Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست خبری مستند دلبند در پنجمین روز جشنواره فیلم فجر با حضور عوامل فیلم برگزار شد. ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸ فرهنگی تلویزیون ، سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، فیلم مستند دلبند به کارگردانی یاسر طالبی، تهیه‌کنندگی الهه نوبخت تهیه‌کننده، آهنگسازی اکبر رستگار و نویسندگی فرزانه فتحی در پنجمین روز جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبی در ابتدای نشست درباره موقعیت مکانی مستند توضیح داد و گفت: شهری که مستند در آن روایت می‌شود منطقه چراگاه نام دارد و در ارتفاعات البرز واقع شده. در بین استانهای مازندران و سمنان.

تهیه‌کننده مستند هم با گلایه از عدم استقبال از مستند گفت: با توجه به تجربه‌ای که با حضور در جشنواره فیلم فجر دارم می‌دانم که فیلمهای داستانی بیشتر مورد استقبالند، اما برای مستند هم زحمات زیادی کشیده می‌شود.

وی درباره سوژه مستند توضیح داد: با مطرح شدن سوژه توسط کارگردان بسیار متعجب شدم که چگونه ممکن است یک پیرزن بتواند با تعداد زیادی گاو، آن هم در آن ارتفاعات زندگی کند. همانجا بود که متوجه شدم می‌توان این فیلم را به صورت بین‌المللی عرضه کرد.

نویسنده مستند هم درباره ویژگیهای کار گفت: باید با این پیرزن 80  ساله بیشتر آشنا می‌شدم تا بتوانم زندگی واقعی او را بنویسم و در نهایت توانستم جزئیات زندگی‌اش را از زبان خودش بنویسم.

طالبی کارگردان دلبند ادامه داد: برای تولید این فیلم یک سال پیش‌تولید داشتیم و دو سال هم فیلمبرداری، بخشی از این زمان صرف جلب اعتماد فیروز، سوژه مستندمان شد چرا که او انسان ویژه‌ای است. ما از نقاط مختلف زندگی او فیلمبرداری کردیم .

این کارگردان درباره سینمای مستند در کشور تصریح کرد: سینمای مستند ما عملکرد بهتری نسبت به سینمای داستانی داشته اما شناخت درستی نسبت به این مستند از جانب مسئولان وجود ندارد.

تهیه کنند مستند با توجه به حضور بین‌المللی کارش به وجه تمایز جشنواره‌های خارجی و جشنواره فیلم فجر پرداخت و گفت: جشنواره ایتفا مهمترین جشنواره مستند است و برای دیدن کارها تمام بلیطها تمام می‌شود اما اینجا اینطور نیست. تمرکز به جای نمایش فیلمها باید بر جریان اقتصادی فیلمها باشد. هیچوقت هم یک گفتمان درست در جشنواره شکل نمی‌گیرد، صاحبان آثار در پردیس چارسو هستند و اهالی رسانه در پردیس ملت.

انتهای پیام/

 

R1356/P/S4,34/CT11 واژه های کاربردی مرتبط سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۲۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری سرمربی برزیلی تیم ملی والیبال ایران

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، پائز سرمربی تیم ملی والیبال در نخستین نشست خبری پس از حضورش در ایران از برنامه هایش برای تحقق هدف رسیدن تیم ملی کشورمان به المپیک پاریس سخن گفت.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نشست خبری اولین جشنواره بین المللی فیلم دینی رضوان
  • نشست خبری سرمربی برزیلی تیم ملی والیبال ایران
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده
  • بازدید اهالی رسانه از بزرگراه آزادگان و نشست عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران
  • طبیعت چشم نواز ایلام در قاب مستند ایرانگرد
  • مستند جوانمرد؛ روایتی از زندگی شهید غیرت حمیدرضا الداغی
  • روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری
  • حاشیه مجدد در نشست خبری تن هاخ؛ محرومیت سه رسانه از طرح پرسش