Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@05:37:09 GMT

راه‌اندازی پارک کسب وکار فضاپایه در حوزه کشاورزی

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۱۲۳۶۷

راه‌اندازی پارک کسب وکار فضاپایه در حوزه کشاورزی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران از راه‌اندازی پارک کسب وکار فضاپایه در حوزه کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، یداله طهماسبی بعد از ظهر امروز در نشست مشترک با رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با بیان اینکه مازندران از لحاظ ظرفیت کشاورزی جز 3 استان برتر کشور بوده و این ظرفیت فرصت مناسبی است تا با استفاده از فناوری های نوین و بکارگیری خدمات ICT، تحولی شگرف را در این بخش شاهد باشیم خاطر نشان کرد: بهره وری و استفاده از خدماتICT نقش بسزایی را در توسعه کشاورزی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به وجود بیش از 460 هزار هکتار زمین کشاورزی در سطح استان، بیان داشت: بیش از 90 درصد از از این مناطق تحت پوشش سرویس تلفن همراه و اینترنت می باشند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران استفاده از داده های فضایی و بحث IOT را در بخش کشاورزی زمینه ساز افزایش تولید محصول، کاهش ضایعات، صرفه جویی 30 تا 35 درصدی میزان مصرف آب، مدیریت دقیق در کاشت و برداشت و رونق و بهبود زندگی کشاورزان دانست.

وی راه اندازی پارک کسب وکار فضاپایه در حوزه کشاورزی را در مازندران امری ضروری دانست و تصریح کرد: اگر کشاورزان فواید و مزایای استفاده از خدمات ماهواره ای و اینترنت اشیا(IOT) را در صنعت کشاورزی درک کنند، در استفاده از این خدمات ترغیب خواهند شد.

همچنین در این نشست تیموری رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، ضمن تقدیر از اقدامات موثر وزارت ارتباطات در بخش های مختلف گفت: این دانشگاه بمنظور تلفیق صنعت IT و علوم کشاورزی، آماده هر گونه همکاری و تعامل با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۲۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی درباره توسعه صنعت فضایی در کشور نوشت: «توسعه کاربرد‌های صنعت فضایی جز محور‌های مهم برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور است.

 در این راستا، پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی و هوش مصنوعی از مأموریت‌های پژوهشگاه فضایی و مرکز هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات در تعامل با وزارت جهاد کشاورزی است که الحمدلله در حال پیشرفت است.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • وزیر ارتباطات : جزایر سه‌گانهٔ خلیج فارس با موفقیت از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند
  • خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی