Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا نوشت: نماینده مردم میانه مجلس شورای اسلامی با بیان این که ساز و کار مالی اینستکس فشار تحریم‌های آمریکا را سبک نمی‌کند ادعا کرد، ساز و کار اینستکس کمک حال تحریم‌های آمریکا است نه مقابله کننده با آنها.

یعقوب شیویاری، نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه‌) مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: ۱۲ بهمن سال ۶۵ مصادف با بمباران هوایی شهرستان میانه است که عده‌ای از دختران مظلوم در میانه به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرصت را غنیمت شمرده و به منظور گسترش زوایای این جنایت بزرگ و کشتار دانش‌آموزان بی دفاع به پشتیبانی مدعیان حقوق بشر توسط رژیم منحوس صدام پرداخته و پیشنهاد دارم که همایش مرتبط با دانش‌آموزان شهید میانه به کنگره بین‌المللی ارتقا پیدا کند و جهان با زوایای این جنایت آشنا شوند و در این خصوص در سازمان‌های مرتبط با حقوق بشر شکایتی مطرح شود. همچنین از آموزش و پرورش و سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان متولیان این موضوع می‌خواهم که در اسرع وقت ساز و کارهای این موضوع را عملیاتی کنند.

وی خاطر نشان کرد: در دهه چهارم انقلاب قرار داریم و نهادهای تولید کننده عقلانیت در جمهوری اسلامی لازم است. برای تثبیت عقلانیت در حاکمیت و در میان مردم باید تلاش کرد و اندیشه‌های انقلابی را رشد داد. انقلاب در قالب احساسات سطحی نمی‌تواند عمر زیادی داشته باشد. عقلانی شدن موجب طول عمر می‌شود. وابسته کردن جمهوری اسلامی ایران به احساسات ملی و سرودهای وطن پرستانه، مصرف کردن نام شهدا، خرج کردن از حساسیت‌های مذهبی مردم و یادآوری مکرر مخاطرات تهدیدها و دشمنی‌هایی که در محیط پیرامونی جمهوری اسلامی ایران جریان دارد ناکافی و دارای طول عمر کوتاهی است. وابسته شدن به نظام سیاسی به برانگیختن احساسات مردم در ایام انتخابات بحران‌ها و تلاطم‌های سیاسی و اجتماعی در بلند مدت به شدت آسیب‌زا است و به تدریج اثربخشی خود را از دست می‌دهد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: اتحادیه اروپا اعلام کرد یک مکانیسم جدید با ایران تحت عنوان اینستکس ثبت کرده است. در آغاز کار نگرانی‌هایی وجود دارد که اگر به آنها پرداخته شود این مکانیزم نه تنها کمکی به سبک کردن فشار تحریم‌های آمریکا نخواهد کرد، بلکه به سرعت به مکمل تحریم‌های آمریکا تبدیل خواهد شد و همان اهداف آمریکا را از مسیر دیگری تحمیل خواهد کرد. با توجه به اصرار اروپایی‌ها بر کامل شدن برنامه‌های FATF در ایران در خصوص پیش شرط عملیاتی شدن این مکانیسم نگرانی‌هایی وجود دارد.

شیویاری در ادامه، بیان کرد: اروپاییان به تازگی این ساز و کار را ثبت کرده‌اند و شواهد نشان می‌دهد که آغاز به کار عملی را مشروط به تصویب نهایی CFT و پالرمو می‌دانند. با این حال این ساز و کار اینستکس نه تنها سبک کننده فشارهای تحریم‌ها نخواهد بود، بلکه به ابزار فشاری جدیدی برای ایران به منظور اخذ امتیازات بیشتر بدل می‌شود. احتمالاً این ساز و کار فقط با آن دسته از مؤسسات در ایران کار می‌کند که استانداردها را در خصوص تأمین مالی تروریسم و پولشویی مدنظر اروپا به طور کامل اجرا کنند و به این معنی است که این مکانیسم جدید خود به چشمه‌ای جدید برای تزریق پر فشار خودتحریمی و قطع همکاری بخش خصوصی با نهادهای مردم در ایران تبدیل می‌شود. اساساً آمریکا هر گونه دور زدن تحریم‌های آمریکا را از ایران سلب کرده است و به شناسایی هویت مشتریان ایران از سوی آمریکا که در این مکانیسم وجود دارد می‌پردازد. این موضوع برای آمریکا خبری خوش‌تر است که ایران به دست خود اطلاعات مالی مربوط به شرکای خارجی را در اختیار نهادی قرار می‌دهد که در هماهنگی تنگاتنگ با خزانه داری آمریکا است. اینستکس کمک حال و تسهیل کننده تحریم‌های آمریکا خواهد بود نه مقابله کننده با آن.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی باید برنامه‌های اقتصادی کشور را بر اساس این اصل بنا کنیم و بیش از این خود را به آمریکا وابسته نکنیم. صدای زنگوله‌های بر جام به گوش می‌رسد. نظر شخصی من این است که ما برای این قرارداد مهریه سنگینی قرار ندهیم. آقای روحانی! برازنده مردم و نظام نیست در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با مشکلات متعدد دست و پنجه نرم کنند و برای خرید گوشت ساعت‌ها در صف باشند. برازنده این نظام نیست که معلمان در تاکسی تلفنی منتظر مسافر باشند، بلکه در شأن کارگران، فرهنگیان و مردم این است که وضعیت معیشت آنها روز به روز ارتقا پیدا کند. آقای روحانی! مشکلات پیش مردم را مدیریت کنید.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۲۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران

وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریم‌ خود از سوی ایران، ادعاهای بی‌اساس و نخ‌نما درباره نقش ایران در منطقه غرب آسیا را تکرار کرد.

به گزارش مشرق، گرنت شپس جمعه شب با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیر سابق)، ادعا کرد: ایران مسئول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی گروه‌های نیابتی (شامل) حماس، حزب الله، حوثی‌ها، شبه نظامیان مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است.

وی در تداوم جوسازی‌های رسانه‌ای، مدعی شد: اگر ایران فکر می‌کند که تحریم‌های اخیر کسی را مرعوب می‌کند، کاملا در اشتباه است.

دولت انگلیس دو هفته پیش در تداوم حمایت تمام‌قد از رژیم صهیونیستی، وزیر دفاع و شماری از مستشاران نظامی ایران را تحریم کرد. وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در چارچوب اجرای قانون «مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت» تعدادی از نهادها و اشخاص انگلیس از جمله وزیر دفاع این کشور را تحریم کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه کشورمان آمده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن اقدام رژیم انگلیس در حمایت و تسهیل اقدامات مخرب اشخاص و نهادهای مذکور شامل حمایت و تسهیل ارتکاب اعمال تروریستیِ رژیم صهیونیستی که نقض تعهدات بین المللی رژیم انگلیس در مقابله با تروریسم به شمار می‌رود، اعلام می‌کند که اقدام رژیم انگلیس، نقض آشکار اصول اساسی حقوق بین الملل مندرج در منشور ملل متحد است.

این بیانیه می‌افزاید: تمامی نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را که شامل ممنوعیت صدور روادید و عدم امکان ورود به قلمرو جمهوری اسلامی ایران، مسدود شدن حساب‌های بانکی در نظام مالی و بانکی و توقیف اموال و دارایی در قلمرو تحت صلاحیت جمهوری اسلامی ایران خواهند بود، جهت اجرای این تحریم‌ها معمول خواهند داشت.

وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: این اقدام تحریمی، نافی پیگیری کیفری افراد به سبب دست داشتن در اقدامات مجرمانه در محاکم قانونی دارای صلاحیت نخواهد بود. جمهوری اسلامی ایران ضمن اعمال این تحریم‌ها، رژیم انگلیس را در قبال حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر، مسئول و پاسخگو می‌داند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از چهارشنبه/۲۴۰ هزار ردیف استخدامی معلمان در دولت سیزدهم
  • موفقیت کمپین تحریم اسرائیل در کشورهای اسلامی
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه
  • تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل
  • لبه تیغ
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران