Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از همدان، سید‌مجتبی حسینی‌یمین، استاد حوزه و دانشگاه، امروز، 14 ‌بهمن‌ماه در همایش «من انقلابی‌ام» در‌خصوص زن انقلابی اظهار کرد: حضرت زهرا علیه السلام مقامی فوق تصور ما دارند، خداوند متعال با ناراحتی ایشان ناراحت، و با خوشحالی‌اش خوشحال می‌شود ما باید هرعمل را برای رضای خداوند انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام حسین علیه السلام نیز در روز عاشورا فرمودند « الهی رضأ برضائک خدایا من راضی‌ام به رضای تو».
وی با بیان اینکه نسلی چهل سال قبل انقلاب کردند و برای بقای آن نیاز است که همواره نسلی انقلابی بازتولید شود، گفت: هدف از انقلاب طبق فرموده حضرت امام رحمت الله علیه این است که پرچم مقدس را بدست صاحبش دهیم و انشالله این اتفاق خواهد افتاد.
وی با اشاره به اینکه پنجاه درصد جمعیت مذکور بانوان هستند اما آنچه در این میان حائز اهمیت است نقش مادری و همسری است.
حسینی یمین اذعان کرد: برای تربیت نسل انقلابی نیاز به برخی ویژگی‌ها مانند تغییر نگاه در عرصه انقلاب است، نوع نگاه ایجادِ رفتار میکند و برای رفتار انقلابی نیاز به نگاه انقلابی داریم.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نگاه غلط والدین به فرزندان بیان کرد: نگاه مالکیت به فرزند نگاهی غلط بوده و اگر تغییر نکند سبب تخریب پایه‌های تربیت صحیح می‌شود.
وی افزود: نوع نگاه مالکیت باعث مواردی همچون سقط جنین می‌شود چرا که پدر یا مادر این احساس را دارند که مالک و صاحب زندگی کودک خود هستند. ما باید به جای گفتن من مالک فرزندم هستم بگوییم کودک من امانت الهی است.
حسینی یمین با اشاره به اینکه نوع نگاه غلط باعث نامگذاری غلط نیز می‌شود بیان کرد: بارها دیده شده است نام پدر و مادر هرچه بوده نام فرزند نیز باید هم‌خوانی با آنها داشته باشد در صورتی که این اتفاق بسیار غلط و همان نوع نگاه مالکیت است.
وی با تاکید بر اینکه نام‌گذاری برای فرزندان در تربیت آنان می‌تواند تاثیر بسیاری بگذارد، افزود: نام بر تکوین انقلاب بسیار تاثیر دارد، قبل از انقلاب مادران انقلابی فرزندان خود را برای شاگردی در محضر حضرت ولیعصر تربیت می‌کردند در صورتیکه امروزه بسیاری از خانواده‌های متدین نام‌هایی عجیب بر فرزندان خود می‌گذارند.

تربیت قرآنی به ما می‌گوید برای فرزندان خود حق انتخاب قائل شویم
حسینی یمین با اشاره به تغییر دیدگاه در بین خانواده‌ها، افزود: این روزها والدین برای فرزندان خود بین روحانیت و رشته پزشکی، پزشکی را انتخاب می‌کنند. در رابطه با ازدواج جوانان هم نوع نگاه مالکیت سبب تشخیص پدر و مادر در تمام مسایل می‌شود که اینکار گناه است و آنها را انجام وظایف خود دور می‌کند.
وی با اشاره به اینکه اسلام بیشتر از اینکه به گزاره‌های تربیتی اهمیت دهد بر پایه‌های تربیتی تاکید دارد، گفت: پنج پایه مهم زندگی عبارتند از مهر مادر، که در هر منزلی نباشد قطعا فرزندان به درستی تربیت نخواهند شد، اقتدار پدر، بزرگواری و کرامت، استقلال و شخصیت، قدرت تفکر و انجام کار، حیا، که نبود هریک از این موارد باعث فروپاشی یک زندگی می‌شود.
حسینی یمین با تاکید براینکه برای تربیت فرزندان انقلابی باید به دو مورد از پایه‌های تربیتی بسیار اهمیت داد، گفت: عدم استقلال و شخصیت در فرزندان باعث شکاف بین خانواده‌های متدین و دنیای بیرون شده است. اگر می‌خواهیم فرزندان مقلد نداشته باشیم باید به آنها استقلال و شخصیت دهیم.
وی در خصوص چگونگی ایجاد استقلال در فرزند گفت: به فرزندان خود حق رای دهید همانطور که حضرت ابراهیم علیه السلام بعد از خوابشان مبنی بر ذبح حضرت اسماعیل علیه السلام از ایشان نظرخواهی کردند و فرمودند «هر انسانی حق انتخاب دارد».
حسینی یمین افزود: از فرزندان خود بخواهید تا کارهای کوچک را انجام دهند و صاحب مهارت شوند آنها را آزاده بار آورید، بخل و خساست را به آنها آموزش ندهید.
استاد حوزه و دانشگاهیان در آخر به نقل از شهید مطهری خاطرنشان کرد: بعضی از ضرب المثلها از صد طاعون بدتر و خانمان سوزتر هستند، چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است بسیار غلط و اشتباه است و باعث ایجاد افکار منفی و سطح دید پایین می‌شود، حضرت زهرا سلام الله علیها هنگام بخشش نان خود به مسکین می‌فرمایند چراغی که به خانه رواست به مسجد رواتر است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: تربیت فرزند فرزند انقلابی تربیت انقلابی انقلاب اسلامی همدان ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۲۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان

نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم حفاظت از زیرساخت‌ها و نیروی انسانی سازمان فنی و حرفه‌ای در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، شامگاه دوشنبه _دهم اردیبهشت_ در دیدار با معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سنندج اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای سرمایه‌ای است که به صورت گسترده در حال فعالیت بوده و کارکنان دلسوز و مجربی دارد.

وی بر لزوم حفاظت از زیرساخت‌های این سازمان در استان تاکید کرد و افزود: نگهداری از آن توجه ویژه‌ای را می‌طلبد.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: بیشتر افراد ماهر در این حرفه در حال بازنشستگی هستند بنابراین ضروری است برای استخدام افراد جدید تدبیری شود چرا که نیروی انسانی کافی در استان وجود دارد.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به زیرساخت‌های مناسب در دانشگاه فنی و حرفه استان خواستار حمایت مسئولان و رسیدگی به وضعیت نیروی انسانی آن شد.

وی با اشاره به اینکه در کردستان مشکلات زیادی در خصوص بیکاری وجود دارد، تصریح کرد: تمرکز دشمن همواره بر استان‌های مانند کردستان و سیستان و بلوچستان است و می‌طلبد که توجه ویژه‌ای به این استان‌ها شود تا شاهد به ثمر نشستن زحمات دولت نیز باشیم.

کد خبر 749190

دیگر خبرها

  • کاهش ۹ درصدی نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور
  • بررسی آراء و اندیشه های علامه مصباح یزدی در حوزه تعلیم و تربیت
  • معلمان شاخص ترین عنصر در تعلیم و تربیت فرزندان مردم هستند
  • تبریک مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به تلاش گران عرصه تعلیم و تربیت
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • هدایت و تربیت، مهمترین رسالت معلمان
  • فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود
  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • شمسایی: کار سخت آدم‌های بزرگ، مدیریت و پشتیبانی می‌طلبد
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود