Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-06@16:10:54 GMT

خبری از چک عربستان برای دیه شهدای مسجدالحرام نداریم

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۱۲۷۰۷

رکنا: رئیس سازمان حج و زیارت درباره پیگیری حقوق شهدای منا و مسجدالحرام توضیحاتی داد.

به گزارش رکنا، علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص حقوق شهدای منا و مسجدالحرام اظهار کرد: یکی از مسائلی که به صورت مستمر توسط سازمان حج و زیارت و وزارت خارجه پیگیری می‌شود، بحث حقوق شهدای منا و مسجد الحرام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کشور عربستان اعلام کرده که غرامت مربوط به شهدای مسجدالحرام به سازمان ملل تحویل داده شده است.

رشیدیان با اشاره پیگیری حقوق شهدای منا و مسجدالحرام از وزرات خارجه گفت: آخرین اخباری که دو هفته قبل از وزرات خارجه در مورد طرف سعودی گرفتیم، این بود که آن‌ها در خصوص دریافت چک یا نحوه پرداخت آن اعلام بی اطلاعی کردند.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص شهدای منا گفت: دولت عربستان در مورد شهدای منا هنوز به نتیجه نرسیده است و ما منتظریم که تصمیم‌گیری دولت عربستان نه تنها در رابطه با شهدای ایرانی، بلکه شهدای کل کشور‌های اسلامی به سرانجام رسد تا حقوق شرعی آن‌ها پرداخت شود.

وی درخصوص آخرین اعزام به حج عمره تصریح کرد: با مهیا شدن شرایط و امنیت زائران، حج عمره برای سال آینده و بعد از حج تمتع ۹۸ مهیا خواهد شد.

رئیس سازمات حج و زیارت گفت: نزدیک به ۷ میلیون نفر ثبت نام کردند و حدود ۶ میلیون نفر نیز در نوبت حج عمره هستند.

وی با اشاره به اینکه شرایط سیاسی بین دو کشور یکی از بزرگترین مشکلات در حج عمره است، گفت: اکنون در کشور عربستان کنسولگری نداریم و مسلماً برای حضور اتباع ایرانی، داشتن یک کنسولگری امری ضروری است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: سیاسی سیاسی چک حقوق دیه عربستان رئیس عکس فیلم بیمارستان زن مرد امام خمینی فراری مردان دختر قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۲۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ کشته و زخمی به علت انفجار در ایالت بلوچستان پاکستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد به نقل از سایت خبری «سما تی وی»، در این انفجار که در منطقه «خضدار» از نواحی ایالت بلوچستان پاکستان رخ داد یک بمب مغناطیسی نصب شده بر روی خودرو به دست تروریست‌ها منفجر شده است.
رسانه‌های پاکستان با بیان اینکه خودروی مذکور متعلق به رئیس باشگاه خبرنگاران شهر «خضدار» بوده افزود: بر اثر این انفجار علاوه بر «مولانا صدیق منگل» رئیس باشگاه خبرنگاران این شهر دو نفر دیگر نیز کشته شدند.
منابع خبری همچنین از زخمی شدن ۹ نفر دیگر از جمله یک نیروی پلیس خبر داده و افزودند: هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.
تصاویر دوربین‌های مدار بسته محل انفجار نشان می‌دهد که یک تروریست موتورسیکلت سوار یک بمب مغناطیسی را به خودروی رئیس باشگاه خبرنگاران شهر «خضدار» چسپانده و آن را منفجر می‌کند.

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای فردو با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار می‌شود
  • زایران ایرانی عمره ۲۴ ساعته با اتوبوس به مسجدالحرام منتقل می‌شوند
  • تمایل عربستان برای برقراری عمره پس از حج تمتع
  • آغاز نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان/ زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین شد/ دلایل متعددی برای رد صلاحیت حسن روحانی وجود دارد
  • جزئیاتی از ارائه خدمات به زائران حج تمتع ۱۴۰۳/ ۶۲۲ کاروان عازم سرزمین وحی می‌شوند
  • همایش آموزشی زائران تمتع برگزار شد
  • ۱۲ کشته و زخمی به علت انفجار در ایالت بلوچستان پاکستان
  • کاهش قیمت و افزایش خدمات در حج ۱۴۰۳
  • عکس/ مرد سال آسیا در خانه کعبه
  • هزینه ارزی حج تمتع ۱۴۰۳ چند دلار است؟