Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، مهرداد شهلایی، فاتح اورست که برای صعود زمستانی دماوند تمرین می‌کند، روز 11 بهمن در ارتفاعات توچال متوجه مصدومیت یکی از کوهنوردانی شد که به دلیل سقوط و شکستگی آرنج وضعیت خوبی نداشت.

شهلایی و تیمش پس از اینکه متوجه این حادثه شدند سریعا خود را به مصدوم رسانده و طی تماس با نیروهای امدادی خواستار کمک به وی شدند، اما با حادثه عجیب تری مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



* کوهنورد مصدوم وضعیت وخیمی داشت
وی در گفت‌وگو با فارس در مورد اتفاقات رخ داده عنوان کرد: حوالی ساعت 6 عصر بود که متوجه حادثه برای یکی از کوهنوردان شدیم و بلافاصله چند نفر از تیم را با تجهیزات کامل به سمت مصدوم فرستادم و خودم هم دقایقی بعد به آنها اضافه شدم. مصدوم واقعا شرایط بدی داشت و آرنج دستش شکسته بود و از ناحیه پا نیز مشکل داشت و نمی‌توانست تکان بخورد. به همین دلیل بلافاصله با نیروهای امداد تماس گرفتیم و موضوع را اطلاع دادیم.

شهلایی ادامه داد: بعد از گذشت چند ساعت چراغهای تیم امدادی را مشاهده کردم، اما ظاهرا خود آنها نیز دچار حادثه شده و زمین گیر بودند. در همان زمان متوجه شدم تیم امداد که مربوط به آتش نشانی بود تجهیزات زمستانی مناسب در آن شرایط و شیب در اختیار ندارد. قرار شد تیم اصلی با تله کابین به بالا بیاید. هنگامی که تیم اصلی رسید ابتدا امدادگران گرفتار را نجات دادند و پس از آن به سمت مصدوم رفتند.
   
* وضعیت تیم امداد فاجعه بار بود
این کوهنورد که با بیماری ام اس توانسته اورست بلندترین قله جهان را فتح کند، عنوان کرد: برایم جالب بود که وضع تیم امداد فاجعه بار بود و از دیدن وضعیت آنها به شدت عصبانی شدم که چرا تجهیزات کامل به همراه نداشتند. خود من تا سر کوچه مان هم با آن تجهیزات نمی‌روم! در این بین دو نفر از امداد گران سقوط کرده و شانس آورده بودند که دچار شکستگی نشده بودند.

وی ادامه داد: هر کوهنوردی هم جای ما بود قطعا امدادرسانی را طبق وظیفه انسانی انجام می‌‌داد، اما متاسفانه تیم آتش نشانی که ما کمک‌شان کردیم در گزارش خود نامی از ما نبرده بودند!

منبع: فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۱۲۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ مصدوم در سه حادثه ترافیکی در قزوین

حمیدرضا ململی سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین گفت: دیروز از طریق تماس با سامانه ۱۲۵، برخورد سه دستگاه خودرو در بلوار میرزا کوچک خان روبروی کارخانه شیشه اعلام شد که بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۶ به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور آتش نشانان، سه دستگاه خودرو پیکان، سمند و پیکان وانت به شدت با یکدیگر برخورد کردند که پس از ایمن سازی محل حادثه، به ماموریت خود پایان دادند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین ادامه داد: همچنین در حادثه دیگری که در ساعت۱۶:۰۴ دیروز به سامانه۱۲۵ اعلام شد یک دستگاه خودرو کوئیک صندوقدار در بلوار نوروزیان به دلایل نامعلومی واژگون شده بود که با حضور آتش نشانان ایستگاه شماره ۵ پونک دو مصدوم حادثه رهاسازی و به عوامل اورژانس حاضر در محل تحویل داده شدند.

ململی اضافه کرد: در ماموریت دیگری که در ساعت۱۸ دیروز به سامانه ۱۲۵ اعلام شد تصادف شدید خودرو تریلی با پراید در میدان خلیج فارس بود که آتش نشانان ایستگاه شماره ۳در سریع‌ترین زمان ممکن خود را به محل رساندند.

وی افزود: در این حادثه سه نفر مصدوم شدند که توسط عوامل اورژانس برای ادامه درمان به بیمارستان منتقل شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • یک فوتی و ۳ مصدوم در تصادف مرگنلر - چایپاره
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • ۵ مصدوم در سه حادثه ترافیکی در قزوین
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • امدادرسانی به سه مصدوم در محور شهرکرد به بروجن
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان ۷ استان در اثر آبگرفتگی و سیل
  • واژگونی اتوبوس در موته ۱۱ مصدوم داشت
  • نجات کوهنورد خرم آبادی گرفتار در ارتفاعات مخملکوه
  • تصادف در علی آباد ۶ مصدم برجا گذاشت