Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@19:12:37 GMT

خوردنی‌هایی ممنوعه قبل از خواب!

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۱۲۱۱۹

  فرارو- بیدار شدن وسط خواب آن هم شب‌هایی که شاید خسته‌تر از معمول باشید بسیار دردآور است. محققان می‌گویند کیفیت خواب در شب ارتباط مستقیم با نوع غذایی است که شما قبل از رفتن به رختخواب می‌خورید. بعضی از غذا‌ها این شرایط رافراهم می‌کنند تا شما وسط خواب شیرینتان بیدار شوید و دیگر تا صبح نتوانید بخوابید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سعی کنید برای داشتن خوابی راحت، غذا‌هایی بخورید که زود هضم می‌شوند. اگر غذای سنگین بخورید سر دل دچار سوزش شده و اسید معده زیاد می‌شود. تا به امروز محققان ۶ غذایی را که باعث می‌شود شما در حین خواب شبانه بیدار شوید شناسایی کردند:

غذا‌های سرخ شده
غذا‌های چرب و غذا‌هایی که با روغن زیاد سرخ می‌شوند اگر قبل از خواب خورده شودند شما را وسط شب بیدار می‌کنند. رفلاکس اسید معده موجب این کار می‌شود.  
نوشیدنی‌های گازدار
انواع نوشابه‌ها باعث آشفتگی گوارشی می‌شوند و این در شب بیشتر است. خوردن نوشیدنی‌های گازدار باعث التهاب، افزایش فشار و اسید معده می‌شود.  
آب میوه
آبمیوه‌هایی مثل گریپ فرود، نارنگی، آناناس دارای اسید بالایی هستند که می‌توانند موجب سوءهاضمه شوند. حتی اگر برای درمانی بعضی از بیماری‌های دیگر مجبور می‌شودید آب میوه بخورید سعی کنید حداقل ۳ ساعت به زمان خوابتان مانده باشد.  
شکلات
هر چیزی که دارای مقادیری زیادی کافئین باشد مطمئنا خواب شما را مختل می‌کند. سعی کنید قبل از خواب چای و قهوه ننوشید و شکلات هم مصرف نکنید.     گوشت قرمز
گوشت قرمز علاوه بر اینکه دیرهضم است دارای مقدار زیادی چربی‌های اشباع شده است. این چربی باعث می‌شود جریان خون زیادی در سیستم گوارشی شما وارد و موجب بی قراری در طول شب شود.  
شکر
خوردن انواع شیرینی‌ها در کنار شام خواب را مختل می‌کند. میزان قند خون را افزایش می‌دهد و قند خون بالا یا شما را نیمه شب بیدار می‌کند و یا به خواب عمیقی فرو می‌برد، اما هنگام بیدار شدن عضلات شما خسته خواهند بود.  
به طور کلی سعی کنید فاصله زمانی میان شام و خواب را به حداکثر برسانید و تا می‌توانید از خوردن این غذا‌ها قبل ار خواب پرهیز کنید.

منبع: ان بی سی

منبع: فرارو

کلیدواژه: غذا قبل از خواب شیرینی شکر نوشابه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۲۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم دنیا متوجه ماهیت کثیف و خونریز رژیم غاصب صهیونیستی شده‌اند

حجت‌الاسلام جواد مجتهدشبستری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به حمایت‌های جهانی از مردم غزه اظهار داشت: حمایت‌هایی که امروز در اقصی‌نقاط عالم و حتی در کشوری مانند آمریکا که به طرفداری و حمایت‌های بی‌دریغ حکومت آنها از اسرائیل معروف است، شاهد هستیم نشان می‌دهد که وجدان بشری مردم این کشور و بسیاری از کشورها به ویژه دانشجویان آمریکایی که در حمایت از مردم مظلوم فلسطین قیام کردند، بیدار شده است.

وی تصریح کرد: البته این بیداری دیرهنگام بوده و باید بسیار زودتر از اینها مردم دنیا و دانشجویان و اقشار مختلف مردم، قیام و حرکت را انجام می‌دادند اما باز هم این مایه خوشبختی است که هنوز فطرت‌های انسانی به صورت کامل از بین نرفته است.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز در بسیاری از کشورهای دنیا با وجود فضاسازی سنگین صهیونیست‌ها و رسانه‌های مربوط به اسرائیل که ابررسانه‌های تبلیغاتی دنیا را در اختیار دارند، به طور مرتب به نفع خود و علیه مردم مظلوم فلسطین فضاسازی می‌کنند اما هنوز هم وجدان انسانی و فطرت مردم دنیا به طور کامل از بین نرفته بلکه متوجه مسئله شده و بیدار شده‌اند و علیه استکبار قیام کرده‌اند.

وی افزود: بر این اساس، هنوز انسان‌ها و وجدان‌های بیدار بسیاری در اقصی نقاط عالم وجود دارد که فریب تبلیغات فریبنده رسانه‌های متعلق به جبهه استکبار را نمی‌خورند و حقایق را اگر چه دیرهنگام اما متوجه شده و درک می‌کنند که جای خوشبختی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شبستری بیان کرد: هم اکنون در آمریکا شاهد حرکت ارزشمند و انقلابی جوان‌ها هستیم و بنابراین این حرکت را به فال نیک گرفته و امید است این حرکات ادامه پیدا کرده و رژیم آمریکا را مجبور کند تا دست از حمایت بی‌دریغ خود از اسرائیل بردارد و شاید مقدمه‌ای برای عقب‌نشینی رژیم‌صهیونیستی از این همه ظلم و ستمی که علیه مردم فلسطین روا می‌دارد، باشد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر امید است که این حرکات هم در آمریکا و هم در سایر کشورها ادامه پیدا کند و وجدان بیدار و فطرت انسانی همه مردم دنیا به کمک و یاری مسلمانان ستمدیده فلسطین بیاید و شاهد یک خیزش عمومی و جهانی در مقابل این همه جنایات و نسل‌کشی و ظلمی که علیه مردم به کار می‌رود باشیم.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: این حرکت نشانگر این است که به اندازه‌ای این ظلم و ستم آشکار و این تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی عیان شده که همه مردم دنیا متوجه شده‌اند ماهیت این رژیم، کثیف و خون‌ریز و جانی و پلید است که باید از روی زمین محو شود و این حرکت‌ها پایان ظلم و اشغالگری در فلسطین را تصریح می کند تا به نابودی اسرائیل، بشریت نفس آسوده‌ای بکشد و از این همه ظلم و ستم به بشریت رهایی یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کنعانی: آهِ کودکان و زنان غزه وجدان‌های بیدار را به حرکت درآورده است
  • مردم دنیا متوجه ماهیت کثیف و خونریز رژیم غاصب صهیونیستی شده‌اند
  • وجدان بیدار دانشجویان آمریکایی آن‌ها را به صحنه آورده است
  • ۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید
  • اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)
  • وجدان مراکز علمی و دانشگاهیان در غرب بیدار شده است
  • خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • خوردنی و غذاهایی که افسردگی شدید می آورند
  • فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند