر کار می آیند که مدیران ناکارآمد و با سنین بالا را انتخاب کرده و کشور را معطل می‌کنند. در حالی که بسیاری از مدیران جوان، با انگیزه و مؤمن در کشور هستند که به‌کار گرفته نمی‌شوند و این بزرگترین خسارت را به کشور وارد می کند.

سرلشکر جعفری در پاسخ به این پرسش که با وضع موجود چه باید کرد، افزود: بدیهی است که حلّ مشکلات و معضلات اجتماعی کشور به دست نیروهای جوان، مؤمن و انقلابی است. رهبر معظم انقلاب نیز فرمان آتش به اختیار را برای نیروهای جوان و مؤمن صادر فرمودند. از این رو جوانان باید با روحیه بالا و درک وضعیت موجود کشور، به عرصه بیایند و مشکلات را یکی پس از دیگری حلّ کنند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه تجربه ثابت کرده است که تهدید نظامی جمهوری اسلامی، همواره نتیجه عکس داده است،گفت: دشمن در عرصه فکری وارد شده و نظام مردمی و اسلامی ما را مورد هدف تهدیدات نرم خود قرار داده است. جوانان با انگیزه و دوست دار کشور باید در پاسخ به این تهدیدات نرم، دست به کار شوند و نقش خودشان را پیدا کنند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان با اشاره به اینکه در جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمن، باید تمرکز ما روی حلّ مشکلات مردم باشد، گفت: همانگونه که اساتید بسیجی در نامه‌نگاری به مسئولان نظام در مسائل مختلف و ارائه راه حلّ به آنها پیش قدم شدند و به فضل الهی مورد توجه مسئولان و رهبر معظم انقلاب قرار گرفت، سایر اقشار مردم نیز باید به صورت آتش به اختیار وارد این عرصه شوند و با اتحاد و همدلی و استفاده از ظرفیت جوانان مستعد و انقلابی، در حلّ مشکلات کشور سهیم باشند.

در پایان این جلسه تعدادی از اساتید جوان، دغدغه‌های خود را نسبت به مسائل مهم موجود در دانشگاهها و کشور بیان داشتند که فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به آنها پاسخ گفت.

R1011173/P/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۱۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد گفتاورد ملی نخبگان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد ملی نخبگان؛ سیدسلمان سیدافقهی قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در مراسم شصت و دومین سال جایزه البرز ویژه نخبگان و تجلیل از برگزیدگان علمی کشور (دانشمندان، فناوران، طلاب و دانشجویان) که در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، گفت: اثربخش بودن در اداره و در حل مسائل کشور مهمترین رسالتی است که نخبگان در شرایط کنونی برعهده دارند و این امر موضوعی خطیر است که بارها تکرار شده و بحث پیرامون آن بسیار است.

وی در ادامه نخبه‌پروری را از دیگر رسالت‌های مهم نخبگان بر شمرد و گفت: نخبه پروری همواره از جمله وظایف نخبگان بوده، و این مسئله نیز مطالبه‌ای است جدی که نخبگان و اساتید دانشگاه و حوزه شاگرد پرور باشند و همتاپروری کنند که این مهم به مدد اخلاق و صفات حسنه‌ای که که متصف به آن هستند اتفاق می‌افتد.

ضرورت تمدن‌سازی و تکرار آن در کلام رهبر معظم انقلاب

قائم بنیاد ملی نخبگان سپس با بیان ضرورت تمدن سازی و تکرار آن در کلام رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: به گفته رهبر انقلاب رسالت نخبگان عبور از شیب تندی است که در پیش دارند و باید از امکان خواستن و توانستن فرصت کنونی بهترین بهره را برد. اثرگذاری نخبگان در تمدن سازی بسیار مهم است و نخبگان باید در عرصه‌های داخلی و خارجی نقش خود را ایفا کنند.

سیدافقهی با اشاره به اعتراضات صورت گرفته در دانشگاه‌های مطرح دنیا در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: نقش نخبگان در چنین شرایطی استفاده از بستر ارتباطی به وجود آمده و گفت‌وگو و روشنگری در جوامع است، اینکه هر یک به سهم خود پیام انقلاب و تمدن اسلامی را به گوش جهان و به ویژه نقاطی که تحت سیطره رسانه‌های پرقدرت و امپراتوری رسانه غربی است برسانیم، امروز فرصتی بی بدیل است و انتظار می‌رود نخبگان در این مقطع نقش خود را به درستی ایفا کنند.

نخبگان نقش خود در جدال تمدنی فهم و میدان عمل خود را تعریف کنند

وی به شرایط اقتصادی حاکم بر کشورهای توسعه یافته اشاره و بیان کرد: کشورهای توسعه یافته با بدهی‌های کلان اقتصادی، کسری بودجه، انحطاط اخلاقی و سقوط بنیان خانواده، حرف از اداره جهان می‌زنند و این در حالی است که حادثه غزه سبک فکر لیبرال دموکراسی حاکم بر این کشورها را به چالش کشید، فرصتی برای ما و ارائه مدل مردم سالاری دینی، مدلی که انقلاب اسلامی ۴۵ سال برای به ثمر رساندن آن تلاش کرده و اکنون علی رغم تلاش این کشورها، پرچم توحید و لا اله الا الله بلند شده است. از این رو امروز نخبه تراز کسی است که نقش خود را در این جدال تمدنی فهم و میدان عمل خود را تعریف کند.

سیدافقهی با تاکید بر ضرورت عبور از تقسیم‌بندی‌های حزبی و جناحی گفت: انقلاب اسلامی، پیشرفت، فناوری و اقتصاد را ابزاری برای رساندن انسان به کرامت خود می‌داند و این تفاوت انقلاب اسلامی با تمدن غرب است. آن چیزی که خط رهبری و امام است خط انقلاب اسلامی است که اکنون پیام خود را صادر کرده است. کسانی که امروز در منطقه می‌جنگند، پیام انقلاب را درک کرده‌اند و برای صدور پیام و آرمان آنکه کرامت انسانی است، پا به عرصه گذاشته‌اند.

گفتاورد ملی نخبگان؛ بستری برای تفاهم اجتماعی و رشد عمومی

وی در ادامه از اجرای برنامه گفتاورد ملی نخبگان در بنیاد ملی نخبگان و ایجاد ظرفیت برای نقش آفرینی نخبگان در حل مسائل اساسی کشور خبر داد و گفت: گفتاورد ملی نخبگان بستری برای شنیده شدن و تقویت ایده‌های نخبگانی فراهم می‌کند، تا هم بتوان مدیریت کشور را دانش بنیان کرد و هم با اطلاع رسانی مناسب، بستر تفاهم اجتماعی و رشد عمومی را ایجاد کرد.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه این برنامه تمام حوزه‌های نیاز کلان کشور از جمله حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و… را که ورود به آن وظیفه نخبگان است مد نظر قرار داده است، گفت: در بنیاد ملی نخبگان از همه ایده‌ها و نقطه نظرات نخبگان در راستای گره گشایی از رفع مسائل کشور استقبال می‌کنیم و تمام برنامه‌ها در همین راستا طراحی و برنامه ریزی می‌شود.

حمایت بنیاد ملی نخبگان از برگزیدگان جایزه البرز

وی ضمن تاکید بر اعتبار و قدمت جایزه البرز نیز گفت: بنیاد به عنوان نهادی حاکمیتی خود را موظف به حمایت از همه اقدامات معتبری می‌داند که در راستای تکریم و حمایت از نخبگان صورت می‌گیرد، از این رو برگزیدگان این رویداد به عنوان مخاطبان سطح یک بنیاد شناخته شده و حمایت می‌شوند.

سیدافقهی در پایان ابراز امیدواری کرد، جریان نخبگانی و توجهی که روز به روز در جامعه ما به نخبگان صورت می‌گیرد، اثرات و برکات خود را به نفع کشورمان ایجاد کند.

کد خبر 6099401

دیگر خبرها

  • غرق شدن جوان ۲۸ ساله در رودخانه شهرستان زهک
  • رویداد گفتاورد ملی نخبگان برگزار می‌شود
  • محسن رضایی در جلسه شورای مرکزی شورای وحدت
  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • نخبگان و کارآفرینان خارجی جذب مرکز رشد و سرای نوآوری می‌شوند
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران